Ehdotuksia sääntöihin?

21.-23.8.2009 Hauholla (http://fantasybattle.ryhmarama.fi)
Avatar
McManus
Kapteeni
Viestit: 101
Liittynyt: Tiistai, 13.03.2007 23:57

Viesti Kirjoittaja McManus » Sunnuntai, 19.07.2009 09:12

Koska örkeille ja norretialle ei vain yksinkertaisesti sovi että olisivat panssaripurkkeja, ainakaan yleisilmeen kannalta, ei myöskään silti minusta ole asiaankuuluvaa että ne ihan pienestä kuolisivat :D

Jotain pitää saada tyyliin niin, että örkit/barbaarit saa panssaripisteitä siitä että on tarpeeksi paljasta pintaa, taikka sitten sotamaalit á la Camulosin Villikarjut tai jotain. Sitten voisi näyttää kivalta ja barbaarimaiselta ilman että kaatuisi ekaan keihäänpistoon, ja saataisiin armeijoihin ja peltipurkkeihin hieman eroa.

Riippuu ihan paljon pisteitä täyspanssareista saisi, mutta melkein ihmisille pitäisi antaa joku puolet vastaavista pisteistä etteivät linjaan heti kuole, ja jos örkkien olisi tarkoitus olla hieman kuin perus fantasiavastineensa niin heillä pitäisi olla kevyen panssaroinnin kanssa about yhtä paljon panssaripisteitä kuin täyspanssaroidulla ritarilla, koska örkit vaan on kovempia :D
Avatar
Sefraim
Herttua
Viestit: 556
Liittynyt: Keskiviikko, 07.05.2008 15:41
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Sefraim » Sunnuntai, 19.07.2009 09:59

Pistetään kun asiasta oli saunassakin puhetta.

Kivet (aseena):


Bofferikivien käyttö aseena skenaarioissa sallitaan, mikäli kivi täyttää asetetut vaatimukset:

1. Kiven on oltava läpimitaltaan pehmeää materiaalia, kuten sanomalehtipaperia tai vaahtomuovia.
v
2. Kivi ei saa painaa yli puolta kilogrammaa, pienin joustoin.

3. Kiviä ei saa HEITTÄÄ, vaan ne pitää vierittää ja tiputtaa. Eli lentäviä kiviä ei tulla näkemään.

Shamaanit, parantajat, maagikot ja manaajat ovat keskittyneet koulutuksessaan enemmän henkeen kuin ruumiiseen, eivätkä jaksa nostaa kiviä niitä muurin yli kierittääkseen.

Kivien kohdalla mallinnusta sen verran, että osuessaan kivi ohittaa panssarit ja liiskaa kohteen alleen, tappaen sen välittömästi.

(Tähän sääntöön voidaan tehdä muutos, esim. vie panssarit mutta jättää henkiin, tai tappaa panssarittoman heti).

Kivien rakennusvinkeiksi kivi kannattaa esimerkiksi muotoilla suuresta määrästä sanomalehtipaperia, joka kiedotaan ohueen ilmastointiteippikerrokseen. Vaahtomuovikiviä ei tarvitse päällystää, mutta ne olisi hyvä värjätä näyttämään muulta kuin isoilta loukoumikuutioilta.

Lisäisin Mahdin oiviin ehdotuksiin vielä seuraavat kohdat:

Parantajat&Shamaanit, maagikot. Lisäys: "Parantajien on lisäksi esiinnyttävä jumalansa tunnuksin, tai yleisesti tämän henkeä kunnioittavasti pukeutuen. Esimerkkeinä luu-ja höyhenkoristeet shamaaneilla, papinkaapu lumenorilaisilla, pääkallot, mystiset kristallit yms.

Maagikoilla tulee olla esine, jonka kautta he magiaansa kanavoivat. Tämä voi olla esim. sauva, kristallipallo, valtikka, pääkallo tms. Esineen tulee olla selvästi kädessä pidettävä, esimerkiksi kaulakorut, sormukset ja vyölle kiinnitettävät talismanit eivät käy.

