Ryhmä Rämän palauteloota

Tänne palautetta tapahtumasta, ryhmien toiminnasta ja järjestelyistä.

Valvojat: Ylläpito, Järjestäjät

Avatar
Vastapallo
Kapteeni
Viestit: 123
Liittynyt: Tiistai, 21.04.2009 15:28
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Vastapallo » Maanantai, 06.07.2009 13:40

Falcata kirjoitti:Jäi vähän kismittämään sunnuntain metsäskenussa kun ensin vedettiin hienosti Tura ja jotain muuta possea suoraan teidän puskissa olevan osaston viereen. Kun te sieltä sitten syöksyitte niin jostain syystä Rämä ja Vishna alkoivat pamputtaa myös meitä. :roll:
Kuoliko meitä viis tossa rämän aseisiin? Ainakin viis kuoli omien aseisiin tossa kohtaa. Omalta kohdalta varmaa että itse kuolin kun olin pakittamassa hiukan ja kun olin kääntymässä ympäri "pam" rämäläinen pamauttaa mua selkään miekallaan. Huudan että oma! (ei sillä väliä siinä kohtaa enää :() Ja siihen kuolen kun torsosta oli panssari jo mennyt.
Rämäläinen kuulemma oli luullut että olin tulossa sen kimppuun :?
Mutta eipä sillä niin väliä semmosta sattuu. :)
(mulla oli lätkä kypärä joka oli peitetty mustalla huivilla ja osittain siinä punastakans)

Hyviäkin hetkiä oli kyllä Rämän seassa. Pari kertaa eksyin metässä omasta porukasta niin katon et rämä on tuolla menempä sinne auttamaan. Hyvin sinne riveihin mahtu :)
Liity armeijaan, näe maailma, tapaa mielenkiintoisia ihmisiä - ja tapa ne.
Avatar
Athene
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 627
Liittynyt: Perjantai, 06.07.2007 17:31
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Athene » Maanantai, 06.07.2009 13:42

Kiitos teillekin hienosta Sotahuudosta!

Näkyi selvästi, miten olitte kotonanne riskeissä! En tainnut nähdä kuin pari yksnäistä rämäläistä riskeissä (hekin meidän linjan takana tuhoa tekemässä), kun useimmissa muissa ryhmissä väki hajaantui. Brávo!

Ps. Ainakin kerran joku rämäläinen paukautti minua ohi juostessaan kerran kylkeen, eikä ilmeisesti kuullut, kun huusin perään, että panssari. Toivottavasti tästä ei jäänyt harmia kenellekään, varsinkin, kun jousimiehet ovat usein panssaroimattomia, ja oma gambesonini jäi kokonaan tabardin alle piiloon. :?
Avatar
KatkaChee
Kreivi
Viestit: 346
Liittynyt: Torstai, 08.02.2007 04:08
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja KatkaChee » Maanantai, 06.07.2009 14:40

Niin omasta kuin ilmeisesti muidenkin mielestä Rämä toimi parhaiten metsäriskissä. Oli siis varsin perseestä sunnuntai-aamuna kuulla omassa leirissään käsky, että ei tänään tuota RISKin kaltaista toimintaa. Eikä edes komentajan suusta.

Rämän kanssa oli mukava mennä RISKeissä, kun porukkaa kasattiin ja mentiin sinne minne piti ja sitten sitä hiljalleen olikin todella iso lössi kasassa. Muissa skenuissa teistä ei kuitenkaan tuntunut olevan armeijalle kovin paljon hyötyä - todellakin katsoitte ensin muiden ryhmien kuoleman ja sitten vasta lähditte itse kuolemaan. Hieman enemmän yhteistyötä muiden ryhmien kanssa. Muut ryhmät osaavat, kokeilkaa siis vaihteen vuoksi vaikka koko Rämä rivissä/missä ikinä sillä hetkellä tappelevatkaan ja joku toinen ryhmä reservissä. Ei tee pahaa luottaa omaan kaveriin.

Kiitoksia todella paljon Sotahuudosta. Kiitoksia sille rämäläiselle, joka lainasi minulle nilkkatuen lauantai-illan ajaksi.

//Olenhan siis Selenestä enkä Maahinkaisesta
Avatar
Rikkiviisas
Asemies
Viestit: 14
Liittynyt: Tiistai, 21.10.2008 23:36

Viesti Kirjoittaja Rikkiviisas » Maanantai, 06.07.2009 15:11

Varsinkin lauantaina Rämä joko seisoi tai ryntäili siihen malliin, että tuli ihmeteltyä eikö Rämä enää osaa kävellä. Vihollisarmeijan vastaanotossa metsässä mäennyppylän taakse piiloutuminen sen sijaan toimi ihailtavan hyvin, vaikka se vyörähtikin liikkeelle turhan aikaisin.

