Järjestyshäiriöt perjantai ja lauantai öinä

Tänne palautetta tapahtumasta, ryhmien toiminnasta ja järjestelyistä.

Valvojat: Ylläpito, Järjestäjät

Avatar
Riffi
Sotilasmestari
Viestit: 84
Liittynyt: Sunnuntai, 15.03.2009 17:05
Paikkakunta: Vantaa

Järjestyshäiriöt perjantai ja lauantai öinä

Viesti Kirjoittaja Riffi » Maanantai, 06.07.2009 11:01

Kuten porukka on varmaan kuullut sekä perjantai että lauantai yönä ulkopuolisia tunkeutui alueelle ja hajotti ja varasti tavaraa.

Nyt toivonkin, että kaikki ne joiden tavaraa on rikottu tai varastettu tekevät rikosilmoituksen asiasta. Vahingonteosta ja varastuksesta voi tehdä rikosilmoituksen sähköisesti poliisin sivulla. ( http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/ ... endocument ) Tapahtumapaikkahan on Hirsilän koulu, Harjulantie 15, Orivesi.

Tuntomerkkejä tekijöistä itsestään on huonosti, mutta la-su yönä poliisille annettiin autojen rekisterinumerot sekä poliisit veivät yhden tekijän putkaan, joten tekijöiden kiinnisaaminen on todennäköistä.

Itse aion tehdä rikosilmoituksen, sillä toimin järjestyksenvalvojana la-su yönä tapahtumahetkellä. Tarvitsisin tähän hieman apuja, sillä unohdin ottaa todistajilta nimet + yhteystiedot ylös yöllä.

Eli, te muutamat jotka olitte läsnä kun pitelimme portilla tätä alastonta herrasmiestä ja olette valmiina toimimaan todistajina, voisitteko pistää minulle YV:nä nimenne + puhelinnumeronne.

Lisäksi se herrasmies joka lainasi minulle puhelinta grillipaikalla, jotta sain soitettua hätäkeskukseen, voisitko katsoa näkyykö puhelimesi muistissa kellonaika jolloinka hätäkeskukseen soitettiin. Minulla on vähän nuo kellonajat hukassa moneltako koko sotku alkoi.

(Voisiko tämän saada tiedotteeksi, jotta ei katoa viestien tulvaan.)
Mannunvartija
Sotahuuto '09 -järjestäjä
Viestit: 503
Liittynyt: Sunnuntai, 29.10.2006 12:17

Viesti Kirjoittaja Mannunvartija » Maanantai, 06.07.2009 17:39

Minulla on lauantaiyönä ja sunnuntaina kerätty lista kadonneista ja rikkoutuneista tavaroista.

Laitoitko tämän jo menemään?
Can-Do
Lippu-Jippu
Rakkaalla possulla on monta nimeä.
Hihhuli
Kersantti
Viestit: 41
Liittynyt: Torstai, 14.08.2008 21:10
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Hihhuli » Maanantai, 06.07.2009 21:37

elikkä pitääkö laittaa omista tavaroista oma ilmoitus vai ilmoittaako joku kaiken? ettei tule montaa samanlaista :wink: omat kamat n. 1/3 kaikesta mitä vietiin, jäljelle jäi vaiin miekka (jonka hukkasin ekassa skenussa..) ja tikari :lol:
"Rock n' Roll, ain't noice pollution,
Rock n' Roll ain't gonna die.
Rock n' Roll ain't noice pollution,
Rock n' Roll, it will survive."
- ACDC
Avatar
Riffi
Sotilasmestari
Viestit: 84
Liittynyt: Sunnuntai, 15.03.2009 17:05
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riffi » Maanantai, 06.07.2009 23:04

En ole tekemässä muiden tavaroista. Koska järjestäjät eivät ole ottaneet tästä nakkia, ehdotan että teette porukoittain rikosilmoituksen. Itse olen vain random tyyppi joka oli JV:nä. :lol:

Itse olen tekemässä järjestyksenvalvojana minuun kohdistuneista toimista kuten laiton uhkaus, seksuaalinen häirintä, jv:n väkivaltainen vastustaminen...

