Viralliset tulokset

Tänne palautetta tapahtumasta, ryhmien toiminnasta ja järjestelyistä.

Valvojat: Ylläpito, Järjestäjät

Avatar
N.Hirvelä
Sotahuuto '09 -järjestäjä
Viestit: 2613
Liittynyt: Torstai, 08.06.2006 18:15
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja N.Hirvelä » Maanantai, 10.08.2009 22:58

korpela kirjoitti:muus että ne laput olisi jäänyt palauttamatta. Vielä kun itse olin vieressä! Nyt herää kysymys mihin ne laput oikeen on kadonnut? Ja muistaakseni ne annettiin vielä KETKULLE.
Sama kysymys herää minulle, sillä ne eivät olleet siinä laatikossa missä olivat kaikkien muiden pistelaput. Otan siis asian selvitettäväksi samantien.
http://scafightingfinland.com/ - Tule mukaan lyömään haarniskassa kovaa, mutta turvallisesti!
http://scafightingfinland.com/forums/ Rottinkitaistelun uudet foorumit
korpela
Nostoväki
Viestit: 7
Liittynyt: Maanantai, 03.08.2009 21:28
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja korpela » Maanantai, 10.08.2009 23:35

N.Hirvelä kirjoitti:
korpela kirjoitti:muus että ne laput olisi jäänyt palauttamatta. Vielä kun itse olin vieressä! Nyt herää kysymys mihin ne laput oikeen on kadonnut? Ja muistaakseni ne annettiin vielä KETKULLE.
Sama kysymys herää minulle, sillä ne eivät olleet siinä laatikossa missä olivat kaikkien muiden pistelaput. Otan siis asian selvitettäväksi samantien.
KIITÄN!!
LeCreation
Sotilasmestari
Viestit: 92
Liittynyt: Lauantai, 07.03.2009 10:29

Viesti Kirjoittaja LeCreation » Keskiviikko, 12.08.2009 19:21

Sparta nr. 8!!! loistavaa (laskinhan oikein :roll: ?)

Aika yllättynyt olen, useimmiten jäätiin aika lailla jyrän alle ja itse taisin selvitä jopa kahdesta skenaariosta kuolematta läpi. Mutta onhan tuo sijoitus silti tuskalla ansaittu, kuinkahan monta kertaa kirosin hinkuamme päästä sitä pahinta vastapuolen rähisijää vastaan, tai sitä että tuolta se panssarimörkö taas pyyhältää ja kyykkyyn täytyisi mennä ottamaan se vastaan. Treeniäkin sai paiskoa tosissaan ja ryhmän yhdessä liikkumisen koulutuksessa hikoiltiin vaikka kuinka kauan.
Selvä, spartalaiset olivat paraati, näkyvät kilvet, yhdenmukainen aseistus, näkyvät tabardit, ryhmäkuri ja marssi olivat komeaa ja mieleenjäävää katseltavaa, mutta kyllä me tapellakin osattiin jos joku tätä tohtii kiistää voi toki tulla haastamaan spartalaisia ;D
Ero hurttien ja spartan välillä oli loppujen lopuksi huima, itse kuvittelin eron olevan parista pisteestä kiinni ehkä jopa hurttien hyväksi, mutta toisin kävi.
Tähän syitä: Sparta näkyi ja kuului ja piti tiukkoja paikkoja ja teki miten käskettiin aina, tästä heltisi varmasti glooriaa ja muita pisteitä.
Sparta ei juuri koskaan lähtenyt lipettiin vaan iski vastaan niin kovaa kun mahdollista. spartan näkyvyys oli kilpien ja yhtenäisten varustusten myötä huippuluokkaa, katsokaa vaikka kuvia ;D Mutta suurin ero varmaan muodostui hurttien ja spartan välillä saatto skenaarioissa. Siellä sparta pääsi loistamaan falangissaan, joka oli näyttävän näköinen ja pysäytti rynnäköt tehokkaasti. Tämä huomattiin mm. possujen lapuissa (ainakin mitä nyt röhkäisyiltä erotti) ja aiheutti näin luultavasti melkoisen glooriaryöpyn. Toisaalta myös negatiivista glooriaa saattoi siunautua osumien ottamattomuudesta (tai näin valiteltiin).
Avatar
Jumsjums
Ritari
Viestit: 74
Liittynyt: Lauantai, 08.11.2008 22:19

