Armeijajako ja erikoissäännöt
- Azor
- Ylläpito
- Viestit: 1442
- Liittynyt: Keskiviikko, 25.01.2006 03:44
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Armeijajako ja erikoissäännöt
Sotajoukot siis löytyvät täältä.
Tiivistettynä ne ovat:
1. Ritarit
2. Palkkasoturit
3. Barbaarit
4. Örkit
5. Epäkuolleet
6. Haltiat
Toisessa ketjussa ilmeni, että erikoisyksilöille ja -säännöille, olisi kysyntää. Otamme mielellämme ideoita vastaan: esim. epäkuolleille kuolleidenherättäjiä tai kenties parannusta syömällä kuolleita vihollisia, isoa kuulaa pyörittäviä fanaatikkoja örkeille, panssariseppiä ylivertaisen varustuksen omaaville haltioille? Miten säilytetään tasapaino? Mikä maksimoi legendaarisen Peli-Ilon?
Tiivistettynä ne ovat:
1. Ritarit
2. Palkkasoturit
3. Barbaarit
4. Örkit
5. Epäkuolleet
6. Haltiat
Toisessa ketjussa ilmeni, että erikoisyksilöille ja -säännöille, olisi kysyntää. Otamme mielellämme ideoita vastaan: esim. epäkuolleille kuolleidenherättäjiä tai kenties parannusta syömällä kuolleita vihollisia, isoa kuulaa pyörittäviä fanaatikkoja örkeille, panssariseppiä ylivertaisen varustuksen omaaville haltioille? Miten säilytetään tasapaino? Mikä maksimoi legendaarisen Peli-Ilon?
http://nivaro.fi/fantasybattle | FaBa puuhamies
- Falcata
- Kuningas
- Viestit: 2839
- Liittynyt: Sunnuntai, 31.12.2006 15:39
- Paikkakunta: Jyväskylä
- goblintaikuri
- Herttua
- Viestit: 887
- Liittynyt: Lauantai, 12.04.2008 21:01
- Paikkakunta: Paikkakunta:
- Falcata
- Kuningas
- Viestit: 2839
- Liittynyt: Sunnuntai, 31.12.2006 15:39
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- Sotahuuto '12 -järjestäjä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: Perjantai, 24.02.2006 13:40
- Paikkakunta: Leppävirta
-
- Kuningas
- Viestit: 3422
- Liittynyt: Maanantai, 20.03.2006 21:56
- Paikkakunta: Porvoo
Epäkuolleiden tappaminen taas on leffoissa usein jopa kiusallisen hankalaa, kuvitelkaapa ryhmä vampyyrikreivejä, joihin tehoaa vain vaajaosuma sydämeen tai ihmis-susilauma joka vaatii hopealuoteja
No leikki leikkinä... Jotta ruumiidensyönti toimisi tulisi kuolleiden jäädä paikalleen makaamaan, jos säännöt eivät tue tätä, niin necromantikot ovat se suunta johon tulisi lähteä.
No leikki leikkinä... Jotta ruumiidensyönti toimisi tulisi kuolleiden jäädä paikalleen makaamaan, jos säännöt eivät tue tätä, niin necromantikot ovat se suunta johon tulisi lähteä.
Hän, joka sitoutuu kunniaan on hävinnyt jo ennen taistelun alkua.
- Falcata
- Kuningas
- Viestit: 2839
- Liittynyt: Sunnuntai, 31.12.2006 15:39
- Paikkakunta: Jyväskylä
- C22
- Herttua
- Viestit: 909
- Liittynyt: Keskiviikko, 15.03.2006 11:18
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- Sotalordi
- Viestit: 1393
- Liittynyt: Maanantai, 02.04.2007 08:33
-
- Sotahuuto '10 -järjestäjä
- Viestit: 889
- Liittynyt: Perjantai, 09.05.2008 11:39
- Paikkakunta: Helsinki/Sonkajärvi, Iisalmen Gallia Cisalpina
Säännöt pitää pitää sen verta järkevinä ettei tosiaan kannusteta holtittomaan riehumiseen. Esim. tuo Härkälinnan piha näyttää aika nilkansyöjämaastolta, ja peltoja lukuunottamatta varmaan vastaavaa on tiedossa enemmänkin lähiympäristössä. Jo ihan kevyt kilpibashi saa aikaan kivaa jälkeä noissa oloissa.goblintaikuri kirjoitti:Minua vaan vähän arveluttaa että tuommonen kannustaa entistä enemmän päättömään kilpimuurien päälle hyppimiseen jne. Toisaalta pitäisikö bers erkkien ollakin sellaisia? Vaiko ei? Minusta ei..Falcata kirjoitti:Barbaareille eksta hipareita bloodlustista.