Ehkäpä tästä tyyppi oppii jotain. :twisted:
DiabolusIgnis
Sotalordi
Viestit: 1240
Liittynyt: Sunnuntai, 31.05.2009 19:39
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja DiabolusIgnis » Maanantai, 06.07.2009 23:15

Harmittaa kun olin jo nukkumassa enkä meteliin heränny, olisin muuten tullut auttamaan :(
SH-16 EA-vastaava
SH-15 EA-vastaava
SH-17 EA-vastaavan vasen käsi
SH-18 EA-vastaava
Argaali kirjoitti:Mielellään jengiin jotka kestää huonoja tapoja autossa, eli crisulle ainakin olis kyyti.
"Water Boy"

"Hei läski, ootsä menos liikkuu?"
Avatar
N.Hirvelä
Sotahuuto '09 -järjestäjä
Viestit: 2613
Liittynyt: Torstai, 08.06.2006 18:15
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja N.Hirvelä » Tiistai, 07.07.2009 01:18

Riffi kirjoitti:En ole tekemässä muiden tavaroista. Koska järjestäjät eivät ole ottaneet tästä nakkia, ehdotan että teette porukoittain rikosilmoituksen. Itse olen vain random tyyppi joka oli JV:nä. :lol:
Infossa oli lista jollekka pystyi laittamaan kadonneiden/rikottujen tavaroiden tietoja ja omat yhteystiedot. Tämä lista on yhdellä järjestäjällämme joka tietääkseni hoitaa asiaa. Tätä tosin mutkistaa se, että esim. itse olen saanut pari viestiä jo jossa ollaan sanottu että kadonnut/varastetuksi luultu tavara onkin löytynyt ihan omistajaltaan... :roll:
http://scafightingfinland.com/ - Tule mukaan lyömään haarniskassa kovaa, mutta turvallisesti!
http://scafightingfinland.com/forums/ Rottinkitaistelun uudet foorumit
Avatar
Riffi
Sotilasmestari
Viestit: 84
Liittynyt: Sunnuntai, 15.03.2009 17:05
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riffi » Tiistai, 07.07.2009 01:20

N.Hirvelä kirjoitti:
Riffi kirjoitti:En ole tekemässä muiden tavaroista. Koska järjestäjät eivät ole ottaneet tästä nakkia, ehdotan että teette porukoittain rikosilmoituksen. Itse olen vain random tyyppi joka oli JV:nä. :lol:
Infossa oli lista jollekka pystyi laittamaan kadonneiden/rikottujen tavaroiden tietoja ja omat yhteystiedot. Tämä lista on yhdellä järjestäjällämme joka tietääkseni hoitaa asiaa. Tätä tosin mutkistaa se, että esim. itse olen saanut pari viestiä jo jossa ollaan sanottu että kadonnut/varastetuksi luultu tavara onkin löytynyt ihan omistajaltaan... :roll:
Jes, eli kannattaa olla yhteydessä vielä niihin ihmisiin ja varmistaa lista.

Rikosilmoituste tehdessä pitää olla tiedossa henkilön nimi, sotu + puhelinnumero + kadonneet tavarat + rikotut tavarat.

Ja, muistakaa rikosilmoitusta tehdessä sanoa, että vaaditte rangaistusta!
Avatar
Automaattinen
Komentaja
Viestit: 1605
Liittynyt: Tiistai, 14.02.2006 23:00
Paikkakunta: Mouhijärvi

Viesti Kirjoittaja Automaattinen » Tiistai, 07.07.2009 01:40

DiabolusIgnis kirjoitti:Harmittaa kun olin jo nukkumassa enkä meteliin heränny, olisin muuten tullut auttamaan :(
Siellä oli kyllä aika paljonkin innokkaita auttajia joista osa oli jopa yli-innokkaita.

Tilanne meni hyvin ja vaikka vahinkoa sattui, saatiin kuitenkin vähintään yksi tekijöistä kiinni. Loput lienevät poliisin vanhoja tuttuja joten eiköhän tämäkin sakki jää tästä kiinni ja korvaukset päädy oikeisiin paikkoihin..
On mahdollista että ajattelen, näin ollen voin myös olla olemassa.
Keksikeijo
Herttua
Viestit: 571
Liittynyt: Torstai, 11.09.2008 16:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Keksikeijo » Tiistai, 07.07.2009 12:28

Ainakin minun tavarani ovat löytyneet joita listalle laitoin...
Avatar
Riffi
Sotilasmestari
Viestit: 84
Liittynyt: Sunnuntai, 15.03.2009 17:05
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riffi » Tiistai, 07.07.2009 12:36

