Täyskypärä pakko?

NE09 will take place 11.09.09-13.09.09 (ilmoittautuminen auki)!
Haiden
Sotalordi
Viestit: 1393
Liittynyt: Maanantai, 02.04.2007 08:33

Täyskypärä pakko?

Viesti Kirjoittaja Haiden » Keskiviikko, 29.07.2009 18:26

Voisi kyllä kehittää tälläisen jokaiselle suomalaiselle jotka lähtevät Viroon. Kysymys on täysin turvallisuus syy jokaisen oman kannalta. Virossa käytetään 45 paunaisia taljajousia alumiini varsillaviellä. Minä ja paananen kummatkin saimme kyseisistä nuolista kypärän kasvosuojaan. Tämä viellä korostuu siinä, että heittoaseilla saa ampua päähän ja linnan muurin takaa harvoin on muuta näkyvissä, kuin pää.

Viime kerrasta muistamme kuinka kävi Lehdolle joten täyskypärä pakko estäisi näitten tapahtumisen ja kenelläkään ei pilaannu viikonloppu siitä, että kuskataan lähimpään sairaalaan korjamaan silmää.

Paananenkin sai mukavan osuman esim kasvosuojaan, että joutui hetken levätä muurin takana. (Alumiininuoli oli vääntynyt 90 asteen mutkaan).
Wanhan ajan kyytiketju
Archibald
Musiikki on elektroninen. Tästä ei keskustella.
Avatar
Susikukko
Hauhocanus
Viestit: 3064
Liittynyt: Lauantai, 04.02.2006 15:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Susikukko » Torstai, 30.07.2009 08:44

Alumiini jousi oli ilmeisti laiton? Onko tuo 45 paunaa ja pääosumat sallittu fakta?

Minusta kukaan ei voi määrätä täyskypärä pakkoa tai ainakaa minä en sitä matkan järjestäjänä tee.

Mutta en myöskään ymmärrä miksi joku harrastaa k.o. lajia edes Suomessa takapihalla ilman kypärää? Itse olen ainakin saanut lukuisia osumia ja kaatumisia ja väliin puristumisia jossa olisi tullut rumaa jälkeä ilman kypärää. Siis myös Suomessa.

VIRON TAISTELUISTA KYLLÄ SELVIÄÄ ILMAN KYPÄRÄÄ JOS PYSTYY HILLITSEMÄÄN ITSENSÄ, EIKÄ OLE KESKELLÄ KAAOSTA TAI KOVEMPIA RUNTTAUKSIA.
Koskahan sitä ehtis taas sohuun?
Avatar
Keisari_P
Ylläpito
Viestit: 2524
Liittynyt: Lauantai, 28.01.2006 14:04
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Keisari_P » Torstai, 30.07.2009 13:07

Minäkin suosittelen naaman suojaavan kypärän käyttöä - myös Suomessa.
Virossa visiirillisestä kypärästä lisäksi palkitaan hyvin ylimääräisillä panssaripisteillä.
Kypärän kanssa mätkiminen ja varsinkin linnaskenaariot ovat huomattavasti mukavampi kokemus, kun ei tarvitse pelätä, että sattuu oikeasti.

Esimerkiksi minun käyttämästäni Sugarloaf mallista näkee mainiosti ulos. Lisäksi rauhallisemmassa tilanteessa visiirin voi pitää ylhäällä.
Avatar
Susikukko
Hauhocanus
Viestit: 3064
Liittynyt: Lauantai, 04.02.2006 15:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Susikukko » Keskiviikko, 19.08.2009 16:16

Muistkaa myös ruokailu astiat ja niille KANGAS pussi. Ruoka muuten on hyvää ja puuro parasta mitä tiedän, vaikka en pidä puurosta!?!
Koskahan sitä ehtis taas sohuun?
Avatar
LehtoA
Herttua
Viestit: 755
Liittynyt: Torstai, 24.05.2007 17:42
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja LehtoA » Tiistai, 01.09.2009 22:42

Jos jollakulla matkaan lähtevällä ei ole silmiä suojaavaa kypärää, niin minulta saa lainaan halutessaan. On silmäsuojallinen normannikypärä ja kettle hat jossa on kiinni grilli. Toivottavasti kenenkään suomalaisen silmien suojaus ei jää kypärän omistamattomuudesta kiinni.
Kuva
Avatar
McManus
Kapteeni
Viestit: 101
Liittynyt: Tiistai, 13.03.2007 23:57

Viesti Kirjoittaja McManus » Lauantai, 05.09.2009 09:47

Itsehän päätin nyt viime hetkellä lähteä eikä mitään naamasuojallista kypärää ole, joten voisin hyvinkin ottaa tarjouksesta kiinni vaikka jousen varressa meinasin heilua..
Avatar
LehtoA
Herttua
Viestit: 755
Liittynyt: Torstai, 24.05.2007 17:42
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja LehtoA » Sunnuntai, 06.09.2009 19:23

Tällä hetkellä pk-seudulla on normannikypäräni. Kettle on Jyväskylässä. Voin toimittaa sen joihinkin pk-seudun treeneihin, tai voit hakea meikäläisen kämpiltä Espoonkeskuksesta kumpi vain helpommin onnistuu.
Kuva
Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Nordic Equinox 2009”