Viesti Kirjoittaja Jumsjums » Torstai, 13.08.2009 11:35

No voi lol johan tuli tekstiä :roll: . Totuushan on, että aseistuksemme vaatii käskyjen noudatusta ja muodossa taistelua, joten pelkkää paraatia ja showta se ei todellakaan ole.
LeCreation
Sotilasmestari
Viestit: 92
Liittynyt: Lauantai, 07.03.2009 10:29

Viesti Kirjoittaja LeCreation » Torstai, 13.08.2009 15:20

Jumsjums kirjoitti:No voi lol johan tuli tekstiä :roll: . Totuushan on, että aseistuksemme vaatii käskyjen noudatusta ja muodossa taistelua, joten pelkkää paraatia ja showta se ei todellakaan ole.
Juuso pieni apulaisjohtajamme, lueppa tuo teksti uudestaan äläkä vainoharhaile joka viestistä, tuokin tuli tällä kertaa itse värväämäsi rivisotilaan näppäimistöstä ja ei varmasti tarkoita pahaa eikä mitään ^^ mutta jos ei miellytä niin keskustellaan lisää sitten treeneissä

Tuossa muuten ehkä osoitus siitä, että vähitellen alkaa spartan sodanjohto tulla vainoharhaiseksi kun sitä vähätellään runsaasti tietyn yksittäisen henkilön toimesta, joka ei varmasti tarkoita pahaa mutta joka tapauksessa, aloittelijaryhmähän tässä ollaan ja tuotiin uusi aseistus kentälle jota vielä spekuloitiin emämunaukseksi, mutta joka sattui toimimaan... Tämän takia tuo väheksyminen kirpaisee spartalaisia, joitakin enemmän ja joitakin vähemmän.
DiabolusIgnis
Sotalordi
Viestit: 1240
Liittynyt: Sunnuntai, 31.05.2009 19:39
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja DiabolusIgnis » Torstai, 13.08.2009 15:26

Teiän kilpimuurihan oli ihan mahdoton :D
SH-16 EA-vastaava
SH-15 EA-vastaava
SH-17 EA-vastaavan vasen käsi
SH-18 EA-vastaava
Argaali kirjoitti:Mielellään jengiin jotka kestää huonoja tapoja autossa, eli crisulle ainakin olis kyyti.
"Water Boy"

"Hei läski, ootsä menos liikkuu?"
Avatar
Falcata
Kuningas
Viestit: 2839
Liittynyt: Sunnuntai, 31.12.2006 15:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Falcata » Torstai, 13.08.2009 16:19

Täytyy kyllä myöntää että suhtauduin vielä SH08 jälkeenkin varsin skeptisesti kilpi+keihäs kombon toimivuuteen. SH09 ja Sparta hieman avasivat silmiäni: "Ai sitä voi käyttää noinkin, fiksua". Lopullisen niitin epäluuloilleni antoi Nightingale käväistessään meidän treeneissä. Ase ja se tapa millä em. herra sitä käytti vakuutti kyllä aika hyvin. On nimittäin puhdas fakta että keihäällä tehdään valtaosa SH:n tapoista ja kilpi on SH:n paras panssari. Kilven ja keihään käyttäminen yhtä aikaa tehokkaasti vaatii kuitenkin todella kovaa treeniä ja tuohon liittyen kyllä kaikki rispekti spartan pojille. Tosiaan kun itse pääsin (vähän rannevammaisena tosin) kokeilemaan spartan kilpeä ja keihästä niin sehän alkoi vaikuttaa varsin pätevältä. Eniten vakuutti yhdistelmän monipuolisuus. Kilpi+keihäs tuomitaan herkästi hyödyttömäksi, koska se ei ole varsinkaan kokemattomissa käsissä vahva 1vs1 ase ja sen tehokas käyttäminen vaatii tosiaan kovan määrän treeniä. Itse olen vakavasti harkinnut kilpi+keihäs kombon tehotreenaamista. 8)

"Learn to obey before you command."