Ne jotka tarvitsevat minua todistajaksi, niin nimi on Riikka Kauppi. Puhelinnumeron saa YV:llä, tai pääjärjestäjiltä tiedustelemalla. Pitäisi löytyä myös heiltä.
Avatar
Misumasu
Marsalkka
Viestit: 2292
Liittynyt: Sunnuntai, 30.04.2006 20:55
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja Misumasu » Perjantai, 10.07.2009 01:11

Iso hali sulle Riffi hei, hyvää duunia teit sen jampan kanssa + koko illan aikana.

T. Se-kaveri-joka-tarjosi-kaljan
Sieluni Jumalalle, miekkani Maahinkaiselle.
Synnit meneekin sitten Ruton piikkiin.
Avatar
Riffi
Sotilasmestari
Viestit: 84
Liittynyt: Sunnuntai, 15.03.2009 17:05
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riffi » Perjantai, 10.07.2009 10:40

Misumasu kirjoitti:Iso hali sulle Riffi hei, hyvää duunia teit sen jampan kanssa + koko illan aikana.

T. Se-kaveri-joka-tarjosi-kaljan
Ooo, Kiitos! Se kalja muuten oikeasti tuli tarpeeseen vuoron jälkeen.

JA asiaan liittyen, itse olen käynyt tekemässä rikosilmoituksen tiistaina.
Mannunvartija
Sotahuuto '09 -järjestäjä
Viestit: 503
Liittynyt: Sunnuntai, 29.10.2006 12:17

Viesti Kirjoittaja Mannunvartija » Perjantai, 10.07.2009 13:34

Joo, meikäläinenkin yritti tehdä...

Kun nuo näpistykset ja vahingonteot ovat asianomistajarikoksia, niin jokaisen täytyy tehdä itse rikosilmoitus, mikäli haluaa asialle jotain tehtävän.

Eikä oikein tuntunut muutenkaan Oriveden poliisia koko juttu kiinnostavan...
Can-Do
Lippu-Jippu
Rakkaalla possulla on monta nimeä.
Avatar
Haltia
Kuningas
Viestit: 2733
Liittynyt: Maanantai, 28.05.2007 12:45
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Haltia » Perjantai, 10.07.2009 13:39

No, Oriveden pojat ovat tunnettuja siitä, että ne käyttäytyvät kuin elukat. Orivesi ei ole ihan parhaista Pirkanmaata...
Selene! Nainen, liity meihin!
http://selenejousineidot.multiply.com/
Mannunvartija
Sotahuuto '09 -järjestäjä
Viestit: 503
Liittynyt: Sunnuntai, 29.10.2006 12:17

Viesti Kirjoittaja Mannunvartija » Lauantai, 11.07.2009 01:51

Tuntematon Softaaja kirjoitti:Orivesi on Pirkanmaan Turku...
No offence, Takavasara. :P
Viimeksi muokannut Mannunvartija, Sunnuntai, 12.07.2009 16:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Can-Do
Lippu-Jippu
Rakkaalla possulla on monta nimeä.
Avatar
Automaattinen
Komentaja
Viestit: 1605
Liittynyt: Tiistai, 14.02.2006 23:00
Paikkakunta: Mouhijärvi

Viesti Kirjoittaja Automaattinen » Sunnuntai, 12.07.2009 14:08

Pojat olivat kyllä melko huvittavia monellakin tapaa.

Ensimmäinen kohtaaminen näitten jamppojen kanssa mulla oli tilanne missä muiden leiriin oli juuri hetkeä aihemmin viuhahdettu alastomien miesten toimesta.

Kaksi samaa porukkaa olevaa jamppaa tuli leirimme laidalle, sinne koulun päätyyn. Oltiin Ferinin kanssa kahdestaan siellä hereillä ja kun nämä sankarit tulivat paikalle ja olivat aitaa ylittämässä, todettiin vaan että nyt ei ole kyllä yhtään hyvä idea tämä kyllä.

Vastaus pojilta oli "Voidaan me sit kokeilla!" johon vastauksena kävelin suoraan poikain luo. Näillä sankareilla oli kepakot kädessä, josta suoraan kommentoin paikalle tullessa "Uuu! Teil on kepakotkin!" :D

Lyhyehkö keskustelu, yksi sankarin tökkäisy kepakolla (joka sitten päätyi lentämään jonnekin Maahinkaisleirin perukoille) ja kehotus: "Voisitte nyt ystävällisesti painua vittuun täältä."

