Peikkopallo

21.-23.8.2009 Hauholla (http://fantasybattle.ryhmarama.fi)
Sir Overpond
Paroni
Viestit: 232
Liittynyt: Sunnuntai, 02.03.2008 12:26
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Sir Overpond » Maanantai, 24.08.2009 19:54

Pidin enemmän kanadalaisesta versiosta. Siinä ei tarvitse pelleillä pelkän kilven kanssa - vaikka jotkut taitavat tykätä siitäkin, ainakin haltiajoukkue bashaili kilvettömiäkin päin sanoisinko liiankin estottomasti. Kanadalaisessa versiossa ei ole yhtä paljon kommervenkkejä kuten eriäviä kestopisteitä ja hahmoja ja sääntöjä. Perusmiekkailu on aina kivaa, ja kaikki saavat kantaa palloa.

Joskus voisi Leppävaaran treeneissä vetää peikkopalloa, jos kiinnostusta ja tarpeeksi porukkaa löytyy.
Avatar
Falcata
Kuningas
Viestit: 2839
Liittynyt: Sunnuntai, 31.12.2006 15:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Falcata » Maanantai, 24.08.2009 20:46

Ja hei se "pikkupaska" oli mielestäni todella hyvä lisäys! Berserkki oli vähän turhan imba mutta tuo pikkupaska oli ainakin todella mukava pelata ja toi uudenlaisen taktisen elementin kun palloa saattoi myös syöttää pikkupaskan toimesta.

"Learn to obey before you command."

"Ei se ase vaan se käyttäjä."
Avatar
Triks
Herttua
Viestit: 956
Liittynyt: Torstai, 03.01.2008 02:42
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Triks » Maanantai, 24.08.2009 21:24

Sir Overpond kirjoitti:Joskus voisi Leppävaaran treeneissä vetää peikkopalloa, jos kiinnostusta ja tarpeeksi porukkaa löytyy.
Ehdottomasti! Mietittiin eilen illalla aivan samaa.
"Huhut kuolemastani ovat vahvasti liioiteltuja."
Kuva
Deili
Kapteeni
Viestit: 110
Liittynyt: Perjantai, 12.06.2009 22:59
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Deili » Tiistai, 25.08.2009 00:11

Joo, itsekin tykkäsin canadalaisesta. Se oli nopea ja helppo oppia ja kivan vaivaton pelata.
Avatar
saloneju
Keisari
Viestit: 5706
Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saloneju » Tiistai, 25.08.2009 01:05

Norretia tuli mun mielestä toiseksi.

"Daggerista" tuli kyllä ihan mun lempiroolitus ja toi peliin lisää taktista elementtiä! Kannatan lisäämistä ihan "virallisiin" sääntöihinkin, missä sellaiset nyt ikinä onkaan. Berserkkeristä en sen sijaan ole niinkään varma, tuollaisenaan ei ainakaan missään nimessä. Mahdollisesti yhdellä kestopisteellä ja kahdellä LYHYELLÄ aseella, jolloin se olisi jälleen yksi strateginen elementti lisää (=voi pidellä kahta vastustajaa yhtä aikaa maassa mutta ei ole taistelullisesti kovinkaan tehokas). Mahdollisesti huononnettuna kokojoukkueeseen (10hlö), mutta ei ainakaan puolikkaaseen (6hlö).

Tuli mieleen sellainenkin idea, että puolijoukkueeseen voisi jokainen joukkue taholtaan valita itse minkä "erikoispelaajan" siihen valitsee: vaihtoehtoina nykyisistä voisivat olla lähinnä blitzer (2h ase, yksi kestopiste) ja berserkkeri (2 lyhyttä miekkaa, yksi kestopiste). Miksei daggerikin (tikari + saa heittää palloa tukiaskeleella mutta ei kuljettaa)

Oli muuten puhetta paikan päällä myös siitä, että SM-kisat pyrittäneen myös taas tänä vuonna järjestämään Oriveden leirin yhteydessä joshan sellainen vielä saadaan esim. marraskuulle. Mietinnässä oli myös suojavarustepakko juoksijalle, saako idea kannatusta? Sen verran rajua kolhimista kun joutuu tuo juoksija aina kestämään, ja nyt oli sentään pehmein pelikenttä koskaan. Toista on ollut tosiaan esimerkiksi tuolla Oriveden yhteiskoulun salissa... Pakollisiksi suojavarusteiksi kuuluisivat mielestäni kypärä ja polvi- ja kyynärsuojat ja omia saisi tarvittaessa käyttää, mutta niille joilla ei ole annettaisiin mahdollisuus käyttää lainakamoja, joita hommattaisiin kaksi settiä "järjestävälle seuralle".