Enemmän malttia ja tulos alkaa muistuttaa sitä mitä Rämän kokoiselta ja näköiseltä ryhmältä odottaisi.
Røløløø!
Ruutiukko
Ritari
Viestit: 60
Liittynyt: Maanantai, 30.06.2008 21:19
Paikkakunta: Espoo.

Viesti Kirjoittaja Ruutiukko » Maanantai, 06.07.2009 17:35

Eipä tässä paljoa uutta sanottavaa ole, vähän enemmän yhteispeliä ja vähän vähemmän kiirettä, se lauantain saattoskenu jossa puolustustimme hävittiin ihan turhaan kun piti rynnätä sekavassa häröjonossa pölypilven keskelle kuolemaan.
"Istun kivellä ja nauran makeasti, veihän naapurinkin viljan halla."
Pahistonttu
Kuningas
Viestit: 3422
Liittynyt: Maanantai, 20.03.2006 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Pahistonttu » Maanantai, 06.07.2009 23:32

Kuten sanottu, Ryhmä Rämä alisuoritti tänä vuonna, mutta toisaalta se varmaankin innoittaa Rämän johdon piiskaamaan omat joukkonsa ensivuodeksi kovempaan kuntoon, kuin koskaan. :D
Encore kirjoitti:Pari skenaariota päättyi osaltani ilmalentoon taaksepäin, kun varsta mäjähti suoraan nenänvarteen.
Onko tässä kirjoitusvirhe?
Hän, joka sitoutuu kunniaan on hävinnyt jo ennen taistelun alkua.
Avatar
saloneju
Keisari
Viestit: 5706
Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saloneju » Maanantai, 06.07.2009 23:35

On. Ei rämällä ollut varstoja :)
Avatar
Riffi
Sotilasmestari
Viestit: 84
Liittynyt: Sunnuntai, 15.03.2009 17:05
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riffi » Maanantai, 06.07.2009 23:54

Voin vain toistaa mitä jo aikaisemmin on sanottu, kiitoksia Rämälle kaikesta siitä kuinka auttoivat Selenen porukkaa kaikessa valmistelussa. :)
Avatar
Joensuu
Herttua
Viestit: 665
Liittynyt: Torstai, 11.09.2008 17:13
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joensuu » Tiistai, 07.07.2009 02:19

Vastapallo kirjoitti:Kuoliko meitä viis tossa rämän aseisiin?
Ihan uskottavaa, vielä sunnuntaiaamunakin sai vastata kysymykseen "Siis mikä ero niillä Rutoilla ja Ulfnareilla nyt on?"

Eli tosiaan kaksi mustavalkoisella väriyhdistelmällä olevaa porukkaa meni sekaisin kovin helposti, mikä on tietysti valitettavaa. Sinänsä ihan realistista kyllä.
Gh0s7
Asemies
Viestit: 11
Liittynyt: Perjantai, 05.12.2008 16:39

Viesti Kirjoittaja Gh0s7 » Tiistai, 07.07.2009 16:45

Todella tehokasta ja ripeää toimintaa kentällä. Sunnuntaina Rämän keihäistä sainkin tarpeekseni, että erittäin taitavaa käyttöä.

FaBaa odotellessa...
Avatar
Hellowenisti
Sotahuuto '15 -järjestäjä
Viestit: 503
Liittynyt: Sunnuntai, 21.05.2006 21:16
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Hellowenisti » Keskiviikko, 08.07.2009 17:24

Rämä teki tänävuonna hyvää jälkeä ja jyräsitte ainakin kerran Entalian kanssa Perkeleen oikealta sivusta niin, ettei paljoa sanottavaa jäänyt!
Metsäriskissä olitte todella oma itsenne ja teistä ei päässyt läpi ei sitten millään.

Risuina on kuitenkin pakko mainita että alisuorititte pahasti sen suhteen mitkä odotukset teille oli. Turhan usein näki Rämän tekevän liian hienoja suunnitelmia toteutettavaksi ja taisteluissa teitte muutamaan otteeseen järjettömiä rynnäköitä. Teistä pääsi tänävuonna läpi myös huomattavasti helpommin kuin viime vuosina. Kenties teillä on vaihtunut linjan laatu määrään? Johtoportaan toimintaa en voi pahemmin kommentoida, koska ainoa kosketus siihen oli kenttäriski eikä siitä pahaa makua suuhun jäänyt.
Life is a bitch, too expensive to be your friend.
Avatar
Susikukko
Hauhocanus
Viestit: 3064
Liittynyt: Lauantai, 04.02.2006 15:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Susikukko » Keskiviikko, 08.07.2009 22:30