Pojat poistuivat ja eivät tulleet enää meidän leiriin kikkailemaan.

Myös sananvaihto autotiellä ohiajavien autojen kanssa oli ikimuistoista.

Jullit: "Larppaajat!"
Minä: "Ootte te pojat söpöjä!"

J: "Kiitos miekoista ja kilvistä!"
M: "Kiitos rekisterinumeroista!"

Kiitos vaan tosiaan noille pojille muistorikkaasta yöstä. :D

Toivotaan että tulee seuraamuksia heille.
On mahdollista että ajattelen, näin ollen voin myös olla olemassa.
Avatar
viikinkisoturi
Herttua
Viestit: 566
Liittynyt: Maanantai, 12.03.2007 17:55
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja viikinkisoturi » Sunnuntai, 19.07.2009 21:25

Aika harmillista, että näin tosiaan pääsi käymään. Ens kerralla enemmän yövahteja, ja leirin asetus mahdollisimman tiiviisti eikä hujan hajan tai sitten festari tyylisesti kanaverkkoaidat :roll:
Kuva
Avatar
Vastapallo
Kapteeni
Viestit: 123
Liittynyt: Tiistai, 21.04.2009 15:28
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Vastapallo » Maanantai, 20.07.2009 11:21

Taisitten vaan jos tulee vielä vastaavanlaisia hetkiä sotahuudossa niin herättäkää koko leiri vaan. :) Sieltä kömpii melkeen 600 väsynyttä ärsyyntynyttä ihmistä ylös kattomaan niitä paria rettelöijää.

Mun puolesta siis sais herättää koko leirin. (en tiedä muista :roll:)
Liity armeijaan, näe maailma, tapaa mielenkiintoisia ihmisiä - ja tapa ne.
Avatar
BlueSkie
Herttua
Viestit: 862
Liittynyt: Tiistai, 31.01.2006 19:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja BlueSkie » Maanantai, 20.07.2009 12:51

Minusta hieman tuntuu, että koko leirin herättämisestä mahdolliset rettelöitsijät/häiriötekijät innostuvat vielä enemmän.
- "Hei, ne herätti koko leirin kun vähän käytiin härnäämässä!"
- "Hahaha, ihan ***** siistii, nyt pööpöillään kyl koko yö täs huudeilla niin ei kukaan niist saa nukutuks!"
"Pointy thing in squishy bits makes splodgy mess."
DiabolusIgnis
Sotalordi
Viestit: 1240
Liittynyt: Sunnuntai, 31.05.2009 19:39
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja DiabolusIgnis » Maanantai, 20.07.2009 13:00

Hankitaan paikalle ihan virallinen poliisi mieluummin. Oikeesti, ei mitään järkeä koko leirin herättämisessä.
Minut voi kyllä herättää, voin vaikka laittaa telttaan lapun: "Herätä hätätapauksissa!", ja tulen auttamaan, mutta kaikki eivät kestä univajetta yhtä hyvin.

Pitäisi tosiaan olla enemmän JV-henkilöitä käsillä kun niitä tarvitsee. Olen harkinnut itsekin kyseisen kortin hankkimista.
SH-16 EA-vastaava
SH-15 EA-vastaava
SH-17 EA-vastaavan vasen käsi
SH-18 EA-vastaava
Argaali kirjoitti:Mielellään jengiin jotka kestää huonoja tapoja autossa, eli crisulle ainakin olis kyyti.
"Water Boy"

"Hei läski, ootsä menos liikkuu?"
Avatar
JonTzu
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 2966
Liittynyt: Tiistai, 31.01.2006 20:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JonTzu » Maanantai, 20.07.2009 13:14

Viisain ratkaisu olisi että kaikki järjestyksenvalvojat ovat saatavilla tällaisessa tapauksessa ja heidät herätetään hoitamaan tilannetta tarpeen vaatiessa. Järkkärien valtuudet ovat laajemmat ja he ovat ottaneet asian hoitaakseen.