''Irschrikstu gerne/ keyn fechten nymmer lerne''
...missä rahat ja miks minua oikein kutittaa?
...missä rahat ja miks minua oikein kutittaa?
- Falcata
- Kuningas
- Viestit: 2839
- Liittynyt: Sunnuntai, 31.12.2006 15:39
- Paikkakunta: Jyväskylä
- goblintaikuri
- Herttua
- Viestit: 887
- Liittynyt: Lauantai, 12.04.2008 21:01
- Paikkakunta: Paikkakunta:
Toisaalta jos pers erkit on lähes alasti niin eipä se paljoa ehkä haittaisi antaa yhtä kannustuspistettä jne. Toisaalta tälläinen yhdistettynä "Pers erkki"-mentaliteettiin jota kyseisen porukan taistelijoilta löytyy - ovathan he valinneet juuri kyseisen porukan ryhmäkseen - voi aiheuttaa hölmöä höntyilyä. Johan tätä viime kesänä nähtiin kun turan "hauskat" puolialastomat kukkopojat ryntäilivät miten sattuu ja mihin sattuu.Falcata kirjoitti:Millä lailla panssaripisteet kannustavat holtittomaan riehumiseen?
always FIGHTING~~
- Tuomir
- Herttua
- Viestit: 539
- Liittynyt: Keskiviikko, 21.05.2008 11:08
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Kuningas
- Viestit: 3422
- Liittynyt: Maanantai, 20.03.2006 21:56
- Paikkakunta: Porvoo
- Gordon
- Paroni
- Viestit: 212
- Liittynyt: Maanantai, 07.07.2008 21:35
- Paikkakunta: Hämeenlinna
-
- Kuningas
- Viestit: 3422
- Liittynyt: Maanantai, 20.03.2006 21:56
- Paikkakunta: Porvoo
- Jackal
- Paroni
- Viestit: 156
- Liittynyt: Keskiviikko, 31.05.2006 22:21
- Paikkakunta: Lahti
Mietityttää kyllä melkoisesti että minkälainen tapahutma tulossa
vaikka ei sillä, olen kerrassaan innoissani ^^"
Mitä erikoissäännöistä mielestäni olisi helpoina toteuttaa hmmm
Necromancerit:
vanhan SoHun tapaan mukanaan esim "nauhoja" joita sitoo kuolleisiin, jotka sit herää epäkuolleina (riippumatta alkuperäsestä puolestaan) tottelemaan sokeasti necromanceria. Tietenkin tämä vaatii kunnon eläytymistä. Herätetyillä voisi olla joku sääntö että kuolevat pienimmästäkin iskusta vaikka. Kuolleiden pitäisi tosin jäädä ainakin suurin piirtein sinne minne kuolivat (jota nyt yleensäkin kannatan sinänsä D: )
Parantajat:
Takaisin field-medicit samperi vie! Eläytymistä! Tuskaa! (teko)Verta! Huutoa ja Itkua! Eeppisiä paniikkiaaltoja kun joku huutaa "Komentaja on kuollut, paetkaa!" (eih nyt meni jo off topiciksi)
Niin, tietenkin esimerkiksi haltioilla (?) voisi olla vaikkapa maagisia healereitä jotka sitten ovat normimediccejä parempia? Henkiinherättäminen olisi mielestäni kuitenkin vain pahisten hommaa (Tarinallinen great Paladin kuolee, herätetään rituaaleilla epäkuolleeksi, kääntyy pahaksi. ahhh epiikkaa )
Perse erkit:
