Mites sitten panssari?

21.-23.8.2009 Hauholla (http://fantasybattle.ryhmarama.fi)
Avatar
Oravainen
Paroni
Viestit: 200
Liittynyt: Lauantai, 01.09.2007 21:26
Paikkakunta: Espoo

Mites sitten panssari?

Viesti Kirjoittaja Oravainen » Sunnuntai, 08.02.2009 15:06

Mua ei niinkään vielä mietitytä se, että miten säännöt taipuu mekaniikan kannalta, mutta sitä tahtoisin kysyä että onko mahdollista saavuttaa peliteknistä etua perinteisistä sotahuudoista vierailla materiaaleilla.

Meinaan, suunnitelmani on tehdä ihmis-varaani puku, jonka peitän suomuilla. Menee vähän tyyriiksi jos niiden tarvitsee olla nahkaa, painavaksi jos niiden tarvitsee olla metallia, varsinkin jos pitäisi olla sitä 1,5 mm paksua, koska se on erillisistä palasista väännetty.
Avatar
Keisari_P
Ylläpito
Viestit: 2524
Liittynyt: Lauantai, 28.01.2006 14:04
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Keisari_P » Sunnuntai, 08.02.2009 15:52

Näkisin, että visuaalisesti hyvällä proppauksella voi saada panssaripisteitä ilman Sotahuudon materiaalivaatimuksia.

Tavanomaisten panssareiden vääntäjille muistutan kuitenkin, että oikeasta raudasta ja nahasta valmistetut varusteet todennäkösesti näyttävät paljon paremmilta, kuin varusteet jotka vain jäljittelevät olevansa rakennettu näistä materiaaleista.
Avatar
Morhgoz
Paroni
Viestit: 186
Liittynyt: Keskiviikko, 22.02.2006 10:40
Paikkakunta: Hiidensalmi

Viesti Kirjoittaja Morhgoz » Sunnuntai, 08.02.2009 16:22

Näh, bofforäyhäpää- haarniska olisi aika must!!!
Tärkeintä ei ole voitto vaan mahdollisimman iso kasa verisiä kalloja...
...vaikka omia, jos ei muita...

O ksei angellein lakedaimonios hoti tede
keimatha tois remasi peithomenoi
Avatar
Misumasu
Marsalkka
Viestit: 2292
Liittynyt: Sunnuntai, 30.04.2006 20:55
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja Misumasu » Maanantai, 09.02.2009 00:36

Ensimmäisenä tuli mieleen alumiinin tai vastaavan kevytmetallin käyttö. Mitään muovi härvelliä en hyväksyisi.
Sieluni Jumalalle, miekkani Maahinkaiselle.
Synnit meneekin sitten Ruton piikkiin.
Pyry Veteli
Sotahuuto '10 -järjestäjä
Viestit: 889
Liittynyt: Perjantai, 09.05.2008 11:39
Paikkakunta: Helsinki/Sonkajärvi, Iisalmen Gallia Cisalpina

Viesti Kirjoittaja Pyry Veteli » Maanantai, 09.02.2009 01:46

Keinonahkaa saa aika halvala, itse asiassa ilmaisellakin (joku viikko takaperin kävin silpomassa tien poskeen dumpatun sohvan, hyvä varasto irtosi). Mutta tässä konseptissa tekonahko voisi olla ihan varteenotettava vaihtoehto?

Satunnaisia erivärisiä jämäpaloja alelaarista; sateenkaari-lisko ;)
''Irschrikstu gerne/ keyn fechten nymmer lerne''
...missä rahat ja miks minua oikein kutittaa?
Avatar
Tomb Kingg
Kreivi
Viestit: 361
Liittynyt: Keskiviikko, 10.09.2008 16:43
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tomb Kingg » Perjantai, 13.02.2009 14:29

Tämä voi olla hiukan tyhmä kysymys mutta kysyn kuitenkin. Onko panssareissa yleisesti jotain painorajaa tai vastaavaa joka vaikuttaa?
Pahistonttu
Kuningas
Viestit: 3422
Liittynyt: Maanantai, 20.03.2006 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Pahistonttu » Perjantai, 13.02.2009 15:06