Kanaladainen versio tuntui vähän kevyemmältä ja helpommalta monessa suhteessa, mutta äkkiseltään (pelaamatta) sanoisin että siitä loppuu mielenkiinto nopeammin? Ensi kerralla kun en ole juonut haltiaviiniä tulen minäkin kokeilemaan 8)
Sir Overpond kirjoitti:ainakin haltiajoukkue bashaili kilvettömiäkin päin sanoisinko liiankin estottomasti
En usko että kukaan kilvellä taistellut pahastuu jos kysyn ketkäs meillä oli kilvissä? Mielestäni meillä oli aika herrasmiesmäisiä pelaajia koko joukkue ja varsinkin kilvissä, mutta toki voitontahto oli sen verran kova jälleen että tuli varmasti ylilyöntejäkin :oops:
Avatar
Falcata
Kuningas
Viestit: 2839
Liittynyt: Sunnuntai, 31.12.2006 15:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Falcata » Tiistai, 25.08.2009 10:30

Itse näin että yksi haltiavahvistuksista vetäisi aika kovan bashin. Näytti kompastuneen kuolleeseen pelaajan ja rysähtäneen aika kovaa Gebua päin. Tai siltä tilanne ainakin näytti vaihtopenkiltä. Haltiajoukkueen juoksijakin sai aika kylmää kyytiä ajoittain :shock: Ehdottomasti kannattaa ruveta laittamaan suojia juoksijoille, itse muistan teloneen polveni Takavasaran juoksijana viime vuonna kun tuli useampia taklauksia suoraan seinää vasten. Voisi myös harkita selkään bashaamisen kieltämistä kokonaan? Ainakin Gebua ja Jereä taklailtiin useaankin otteeseen selkään niin että rytisi.

"Learn to obey before you command."

"Ei se ase vaan se käyttäjä."
Avatar
Delithreldor
Ritari
Viestit: 74
Liittynyt: Keskiviikko, 03.06.2009 21:47
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Delithreldor » Tiistai, 25.08.2009 14:09

Falcata kirjoitti:Itse näin että yksi haltiavahvistuksista vetäisi aika kovan bashin. Näytti kompastuneen kuolleeseen pelaajan ja rysähtäneen aika kovaa Gebua päin. Tai siltä tilanne ainakin näytti vaihtopenkiltä. Haltiajoukkueen juoksijakin sai aika kylmää kyytiä ajoittain :shock: Ehdottomasti kannattaa ruveta laittamaan suojia juoksijoille, itse muistan teloneen polveni Takavasaran juoksijana viime vuonna kun tuli useampia taklauksia suoraan seinää vasten. Voisi myös harkita selkään bashaamisen kieltämistä kokonaan? Ainakin Gebua ja Jereä taklailtiin useaankin otteeseen selkään niin että rytisi.
Minähän se olin, kompastuin kuolleeseen jalkaan ja menetin tasapainoni. Seurauksena taisi olla turhan kova isku Gebua(?) päin.
Avatar
Lacery
Herttua
Viestit: 594
Liittynyt: Torstai, 26.06.2008 13:32
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Lacery » Tiistai, 25.08.2009 15:55

Falcata kirjoitti:Okei, mahtoiko se sitten olla Lumenor tai Norretia kun tuli toiseksi. Ei voi muistaa. : / Onkohan näistä virallisia tilastoja kellään tallessa?
Meillä oli minun laskujeni mukaan 5 voittoa (vaiko 3?)
Ja oltiin toisina juu, menisin sanomaan melkein 100% varmaks.
Lalli kirjoitti: Kaikki vastakkaiset mielipiteet on joko kateellisten panettelua, väsynyttä meininkiä tai Halmisen :P
Avatar Jari Kuskelinin ottama.
Mannunvartija
Sotahuuto '09 -järjestäjä
Viestit: 503
Liittynyt: Sunnuntai, 29.10.2006 12:17