"Ei se ase vaan se käyttäjä."
DiabolusIgnis
Sotalordi
Viestit: 1240
Liittynyt: Sunnuntai, 31.05.2009 19:39
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja DiabolusIgnis » Torstai, 13.08.2009 18:26

Pimeällä keskiajallahan näillä ns. militia- sekä levy-joukoilla oli useimmiten juuri lyhyt keihäs. Usein myös jonkintapainen kilpi.
Tämä ihan sen takia että on huomattavasti helpompaa, halvempaa sekä nopeampaa tehdä 2000 miehelle metrin keihäs, kuin vaikka miekka.
Vain ammattisotilailla sekä rikkaammilla oli varaa kunnon aseeseen.
SH-16 EA-vastaava
SH-15 EA-vastaava
SH-17 EA-vastaavan vasen käsi
SH-18 EA-vastaava
Argaali kirjoitti:Mielellään jengiin jotka kestää huonoja tapoja autossa, eli crisulle ainakin olis kyyti.
"Water Boy"

"Hei läski, ootsä menos liikkuu?"
Avatar
Jumsjums
Ritari
Viestit: 74
Liittynyt: Lauantai, 08.11.2008 22:19

Viesti Kirjoittaja Jumsjums » Perjantai, 14.08.2009 11:47

Niin miellyttävää ja mielenkiintoista se onkin puhua Spartasta, arvelen ettei tämä ole oikea ketju? kohta kaikki ryhmät kertovat aseistuksensa historiasta täällä
Pahistonttu
Kuningas
Viestit: 3422
Liittynyt: Maanantai, 20.03.2006 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Pahistonttu » Lauantai, 15.08.2009 11:10

korpela kirjoitti:
Falcata kirjoitti:
korpela kirjoitti:Tuo muertten lappujen palauttaminen kyllä kummastuttaa??? KOSKA olen melkein 99% varma siitä että olin pahistontun mukana kun hän palautti koko nipun niitä lappuja. No odotetaan että pahistonttu pääsee lomille intistä ja saa vahvistettua asian...
Hei, taisinpa itsekin olla paikalla! Pahistonttu taisi sunnuntaina jossain vaiheessa tuoda siihen infoon jollekin järjestäjistä ison kasan niitä palautelappuja. Itse olin hetkeä aikasemmin palauttanut osan Susivasaran lapuista.
Niin toi! Ja Pahistonttu on tunnetusti niin tarkka jätkä että se on mahdottomuus että ne laput olisi jäänyt palauttamatta. Vielä kun itse olin vieressä! Nyt herää kysymys mihin ne laput oikeen on kadonnut? Ja muistaakseni ne annettiin vielä KETKULLE.
Jep, palautin laput sunnuntaina yhdessä nipussa Ketkulle, olimme nimittäin Muertessa siinä uskossa, että laput kerätään jossain vaiheessa kootusti.
Hän, joka sitoutuu kunniaan on hävinnyt jo ennen taistelun alkua.
Avatar
saloneju
Keisari
Viestit: 5706
Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saloneju » Sunnuntai, 23.08.2009 19:27

Jumsjums kirjoitti:Saloneju, Hurtat ja Sparta olivat samankokoisia, joten hurtat eivät ainakaan sijoitusta katsottaessa olleet edes suhteelliseen kokoonsa nähden tehokkain aloittelijaryhmä. Mitä tulee kurin ylläpitoon ja näyttävyyteen, aliarvioit todella sen vaikutuksen sotakentällä.
En todellakaan aliarvioi kurin osuutta. Tämän viestin yhteydessä täytyy muistuttaa, että komennan Hurttia, joka on hierarkkisuudessaan heti kenties Spartan ja Vishnan jälkeen jäykin ryhmä. Sen pitäisi kertoa jo tarpeeksi siihen nähden, kannattaako keskustelua tästä aiheesta jatkaa sen enempää.