Jälkimmäinen sääntö sitoo maagikoita sen verran, että käyttävät siis vain 1-käden aseita jos niitäkään.

Tämä on 1. drafti, parannelkaa jos keksitte.



Berserkerit (Norretia):


Norretian pojat eivät perusta painavasta rautapanssarista, vaan luottavat raakaan voimaan ja eläimelliseen raivoonsa, jonka avulla he voivat kestää kuolettaviakin haavoja. Tätä simuloitaisiin berserker-säännöllä.

Berserkkisoturi ei saa käyttää mitään panssarointeja. Berserkeriltä on kielletty myös heittoaseet, 1-käden aseet sekä kilvet ja keihäät. Asevalinnoiksi jäävät siis 2-käden viiltävät ja murskaavat aseet. (Sotavasara, kirves, Zweihander, sotanuija). Näitä voidaan tosin käyttää kahta kappaletta, yhtä molemmissa käsissä. (Joskin voi olla vähän pönttöä)

Berserkki ajaa itsensä raivoon ennen taistelua, ja tästä johtuen voi sivuuttaa ensimmäisen ottamansa osuman taistelussa. (Käytännössä siis +1 kestopiste, mahdollisesti 2. Pekka ja Mikko, päättäkää).

Berserkkejä on nähty myös suurpeikoilla ja vastaavilla vihernahkojen voimakkailla taistelijoilla. On myös nähty suuria epäkuolleiden hirviökonstrukteja, jotka käyttäytyvät samoin.

Berserkkisoturin tulee selvästi tehdä esille tämä ominaisuus sotamaalilla ja punaisella käsivarsinauhalla, jossa on keltainen poikkiviiva ylhäältä alas.


Perustelua:


Norretia ei viitekehykseen sopivasti voi käyttää panssareita berserkeillä. Liikaa kestoa ei voi antaa, ettei etu olisi mauttomassa kontrastissa panssarin painoon verrattuna. Tosin panssaroitu ihminen voi käyttää mitä tahansa aseita, mukaanlukien kilvet ja keihäät (iso etu).
Viimeksi muokannut Sefraim, Sunnuntai, 19.07.2009 14:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos Sotahuuto olisi korttipakka, Camulos olisi jokeri. Ikinä ei tiedä mitä siitä tulee loppujen lopuksi.

Entistä Camulosin komentoporr(s)asta. Kuninkaantekijät II - Pääjärjestäjä ½.

KT2 Hauholla 16-18.8.2013!
Avatar
Hanhap
Kreivi
Viestit: 300
Liittynyt: Perjantai, 20.04.2007 19:18
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Hanhap » Sunnuntai, 19.07.2009 10:38

Sallisin berserkeille käyttää kahden aseen käyttöä (dual wield).
Gebu
Herttua
Viestit: 544
Liittynyt: Keskiviikko, 01.11.2006 18:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Gebu » Sunnuntai, 19.07.2009 12:00

Onko jotain rajaa, kuinka monta berserkkiä saa olla ryhmässä? Tämä olisi hyvä määrittää, vaikka ei mulla mitään olisi sitä vastaan, että Lauma olisi täynnä näitä perserkkejä.
Norretian äänitorvi
Mahti
Sotahuuto '12 -järjestäjä
Viestit: 1684
Liittynyt: Perjantai, 24.02.2006 13:40
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Mahti » Sunnuntai, 19.07.2009 12:52

Nyt bonukset ovat sen verta pieniä, että niitä ei välttämättä tarvisi rajoittaa. Laumalle kyllä varmaan rautapaidatkin jossain määrin käy, kun niissä on viikinkivaikutteitakin seassa. Mutta ehdoton kannatus tällaiselle voimakkaasti rajoitetulle pienelle boonukselle berserkeille.