Kiitos todella runsaasta palautteesta ja anteeksi taas omasta vauhdistani, joka välillä hukkasi iskuja, tosin käytönnössä aina kun kuolin tuli iskuja sellainen määrä ettei siinä voinut kuin vinkua ja vikistä / vetäytyä pois, vaikutti varmaan, että yritän vielä jotain. Ainakin kerran maahinkaisen jermut tulivat yli niin että heilahti, onneksi sain kovan piston Jonzun grilliin ettei ihan ilmaiseksi tarvinnut lähteä.

Mitä tulee rämän "alisuoriutumiseen" niin olen täysin erimieltä:

- Tänä vuonna sohuun pääsi rämän riveissä ilman jäsennyyttä koska halusimme värvätä paljon väkeä! Tässä onnistuuttiin hyvin, meillä oli sohussa 24 uutta soturia ja lisäksi värväsimme muutaman todella kokeneen soturin.

- Treenilerillä oli kova meno ja hienot kuviot, mutta vain alle puolet sh vahvuudesta ja murto osa uusista. Pidimme kaikille perjantai illalla pienet treeni, mutta ei sillä saada ihmisiä pakkaan jolla on jo monen sohun kokemus.

- Tämä harhakuvitelma tai yliarvionti jäi ainakin minulta huomaamatta, olisi pitänyt muuttaa oma doktriini enemmän barbaari rynnäköksi kuin hiuksen hienoksi "roomalais" taktiikaksi johtosuhteineen, linjoineen ja reserveineen. Ekassa kenttämätössä, saatossa ja metsäriskissä rämä hyökkäsikin enemmän barbaarilauman tavoin ja silloin homma toimikin.

- Mielestäni rämän uudet soturit taistelivat todella hyvin tasoonsa ja vastustajiinsä nähden ja käyttäytyivät kentällä hyvin ja olivat hyvin hengessä mukana leirissä, jossa tuntui, että ollaan oltu tuttuja jo pitkään.

- Vaikka johtusuhteissa oli taas epäselvyyttä ja kurittomuuttakin ja taukopaikalla sano oli tiukkaa niin mielestä teimme monta todella upeeta manööveria ja taistelimme usein kiivaimmissa paikoissa.

Loppujen lopuksi olen todella tyytyväinen Rämään, uusia hyviä tyyppejä saatiin paljon riviin, vanhat soturit olivat todella kovaa tasoa ja hauskaa oli!

Kiitos vielä järjestäjille ja Maahinkaisille ja Kuolalla todella kovasta vastuksesta. Muistakaa kaikki te (alle 50 jäsenen porukat=) tulla FaBaan ja Viroon.
Koskahan sitä ehtis taas sohuun?
Avatar
Susikukko
Hauhocanus
Viestit: 3064
Liittynyt: Lauantai, 04.02.2006 15:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Susikukko » Keskiviikko, 08.07.2009 22:40

Niin ja jos joku ihmettelee miksi sitten lesottiin niin paljon niin pitäähän aina kunnon propaganda ja psyops olla.
Koskahan sitä ehtis taas sohuun?
Avatar
Beatific
Kuningas
Viestit: 2797
Liittynyt: Keskiviikko, 05.07.2006 09:01
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Beatific » Keskiviikko, 08.07.2009 23:44

Aye, olenkin odottanut, että joku tilanteen tuntenut ehtisi kirjoittaa edellä olevan. Tämä oli vasta alkua...
Assassiini skeittaa Kartanolinnan mailla ympäri vuoden
Avatar
Automaattinen
Komentaja
Viestit: 1605
Liittynyt: Tiistai, 14.02.2006 23:00
Paikkakunta: Mouhijärvi

Viesti Kirjoittaja Automaattinen » Torstai, 09.07.2009 12:02

Allekirjoittanut on kyllä Rämän linjalla noissa tappeluhommissa. Pidän siitä että MINUA lyödään kovempaa ja että jos tiedän että vastassa on ihminen jota saa lyödä kovempaa. Eli jos joskus satun eksymään mukaan jollekin näistä treenileireistä mitä ensi vuonna järkätään, tapellaan vastakkain, jookoskookos?!? :D

Näissä tapahtumissa on vaan se että nämä nuoret pojjaat ja plikat eivät kaikki välttämättä kerää mustelmia ja ruhjeita niin innolla, jolloin tälläisissä tapahtumissa ei voi muuta kuin taipua turvallisuuden vaatimuksiin ja mennä laserkuolemien tasolle tuossa osumien ottamisessa.