Mitä tulee kommentiin ryhmäkokoon suhteellisesta tehosta, edelleen täytyy huomauttaa että en missään nimessä perustanut lausuntoani siihen mikä ryhmä oli korkeimmalla pisteissä. Tuskin kukaan pystyy rehellisesti väittämään (tai täytyy olla kohtalaisen naiivi ajatusmaailmaltaan), että Sotahuudon nykyinen pisteytys mittaa millään tavalla objektiivisesti sitä, kuinka tehokas ryhmä on ollut sotakentällä miesmääräänsä nähden. Tai miten voisikaan, kun todella merkittävä osa pisteistä kertyy vertaisarvioinnista, jossa painaa paljon se, mitä muut kokevat toisen tehneen eikä sitä mitä on absoluuttisesti tehty. Se, ovatko ne ihan kauhean kaukana toisitaan onkin sitten toinen keskustelu.

Jos nyt edelleen jatketaan tätä kummallista Sparta - Hurtat ensikertalaisryhmävertailua, vertaamalla eri armeijoiden ryhmien sijoituksia suhteessa voitettuihin skenaarioihin huomaa ehkä parhaana yksittäisenä esimerkkinä mitä ajan takaa:
SH-wiki, artikkeli Sotahuuto 2009 kirjoitti:Armeijakohtaiset tulokset:
Sij Armeija Voitot Pisteet
3. Palkkasoturit 5 192,4
4. Englanti 5 142,4
5. Wales 5 134,3
Palkkasotureilla, Englannilla ja Walesilla on sama määrä voittoja (joka sekin on nähdäkseni melko hyvä, joskin aika suurpiirteinen, mittari siitä kuinka tehokas armeija on ollut), mutta palkkasoturiarmeijalla on silti todella oleellisesti enemmän pisteitä kuin kahdella muulla mainitulla. En millään jaksa uskoa olevan sattumaa, että juuri palkkasotureilla oli Sotahuudon kaksi hierarkkisinta ja paraatikelpoisinta ryhmää - siis sellaisia ryhmiä, joiden näkyminen taistelukentälle jättää tuloksesta riippumatta mielikuvan siitä, että on tehty jotain oleellista taistelun kulun kannalta. Karkeasti muuttujia suoraviivaistettuna voisi siis sanoa, että saman tuloksen tehneenä palkkasoturien armeijan tehokkuutta on yliarvioitu skenaariopalautelomakkeissa roimasti ja siten myös taistelutehosta riippumattomia pisteitä on kertynyt muita enemmän. Toki skenaario-otos on määrältään sen verran pieni, että pitkälle vietyä analyysia siitä tuskin kannattaa tehdä, mutta uskallan edelleen väittää huiman piste-eron johtuneen oleellisilta osin ulospäin hyvältä näyttäneestä ryhmäkurista Vishnalla ja Spartalla. Mikä taas liittyy taistelutehoon vain ja ainoastaan ja mahdollisesti välillisesti. Eli ei poikkeuksetta yhtään mitenkään. Vielä rautalangasta vääntäen, suorainen väitteeni on, perustuen mm. ylläoleviin tilastoihin, että Sparta ja Vishna ovat saaneet ansioihinsa nähden enemmän pisteitä kuin kuuluisi.

Muilta osin (tai muiden ensikertalaisryhmien toimesta) alkuperäistä väitettä suhteellisesta tehokkuudesta ei sen kummemmin ole kommentoitu, joten en ala siten sen tarkemmin rönsyämää keskustelua muihin suuntiin. Ylläoleva oli toki vain yksi niistä huomioista joihin perustin alkuperäisen väitteeni.

Kaikki kunnia kuitenkin Spartalle. Teissä on paljon potentiaalia :wink:
Viimeksi muokannut saloneju, Maanantai, 24.08.2009 20:50. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Rovio
Paroni
Viestit: 224
Liittynyt: Maanantai, 15.05.2006 17:43
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Rovio » Perjantai, 25.12.2009 01:50

Ei vissiin lappui paljoo löytyny, no ei se mtn. Rotan on tyydyttävä osaansa...
aaaaaarrghh...... mi leg!!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Palaute ja jälkipelit”