Muillekin roduille soisi näkevänsä jotain pientä omaa boonusta.
Sotahuuto 2012 pääjärjestäjä

Hyökkäys on aggressiivista toimintaa.
Avatar
Rumaahinen
Kreivi
Viestit: 277
Liittynyt: Lauantai, 31.01.2009 23:33
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Rumaahinen » Sunnuntai, 19.07.2009 14:14

Tein tässä muutaman nopean ehdotuksen parantajista ja parannuksesta. Tuosta Sefraimin ehdotuksesta: en olisi itse rajoittamassa pappeja välttämättä vain yhden käsen aseisiin. Norretian barbaariheimon sotapappi kahdenkädenmiekalla varustettuna kuulostaa täysin järkevältä. Sen sijaan poistaisin kilpien käytön parantajilta ja panssarien, mikäli he eivät kanna koko toisen käden vievää maagista esinettä.


Parantajat, shamaanit ja maagit


Parantajien, maagien, shamaanien ja muiden magiankäyttäjien on esiinnyttävä asussa, joka erottaa heidät muusta sotajoukosta. Asu voi olla shamaanin kallokoru ja hyöhenet tai vaikka Lumenorin papin seremoniallinen kaapu.

Magian käyttäjät eivät saa käyttää kilpiä. Maagilla pitää olla jokin parannuksessa ja muussa magiassa käytettävä esine. Heillä voi olla:
1. Panssaria ja yhden käden vievä maagista voimaa symboloivaa esine, joka voi olla esimerkiksi sauva, karhun penisluu tai kristallipallo.
2. Mitä tahansa aseita, mutta ei panssaria. Maagilla tulee silti olla voimaa symboloiva esine, mutta sitä ei tarvitse pitää koko ajan kädessä.

Parantaminen

Parantaja voi yrittää parantaa haavoittunutta soturia taistelukentällä. Tämä vaatii rukouksen omistamista parantajan edustamalle jumalalle. Rukous voi olla sisällöltään minkälainen tahansa, mutta sen tulee kestää vähintään 20 sekuntia(vai pidempi?). Rukous on aloitettava alusta jos parantaja joutuu keskeyttämään sen tai liikkumaan millään lailla sen aikana. Myöskin parannuksen kohteen liikkuminen keskeyttää rituaalin. Rukouksen lopuksi parantaja koskettaa maagisella esineellään parannettavaa ja parannettava saa yhden kestopisteen takaisin. Jos parantajille on rajoitetut parannukset, menettää parantaja myös yhden sellaisen.

Henkiinherätys

Henkiinherätys on rituaali, joka vaatii vähintään kolme(tai viisi?) parantajaa. He asettuvat piiriin herätettävän ympärille ja toimivat samalla lailla kuin parannuksessa. Rituaalin lopuksi jokainen herättäjä koskettaa herätettävää maagisella esineellään ja hän herää. Jos rajoitetut parannukset ovat käytössä, menettää jokainen parantaja yhden sellaisen. Henkiin heränneellä on täydet kestopisteet ja samat panssaripisteet kuin kuollessaan.


Lisähuomiona parannus ja henkiinherätysääntöjä voisi soveltaa panssarin palauttamiseen samalla lailla.
Avatar
Misumasu
Marsalkka
Viestit: 2292
Liittynyt: Sunnuntai, 30.04.2006 20:55
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja Misumasu » Sunnuntai, 19.07.2009 14:17

Panssarinläpäisevät nuolet/heittoaseet haltioille, eikösjookos. :P

Tässä monipiste-järjestelmässä muutenkin näkisin tasapainoittavana elementtinä heittoaseiden puffauksen.
Sieluni Jumalalle, miekkani Maahinkaiselle.
Synnit meneekin sitten Ruton piikkiin.
Avatar
Azor
Ylläpito
Viestit: 1442
Liittynyt: Keskiviikko, 25.01.2006 03:44
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Azor » Sunnuntai, 19.07.2009 14:23