Itse en muista kun kaks tapausta missä osuma jätettiin ottamatta ja sen sijaan lukuisia missä ne otettiin nätisti. Ei siis mitään valittamasti oikeasti.

Manöövereistä: Se saaton manööveri oli hyvä, suorastaan loistava, mutta loppujoukko ei tullut samaan aikaan kuten ilmeisesti tarkoitus oli. Nimittäin vastaanottava osapuoli olis jyrätty niin että heilahtaa!

Joku hyökkäyskomento tahi sitä ajava ja sille omistettu torven töräytys voisi auttaa näissä tilanteissa kun on uskaltauduttu koettamaan jotain muuta kuin K.I.S.S. menoa.

On hienoa että saatte myös uutta verta mukaan SoHu tapahtumaan, sillä se jos joku on ainakin näin Maahinkaisen silmissä todella vertaansa vailla oleva teko. Mitä suuremmaksi tämä tapahtuma saadaan, sitä eeppisempää menoa on luvassa.

Pitää myös allekirjoittaa Susikukon lausahdus ainakin osalta. Jos tilanne on nopeatempoinen ja tiivis, eli rivissä ollaan ja rusikoidaan, ei aina tiedä oliko se osuma vai oman kaverin panssari tms esine.

Itseasiassa palautteeseen voisin nyt lisätä tässä kohtaa sen Rämäläisen jolta vein hilparilla koiven jalkapöydästä ja ei ilmeisesti maihariltaan sitä kunnolla tuntenut, jos ollenkaan. Merkkinä taputus omaan jalkaani ja kaveri nosti omansa ylös. Toinen mainio oli kun jouduin piiritetyksi yksijalkaisena ja Rämää painoi päälle joka suunnalta. Vastapuoli tuli miekalla ja sain hilparin varren jo trademarkiksi muodostuneeseen torjunta/vastahyökkäystemppuun ja painoin kaveria mahaan buttspikellä. Tuplastab ja sitten minua rummutettiin. :D Vastapuoli oli ilmeisesti poistui respaamaan ja minulle jäi hyvä mieli ja muistikuva.

Minusta Rämää vastaan on eeppistä vääntää kun teidän varustus on niin yhteneväistä että silmää hivelee taistelukentällä.

Tämä olkoot vastapainona tälle negatiiviselle vinetykselle mistä palautteen antajat varmasti mielestään aiheesta huomauttavat. Minä vaan sillä tätä, että eipä ole tapahtumassa koko matkalta missään nimessä pelkkää negatiivista sanottavaa, päinvastoin. (Vaikka tätä lootaa katsoessa voisi niin kuvitella) Siksipä annoin hehkutukset tähän väliin, jos vaikka eivät olleet aiemmat lausuntoni tältä kuulostaneet. <3
On mahdollista että ajattelen, näin ollen voin myös olla olemassa.
Avatar
Hanhap
Kreivi
Viestit: 300
Liittynyt: Perjantai, 20.04.2007 19:18
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Hanhap » Torstai, 09.07.2009 13:28

Automaattinen kirjoitti: Toinen mainio oli kun jouduin piiritetyksi yksijalkaisena ja Rämää painoi päälle joka suunnalta. Vastapuoli tuli miekalla ja sain hilparin varren jo trademarkiksi muodostuneeseen torjunta/vastahyökkäystemppuun ja painoin kaveria mahaan buttspikellä. Tuplastab ja sitten minua rummutettiin. :D Vastapuoli oli ilmeisesti poistui respaamaan ja minulle jäi hyvä mieli ja muistikuva.
Joo minä se olin. Katoin että tuosta sais pari helppoa tappoa jos tulisin sivusta. Noh te olittekin paremmin valmiina kuin minä niin sain pari osumaa päähän ja vatsaan :lol: . Ens kerralla oon varovaisempi :P
Avatar
Automaattinen
Komentaja
Viestit: 1605
Liittynyt: Tiistai, 14.02.2006 23:00
Paikkakunta: Mouhijärvi

Viesti Kirjoittaja Automaattinen » Perjantai, 10.07.2009 02:12

Ja lisäksi täytyy lisätä tosta hilparin buttspiken käytöstä että tuo kyseinen temppu menee Ruton pojillekin läpi. Tai no harvemmin nykyään kun viime kesänä näytin mitä siinä tapahtuu.. Ne on oppinu lyömään myös toiselta puolelta (tai lähinnä) mua vastaan siinä tilanteessa.. ;)
On mahdollista että ajattelen, näin ollen voin myös olla olemassa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Palaute ja jälkipelit”