Viesti Kirjoittaja Mannunvartija » Tiistai, 25.08.2009 16:32

Itsehän olin myäskin killpimihenä välillä. Koitin kuitenkin välttää liian kovaa kontaktia, mutta myönnän, että varsinkin vastapuolen juoksijaa tuli survottua ihan huolella(sori JP). Takaapäin rynnimistä pyrin kuitenkin välttämään, mutta taas vastustajan kilpimiehet saivat kylmähköä kyytiä.
Can-Do
Lippu-Jippu
Rakkaalla possulla on monta nimeä.
Avatar
ZamboNet
Rautasydän
Viestit: 3505
Liittynyt: Lauantai, 29.07.2006 14:37
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ZamboNet » Tiistai, 25.08.2009 17:35

Minäkin haltioilla olin alkupuolella kilpimiehenä ja edestä päin otin kyllä vastustajan kilvet melko voimakkaasti vastaan, mutta kilvettömiä puskin hellemmin. Takaapäin työskentelyä pyrin välttämään parhaani mukaan. Gebu tosiaan sai pari isoa tälliä kilvistä, joista toinen tulikin juuri Delithreldorin kompuroinnin seurauksena. Mutta vielä kivuliaammalta näytti sitä edeltävä selkätaklaus. En kyllä muista keneltä tahi miltä joukkueelta se tuli.
Noudettava
Kreivi
Viestit: 378
Liittynyt: Keskiviikko, 30.04.2008 19:21
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Noudettava » Tiistai, 25.08.2009 21:10

Haltioden juoksijana en saanut normaalia pahempaa kyytiä, mutta se tarkoittaa lähinnä sitä että heikko hermoisemmat henkilöt panikoi :lol: .

Polvisuojien puolesta annan ääneni samantien ja hieman mietittyäni aiempia peikkopallo pelejä tulin siihen lopputulokseen että kyllä sitä tulee juoksijana kynnettyä pelialustaa ihan tarpeeksi jotta kyynärpääsuojatkin ovat tarpeen.

Kypärän kanssa olisin ollut kahden vaiheilla ilman faban peliä jossa sain toiselle ohimolle kyynärpäästä samalla kun toiseen osui kilvenreuna/nyrkki/kyynärpää. Yhdessä nämä tällit saivat minusta ulos sensuroitavaa tavaraa ja pään sisäistä kellojen sointia höystettynä päänsäryllä.

Jos tulevaisuudessa isompiin peleihin saa yhteiset suojat niin minä kiitän.
Avatar
Encore
Herttua
Viestit: 661
Liittynyt: Maanantai, 26.06.2006 00:15
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Encore » Keskiviikko, 26.08.2009 16:49

Peikkopalloa tuli nyt pelattua ekaa kertaa koko epäelämäni aikana, mahtava laji kyllä on. Epäkuolleilla tuli otettua kyllä melko pahasti turpaan. Vaikutti kyllä heti makialta lajilta. Jos Leppävaarassa on tarkoitus pelata, niin olen mukana kuin peräpukama.
Avatar
Waaagh
Ritari
Viestit: 72
Liittynyt: Sunnuntai, 09.09.2007 20:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Waaagh » Torstai, 03.09.2009 18:14

Heh, multahan se edeltävä taklaus tuli... Tilanne oli kans sellanen et gebu käänty just poispäin musta, ja satuin viel kaiken lisäks kompuroimaan just vikoil askelilla johonkin olemattomaan, jonka seuruksena hallittu taklaus muuttui kaatuvaksi ryntäykseksi :oops:

Mutta siihen kun jäin kattomaan mitä kävi ja pyytämään anteeks niin gebu ystävällisesti karjas että "mee perkele takas pelaamaan siitä!" :D niin että ei se ainakaan siitä suuttunu hirveesti :D

Mua jäi vähän harmittamaan se et kaikki vaan katos siitä sen turnauksen loputtua. Olis ollu kiva vetää viel vähän vapaampaa matsia ja kokeilla eri paikkoja kentällä. Mutta ei, kaikki katos saunaan tai tekemään jotain muuta täysin toissijaista :evil: :D
Me tank you deps
Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Fantasy Battle I - Menneisyyden Kaiku”