Onneksi tällainen sekoilu on harvinaisempaa.
"Harjoittelemalla hyvä tulee."
Legoinsinööri
Paroni
Viestit: 167
Liittynyt: Lauantai, 01.03.2008 13:45
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Legoinsinööri » Maanantai, 20.07.2009 16:19

Se on niin että koko leirin herättäminen olis huomattavasti pahempaa järjestyksen häiritsemistä kuin pari kovaäänistä paikallista. Se on mahdollisesti vain enemmän työtä järkkäreille jos siellä alkaa osallistujat jotain pottuilemaan takaisin. Myöskään suurinta osaa tällaiseen herääminen tuskin kiinnostaa pätkääkään ja niille joita kiinnostaa, ei asia todennäköisesti kuulu.

En tiedä miten nopeasti Orivedellä saa poliisia auttamaan tarvittaessa, oliko niin että JV pystyy tarvittaessa valtuuttamaan siviilihenkilönkin auttamaan järjestyksen ylläpidossa?

Oliko valvontaa muuten painotettu myöhemmälle ajalle vai koko ajan samalla vahvuudella? Järkkärien nukkuminen samassa paikkaa helpottaisi myös nopeaa herätystä.
If only once they would call me Sir without adding the ", you're making a scene".
Avatar
Haltia
Kuningas
Viestit: 2733
Liittynyt: Maanantai, 28.05.2007 12:45
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Haltia » Maanantai, 20.07.2009 16:23

Kysymys kuuluukin. Kiinnostiko Oriveden polisiia koko juttu? luultavasti ei kauhean paljoa...
Siis pidän poliiseista, ne on huippuja mutta toki heilläkin on omat prioriteetit.

Itse pidän hyvänä ratkaisuna sitä, että tapahtumasta ilmoitetaan valmiiksi palokunnalle ja poliisille. Jos tulee jotain ongelmia, he tietävät jo valmiiksi missä mennään.

Ainakin esim. ratsastuskilpailut ilmoitetaan näille tahoille jos kilpailut ovat seuraluokkaa isommat.
Selene! Nainen, liity meihin!
http://selenejousineidot.multiply.com/
Avatar
Colimar
Paroni
Viestit: 222
Liittynyt: Lauantai, 24.06.2006 14:51
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Colimar » Maanantai, 20.07.2009 18:13

JonTzu kirjoitti:Viisain ratkaisu olisi että kaikki järjestyksenvalvojat ovat saatavilla tällaisessa tapauksessa ja heidät herätetään hoitamaan tilannetta tarpeen vaatiessa. Järkkärien valtuudet ovat laajemmat ja he ovat ottaneet asian hoitaakseen.
Kannatan. Myös yöllä olisi hyvä olla pari valvojaa enemmän vuorossa.
Legoinsinööri kirjoitti:En tiedä miten nopeasti Orivedellä saa poliisia auttamaan tarvittaessa, oliko niin että JV pystyy tarvittaessa valtuuttamaan siviilihenkilönkin auttamaan järjestyksen ylläpidossa?
Taisi olla niin että poliisilla kesti puolisen tuntia saapua alueelle, kun heidät sinne pyydettiin. JVllä ei ole oikeutta antaa siviilille minkäänlaisia valtuuksia.
Haltia kirjoitti: Itse pidän hyvänä ratkaisuna sitä, että tapahtumasta ilmoitetaan valmiiksi palokunnalle ja poliisille. Jos tulee jotain ongelmia, he tietävät jo valmiiksi missä mennään.
Taitaa tämän kokoluokan tapahtumassa ilmoitus poliisille olla lain mukaan jo pakollistakin. Järjestyksenvalvojien asettaminen tapahtumaan ainakin vaatii että poliisille on ilmoitettu. Poliisithan kävivät tapahtumaa vilkaisemassa muistaakseni perjantai iltana.
Mannunvartija
Sotahuuto '09 -järjestäjä
Viestit: 503
Liittynyt: Sunnuntai, 29.10.2006 12:17

Viesti Kirjoittaja Mannunvartija » Maanantai, 20.07.2009 20:46

Kyllähän tästä ilmoitus tehtiin kaikkia byrokratian koukeroita noudattaen, mutta loppu on historiaa.

Eikä liikkuvalla poliisilla ollut hajuakaan pikku eventistämme...
Can-Do
Lippu-Jippu
Rakkaalla possulla on monta nimeä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Palaute ja jälkipelit”