Muistelen kyyneleet silmissä Helmin syvännettä. Laitetaan säännöksi ISO ase, tai vaihtoehtosesti DUAL WIELD ja minimimäärä vaatteita ja jos nämä kriteerit toteutuu, saa siitä sitten omat bonuksensa (suojapisteitä? onhan se aika leet sit mut en mä sit tiiä... o.o ) Enivei niin että niistä tietää et ne on berzerkejä
Mercenaries:
Palkkiksille joku skenaario/tarinapainotteionen lisäjoukkojen ostosysteemi? Olisi melko mielenkiintoista että factioneilla olisi oma kassa joka liikkuisi tarinan mukana (Varastakaa rahat samperi)
Epäkuolleet:
Heikkous jumalia vastaan? (valkoset bofferiterät?) Silleen, joka osuma tappaa boffosta jossa valkonen terä? Liian vaikeaa? (Kai näitä olisi sit vain luciuksen ritareilla) Entäpä (mikäli yön aristokratiaa tulemme FaBassa näkemään) Olisko vampyyrit sitten täysin pelinjohdon ohjaamaa väkeä, joita esiintyisi vain yöllä? (Please eikö niin että pelaataan myös pimeällä, eikö niin? ....eikö niin?) Näin se mielestäni toimisi parhaiten O.O Epäkuolleet voisi olla heikko tiimi päivällä mutta yöllä lähes voittamattomia muutenkin.
(Jokatapauksessa jos vampyyreitä ni JÄRJESTÄJÄT, me tahdotaan nähä BLOOD KISS)
Salamurhaajat/Vakoilijat/Superninjat:
Annettaisiinko tyypeille lupa ihan härskisti naamioitua viholliseksi?(tai ylipäätään naamioitua) Olisiko liian paha D: rajoitettaisiin vaikka jotenkin... Ei...?
Örkit:
Minkä näkösiä ne on? LOTR vai Warcraft/Warhammer.
Niille vois periaattees kehittää jonkun infinite spawn systeemin jos ovat hirveetä kuraa (toivottavasti ei) tai jotain rotukohtaista. Kyllä siitä nyt pitää vähän propseja antaa jos viittii hillua vihreenä (hei miten olis goblinit, goblinit sais spawnaa ikuisesti mutta niillä ois pituusrajotus!!!!!)
Haltiat:
niin. haltiat. nopeampia, kauniimpia, viisaampia, vahvempia, parempia tappelemaan, parempia tekemään aseita, parempia tekemään haarniskoja, kuolemattomia, niillä on parempi viinapää, hienommat kuteet, hienommat kaupungit, ne on parempia purjehduksessa, keittotaidoissa, soittamisessa, tanssimisessa, ja ne on kamalia marisijoita. Ei langeta tähän clisheeseen I BEG YOU. Tai sit jos langetaan, niin niitä on sitten vain VÄHÄN, oikeasti jos niillä on jotain tuhoutumattomia panssareita (jossa sinänsä on ideaa) NIIN rajoitetaan haltioiden määrää.
Muut rodut, kuten smurffit, muumit, kissatytöt (mmm) ja sensellaiset:
*facepalm*
Ritarit + all that is holy:
Rukouksia. Se olisi siistiä nähdä kentällä. Tai ennen/jälkeen taistelun. Rukouksia kuolleille. Rukouksia hemmetti vie ja messuamista, suitsukkeita ehkä. En kyllä tiedä miten se voisi vaikuttaa peliteknisesti.....