Panssarinläpäisevät nuolet/heittoaseet haltioille
Tätä harkittiin, mutta ongelmaksi muodostui miten soturit erottavat ammutaanko heitä täyspenatraatiohaltioiden toimesta vai esim. norretialaisen jousimiehen. Vastaehdotuksena oli, että jouset rajoitettaisiin haltioille tai että nuolet merkattaisiin. Merkkejä ei luonnollisesti erota ja jouset haltioille meiningillä meillä olisi, yllätys, yllätys täyspenatraatta kaikilla jousilla -> jouset olisivat ylitehokkaita, varsinkin kun otetaan huomioon Sotahuudosta eroavat panssarisäännöt.
Berserkerit (Norretia):
Alan taipua erikoissäännöissä malliin, jossa koko armeija ei saisi jotain bonusta, vaan he saavat erikoisjanttereita (eli esim. juuri tällaisia berserkkereitä). Näiden erikoismiesten (tai naisten) määrä voisi olla rajoitettu vaikkapa 10% armeijan vahvuudesta. Jokaisella sotajoukolle voisi kehittää oman.
Viimeksi muokannut Azor, Sunnuntai, 19.07.2009 14:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Sefraim
Herttua
Viestit: 556
Liittynyt: Keskiviikko, 07.05.2008 15:41
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Sefraim » Sunnuntai, 19.07.2009 14:26

Kuulostaa hyvältä, ainakin berserkeissä kannatan määrärajoitteita.
Jos Sotahuuto olisi korttipakka, Camulos olisi jokeri. Ikinä ei tiedä mitä siitä tulee loppujen lopuksi.

Entistä Camulosin komentoporr(s)asta. Kuninkaantekijät II - Pääjärjestäjä ½.

KT2 Hauholla 16-18.8.2013!
Avatar
McManus
Kapteeni
Viestit: 101
Liittynyt: Tiistai, 13.03.2007 23:57

Viesti Kirjoittaja McManus » Sunnuntai, 19.07.2009 15:03

IDV-nuolet täysläpäiseviksi, eiköhän ne erota kotikutoisista :D

Ja sitten vain rajattu määrä IDV:tä per puoli/ryhmä.

Toinen vaihtoehto on se, että jos armeijajaot on niin että on aina kaksi isoa armeijaa taistelemassa, voisi toisella armeijalla olla "jousietu" niin että kaikki sen armeijan nuolet lävistää.
Avatar
Azor
Ylläpito
Viestit: 1442
Liittynyt: Keskiviikko, 25.01.2006 03:44
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Azor » Tiistai, 21.07.2009 20:45

Säännöt, draft II:

http://users.metropolia.fi/~mikkoniv/sh ... annot.html

Tärkein uudistus: sotajoukot saavat 10% kiintiön johon kaikki mahduttavat erikoisyksikkönsä (parantajat, alkemistit, berserkkerit yms.)

Perussäännöt eivät ainakaan enää muutu mihinkään. Erikoisyksiköitä voidaan viilata yms.
Avatar
mikko
Kreivi
Viestit: 411
Liittynyt: Maanantai, 26.03.2007 16:20
Paikkakunta: Espoo/(Laukaa)

Viesti Kirjoittaja mikko » Tiistai, 21.07.2009 22:17

Onko tarpeeksi homon näköisistä sukkahousuista ja sulkahatusta mahdollista saada 1 piste kun muu panssari ei oikein sovellu ryhmän imagoon? :D
Sturm
Kapteeni
Viestit: 133
Liittynyt: Perjantai, 10.07.2009 15:10
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Sturm » Tiistai, 21.07.2009 22:32

Onko muuten tuon epäkuolleiden chevalierin nimi ihan loppuun asti mietitty? Sanahan tarkoittaa ratsuväkeä tai ritaria.
Avatar
Haltia
Kuningas
Viestit: 2733
Liittynyt: Maanantai, 28.05.2007 12:45
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Haltia » Tiistai, 21.07.2009 22:40

Teidän ei tarvitse taninan perään huolestua. ;) Kyllä Rämä osaa järjestää kaiken ilman porsaanreikiä.
Selene! Nainen, liity meihin!
http://selenejousineidot.multiply.com/
Avatar
Azor
Ylläpito
Viestit: 1442
Liittynyt: Keskiviikko, 25.01.2006 03:44
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Azor » Tiistai, 21.07.2009 23:16