SoHussa ei ainakaan ole, joten en usko, että FaBaankaan tulee, sellaisen säätäminen on sen verran hankalaa. Jo pelkästään se, että ihmiset (ja siten hidän haarniskansa) ovat hyvin eri kokoisia ja painoisia.
Hän, joka sitoutuu kunniaan on hävinnyt jo ennen taistelun alkua.
Avatar
Keisari_P
Ylläpito
Viestit: 2524
Liittynyt: Lauantai, 28.01.2006 14:04
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Keisari_P » Perjantai, 13.02.2009 20:34

Sääntöjä ei ole vielä tehty, mutta tuskinpa niihin mitään painorajoja tullaan vääntämän.

Itse visioisin tässä vaiheessa kokonaispanssaripistepoolia, jossa olisi 1-3 panssaripistettä. Mikäli tähän systeemiin päädytään, se tarkoittaisi sitä, että soturille myönnetään panssaroinnin "raskauden" (ei mitata painossa, vaan suojaavuudessa) mukaisesti yhdestä kolmeen panssaripistettä jotka suojaavat kaikkialla panssarin peittämillä alueilla yhteensä tuon 1-3 osuman verran.

Tässä vaiheessa sääntöehdotuksia otetaan vielä vastaan, joten saa antaa parempia ideoita tai jatkokehitelmiä ja ehdotuksia pisteiden myöntövaatimuksiin.

Säännöillä pyritään ensisijaisesti kannustamaan hienoon ja uskottavaan proppaukseen (ei tarvitse olla historiallisesti autenttista (liskomiehet ja golemit voivat saada pisteitä hyvin toteutettuna)).
Toissijaisesti tavoitellaan yksinkertaista pelimekaniikkaa.
Luonnollisesti panssareiden tulisi myös tuottaa todellista suojaa käyttäjälleen. Näkisin, ettei lätkäkypäristä saa Fantsussa peliteknistä etua.

Haluaisin sääntöjen puitteissa myös päästä eroon yhdellä jalalla hyppelystä, sillä se ei mielestäni maksimoi Peli-iloa. Toisaalta pelissä voi olla maagisia parantajia juuri näiden irtoraajojen osalta, jos niitä nyt välttämättä halutaan.

Yleistä mielipidettä tullaan kuuntelemaan. Vaikka minun mielipiteelläni tapahtuman sääntöjen suhteen onkin ehkä keskimääräistä osallistujaa enemmän painoarvoa, minä en tule linjaamaan tapahtuman sääntöjä, vaan jätän tämän kunnian jollekulle toiselle järjestäjälle.
Pidämme järjestäjien kanssa aiheesta jossain vaiheessa kokouksen. Itse tulen näillä näkymin ehdottamaan sääntövastaavan toimeen Antti Leivoa (Skylark) ja Juha Heikniemeä (Juhana).
Avatar
Pimeyden Ritari
Kreivi
Viestit: 441
Liittynyt: Keskiviikko, 22.02.2006 10:02
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pimeyden Ritari » Torstai, 19.02.2009 23:54

Pyry Veteli kirjoitti:Keinonahkaa saa aika halvala, itse asiassa ilmaisellakin (joku viikko takaperin kävin silpomassa tien poskeen dumpatun sohvan, hyvä varasto irtosi). Mutta tässä konseptissa tekonahko voisi olla ihan varteenotettava vaihtoehto?

Satunnaisia erivärisiä jämäpaloja alelaarista; sateenkaari-lisko ;)

Ja sitten tukehdut keinonahkaiseen panssariisi kuin hengittämättömästä materiaalista tehtyyn nakkitakkiin. Ihan vapaasti minun puolestani. Also, silvottua sohvaa saat kasata aika pirunmoisen kerroksen, jos meinaat panssaripisteen saada. Ainakin näin sohun säännöillä.

Jos jotain liskopukua aikoo tehdä, voi aidosta nahasta valmistettuja sohvia hyödyntää. Ei tule kovinkaan kalliiksi. Yleensä ne ovat aitoa, koska keinonahka ei kovin pitkään kestä sohvana.
Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Fantasy Battle I - Menneisyyden Kaiku”