Onko muuten tuon epäkuolleiden chevalierin nimi ihan loppuun asti mietitty?
Joku on Magiasotien aikaan nimennyt nämä manaajat. Todennäköisesti chevalierit eivät itsekään tiedä kaikkia faktoja nimensä takana. Sehän se ongelma teaserinkin mukaan taitaa olla.
Avatar
Encore
Herttua
Viestit: 661
Liittynyt: Maanantai, 26.06.2006 00:15
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Encore » Keskiviikko, 22.07.2009 01:00

Keisari_P kirjoitti: Jotta holdia ei huudeta aivan turhasta ensimmäinen holdin huutaja kuolee peliteknisesti (ei peliteknisesti parannettavissa). On kuitenkin parempi olla peliteknisesti kuollut, kuin että joku kuolee oikeasti. Tähän mennessä Holdia on huudeltu aivan liian hövelisti ja lähinnä väärin kuullun perusteella. Ne tilanteet joissa Hold on ollut aiheellinen, ovat olleet hyvin selkeitä.
Ja sitten noitametsästys käyntiin, kun huutajaa etsitään? Ei välttämättä ihan näinkään. Holdia tarvitaan ihan turvasääntönä, eikä taistelu varmaan yhdestä pysäytyksestä kaadu.

Komppaan kyllä tuota berserkkiajatusta hienona lisänä tapahtumaan, mutta ehdottomasti rajoittaisin tällaiset erikoisyksiköt yksi per armeija. Muuten saa porukka olla koko ajan arpomassa mikä epäkuollut/pappi/mohikaani/paladiini päälle rynnii.

Mutta miksi päädyttiin tähän parannuspistepooliin? Aimo oppitunti rehellisyydestä ei auta poistamaan sitä tosiasiaa, että viiden minuutin jälkeen taistelun alkamisesta parantajan kimpussa on plus viisi haavoittutta soturia kinuamassa parantavaa kättä. Lisää aikalailla valvontaa.
Avatar
olho
Sotalordi
Viestit: 1105
Liittynyt: Tiistai, 26.09.2006 20:43
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja olho » Lauantai, 25.07.2009 04:45

Azor kirjoitti:Säännöt, draft II:

http://users.metropolia.fi/~mikkoniv/sh ... annot.html

Tärkein uudistus: sotajoukot saavat 10% kiintiön johon kaikki mahduttavat erikoisyksikkönsä (parantajat, alkemistit, berserkkerit yms.)

Perussäännöt eivät ainakaan enää muutu mihinkään. Erikoisyksiköitä voidaan viilata yms.
Olisi kiva esim. Berserkistä tietää mitä se sitten tekee. Tuolla sanotaan vaan että sen asevaihtoehdot on rajattu, ei saa panssaria ja saa siitä jokeripisteen. Onko se sitten vain hieman vaikeampi tappaa? Kaipa tuo erikoisyksitkön piirteet täyttää. Miten ne pitää merkitä että tiedetään mitä barbaaria lyödä kahdesti?
Avatar
Azor
Ylläpito
Viestit: 1442
Liittynyt: Keskiviikko, 25.01.2006 03:44
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Azor » Lauantai, 25.07.2009 05:01

Jotenkin merkitään. Berserkki on kenties alitehoinen, voisi antaa toisen jokeripisteen. Turvallisuussyistä voisi sallia kypärää / alasuojaa yms.
Avatar
goblintaikuri
Herttua
Viestit: 887
Liittynyt: Lauantai, 12.04.2008 21:01
Paikkakunta: Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja goblintaikuri » Lauantai, 25.07.2009 22:45

olho kirjoitti:Miten ne pitää merkitä että tiedetään mitä barbaaria lyödä kahdesti?
Lyö kahdesti sellaista tyyppiä joka ei kerrasta kuole. Niin elokuvien taisteluissakin tapahtuu. Siellä ei napsutella.
always FIGHTING~~
Avatar
Skylark
Sotalordi
Viestit: 1146
Liittynyt: Perjantai, 10.03.2006 09:42
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Skylark » Perjantai, 31.07.2009 00:57

Kantti kirjoitti:Mainitsemasi muutos rengaspanssarin osalta ei kuulosta lainkaan hassummalta. Oli hieman tyhmää vain nostaa itse epäkohtaa esiin, vaikka pyysitte suoraan korjausehdotuksia. :oops: Itse ehdotan gambesonien osalta seuraavaa:

Riittävän tukeva gambeson lasketaan samaan tapaan luokkaa ylemmäksi. Riitävän tukevan määritteleminen on sitten vaikeampaa ja luulen monen olevan siinä minua parempi. Mutuna tietysti hyvältä rajalta kuuloistaisi 20mm, joka on siis tuplaten minimi ja tarjoaa taatusti jo aidosti tukevampaa suojaa kuin yksinäinen rengaspanssari (niittaamaton), vaikka toki käytössä ehkä kuluisikin nopeamin korjauskuntoon (ei toki yhden taistelun aikana ehtisi vaikuttaa, mutta noin pitkässä juoksussa).

Itse kaadun paljon turvallisemmin mielin 23 (noin) mm gambesonissani risukkoisessa metsässä selälleni kuin chainissa. Vaimoni nipinnapin 15mm gambesonisas en olisi lainkaan yhtä levollisin mielin.
Beatific kirjoitti:Tosi tukevia gambeja ja posheja chaineja (tosipientä lenkkiä ja/tai niitattua) voisi kenties nostaa luokkaa ylemmäksi, sanoisin minäkin.
Näitä asioita kun pähkäilin, tämä saman panssarityypin eri laadut tuli huomioiduksi levyn osalta (1mm ja 1,5mm saa eri pisteet). Rengas- ja kangaspanssarit ovat silmissäni olleet melko homogeenistä kamaa mutta mikäli se nähdään epäkohdaksi, voisi tätä ajatusta hyvin soveltaa myös näihin panssarityyppeihin.

Kannattaa huomioida myös että vaikka siitä napapaidasta saisi samat pisteet, se navan pikalävistys tappaa kun siitä kattavuudesta tingitään.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Avatar
Falcata
Kuningas
Viestit: 2839
Liittynyt: Sunnuntai, 31.12.2006 15:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Falcata » Perjantai, 31.07.2009 09:58

Ovatko haltiat, Lumenor ja Camorra jäämässä ilman uniikkeja erikoisyksiköitä?

"Learn to obey before you command."

"Ei se ase vaan se käyttäjä."
Avatar
Azor
Ylläpito
Viestit: 1442
Liittynyt: Keskiviikko, 25.01.2006 03:44
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Azor » Perjantai, 31.07.2009 14:03

Ovatko haltiat, Lumenor ja Camorra jäämässä ilman uniikkeja erikoisyksiköitä?
Ehdotuksia otetaan vastaan.

Lumenorille voisi sopia joku soturipappi/maagi tai jonkinlainen Supahritari. Camorralle ehkä joku lahjontayksikkö, mutta tämä ei olisi kovin realistista (epäkuolleet kääntävät kelkkansa kullalla?) eikä mukavaa: kukaan ei pidä siitä, jos kaverit lyövät selkään.

Haltioille mieleeni tulee golemeita (joilla voi olla vaikka täydet 5 panssaripistettä pelkästä lateksista/vaahtomuovista mikäli on näyttävä). Tässä kynnyksenä on, jaksaako joku väntää uskottavan golemiasusteen? Haltioilla voisi myös olla omituisia ampuma-aseita Magiasotien jäljiltä, jotka voisivat läpäistä panssarin. Nämä täytyisi kyllä olla melko näyttäviä ja sotakoneen kaltaisia (esim. tarvitaan kaksi operoimaan).
Sturm
Kapteeni
Viestit: 133
Liittynyt: Perjantai, 10.07.2009 15:10
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Sturm » Perjantai, 31.07.2009 14:13

Tuli sellainen asia mieleen että jos on kilpi jota pystyy kantamaan esim selässä tai vyöllä niin onko siitä mitään hyötyä? Jossain taisi olla sanottuna että esim selässä kannettavaan kilpeen tulevat osumat lasketaan, mutta viekö se panssari vaiko osuma pisteitä? Ehdottaisin että muutoin kuin kädessä pidettynä kilpi laskettaisi panssariksi, siis niin että siihen tulevat osumat veisivät panssaripisteitä mutta kilpi ei kuitenkaan antaisi panssaripisteitä. Eli vyöllä tai kantohihnassa roikkuva kilpi antaisi panssarille kattavuutta mutta ei olisi mikään tuhoutumaton suojus?
Avatar
Keisari_P
Ylläpito
Viestit: 2524
Liittynyt: Lauantai, 28.01.2006 14:04
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Keisari_P » Perjantai, 31.07.2009 14:32

Sturm kirjoitti:
Tuli sellainen asia mieleen että jos on kilpi jota pystyy kantamaan esim selässä tai vyöllä niin onko siitä mitään hyötyä? Jossain taisi olla sanottuna että esim selässä kannettavaan kilpeen tulevat osumat lasketaan, mutta viekö se panssari vaiko osuma pisteitä? Ehdottaisin että muutoin kuin kädessä pidettynä kilpi laskettaisi panssariksi, siis niin että siihen tulevat osumat veisivät panssaripisteitä mutta kilpi ei kuitenkaan antaisi panssaripisteitä. Eli vyöllä tai kantohihnassa roikkuva kilpi antaisi panssarille kattavuutta mutta ei olisi mikään tuhoutumaton suojus?
Sanoisin, että ei.
Sotahuudon tapaan on järkevää, ettei selkään tai muihin ruumiinosiin kiinni teipatut kilvet ja vara-aseet hyödytä peliteknisesti millään tavalla.
Tämä kannustaisi aivan vääränlaiseen ja epätoivottavaan varustautumiseen.

edit: tai siis joo, jos kokonaisuus näyttää uskottavalta teini-ikäiseltä ninjakilpikonnalta.
Avatar
Falcata
Kuningas
Viestit: 2839
Liittynyt: Sunnuntai, 31.12.2006 15:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Falcata » Perjantai, 31.07.2009 14:50

Azor kirjoitti:
Ovatko haltiat, Lumenor ja Camorra jäämässä ilman uniikkeja erikoisyksiköitä?
Ehdotuksia otetaan vastaan.

Lumenorille voisi sopia joku soturipappi/maagi tai jonkinlainen Supahritari. Camorralle ehkä joku lahjontayksikkö, mutta tämä ei olisi kovin realistista (epäkuolleet kääntävät kelkkansa kullalla?) eikä mukavaa: kukaan ei pidä siitä, jos kaverit lyövät selkään.

Haltioille mieleeni tulee golemeita (joilla voi olla vaikka täydet 5 panssaripistettä pelkästä lateksista/vaahtomuovista mikäli on näyttävä). Tässä kynnyksenä on, jaksaako joku väntää uskottavan golemiasusteen? Haltioilla voisi myös olla omituisia ampuma-aseita Magiasotien jäljiltä, jotka voisivat läpäistä panssarin. Nämä täytyisi kyllä olla melko näyttäviä ja sotakoneen kaltaisia (esim. tarvitaan kaksi operoimaan).
Haltioille ekstrahiparein varustettu Achilles-yksikkö? :wink:

Lumenorille voisi kai heittää jotain suck-my-holy-hammer -paladiineja, jotka parantaa vaikka olisi panssaria? Camorra onkin sitten jo vaikeempi. :roll:

"Learn to obey before you command."

"Ei se ase vaan se käyttäjä."
Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Fantasy Battle I - Menneisyyden Kaiku”