vaikka ei sillä, olen kerrassaan innoissani ^^"
Mitä erikoissäännöistä mielestäni olisi helpoina toteuttaa hmmm
Necromancerit:
vanhan SoHun tapaan mukanaan esim "nauhoja" joita sitoo kuolleisiin, jotka sit herää epäkuolleina (riippumatta alkuperäsestä puolestaan) tottelemaan sokeasti necromanceria. Tietenkin tämä vaatii kunnon eläytymistä. Herätetyillä voisi olla joku sääntö että kuolevat pienimmästäkin iskusta vaikka. Kuolleiden pitäisi tosin jäädä ainakin suurin piirtein sinne minne kuolivat (jota nyt yleensäkin kannatan sinänsä D: )
Parantajat:
Takaisin field-medicit samperi vie! Eläytymistä! Tuskaa! (teko)Verta! Huutoa ja Itkua! Eeppisiä paniikkiaaltoja kun joku huutaa "Komentaja on kuollut, paetkaa!" (eih nyt meni jo off topiciksi)
Niin, tietenkin esimerkiksi haltioilla (?) voisi olla vaikkapa maagisia healereitä jotka sitten ovat normimediccejä parempia? Henkiinherättäminen olisi mielestäni kuitenkin vain pahisten hommaa (Tarinallinen great Paladin kuolee, herätetään rituaaleilla epäkuolleeksi, kääntyy pahaksi. ahhh epiikkaa )
Perse erkit:
Muistelen kyyneleet silmissä Helmin syvännettä. Laitetaan säännöksi ISO ase, tai vaihtoehtosesti DUAL WIELD ja minimimäärä vaatteita ja jos nämä kriteerit toteutuu, saa siitä sitten omat bonuksensa (suojapisteitä? onhan se aika leet sit mut en mä sit tiiä... o.o ) Enivei niin että niistä tietää et ne on berzerkejä
Mercenaries:
Palkkiksille joku skenaario/tarinapainotteionen lisäjoukkojen ostosysteemi? Olisi melko mielenkiintoista että factioneilla olisi oma kassa joka liikkuisi tarinan mukana (Varastakaa rahat samperi)
Epäkuolleet:
Heikkous jumalia vastaan? (valkoset bofferiterät?) Silleen, joka osuma tappaa boffosta jossa valkonen terä? Liian vaikeaa? (Kai näitä olisi sit vain luciuksen ritareilla) Entäpä (mikäli yön aristokratiaa tulemme FaBassa näkemään) Olisko vampyyrit sitten täysin pelinjohdon ohjaamaa väkeä, joita esiintyisi vain yöllä? (Please eikö niin että pelaataan myös pimeällä, eikö niin? ....eikö niin?) Näin se mielestäni toimisi parhaiten O.O Epäkuolleet voisi olla heikko tiimi päivällä mutta yöllä lähes voittamattomia muutenkin.
(Jokatapauksessa jos vampyyreitä ni JÄRJESTÄJÄT, me tahdotaan nähä BLOOD KISS)
Salamurhaajat/Vakoilijat/Superninjat:
Annettaisiinko tyypeille lupa ihan härskisti naamioitua viholliseksi?(tai ylipäätään naamioitua) Olisiko liian paha D: rajoitettaisiin vaikka jotenkin... Ei...?
Örkit:
Minkä näkösiä ne on? LOTR vai Warcraft/Warhammer.
Niille vois periaattees kehittää jonkun infinite spawn systeemin jos ovat hirveetä kuraa (toivottavasti ei) tai jotain rotukohtaista. Kyllä siitä nyt pitää vähän propseja antaa jos viittii hillua vihreenä (hei miten olis goblinit, goblinit sais spawnaa ikuisesti mutta niillä ois pituusrajotus!!!!!)
Haltiat:
niin. haltiat. nopeampia, kauniimpia, viisaampia, vahvempia, parempia tappelemaan, parempia tekemään aseita, parempia tekemään haarniskoja, kuolemattomia, niillä on parempi viinapää, hienommat kuteet, hienommat kaupungit, ne on parempia purjehduksessa, keittotaidoissa, soittamisessa, tanssimisessa, ja ne on kamalia marisijoita. Ei langeta tähän clisheeseen I BEG YOU. Tai sit jos langetaan, niin niitä on sitten vain VÄHÄN, oikeasti jos niillä on jotain tuhoutumattomia panssareita (jossa sinänsä on ideaa) NIIN rajoitetaan haltioiden määrää.
Muut rodut, kuten smurffit, muumit, kissatytöt (mmm) ja sensellaiset:
*facepalm*
Ritarit + all that is holy:
Rukouksia. Se olisi siistiä nähdä kentällä. Tai ennen/jälkeen taistelun. Rukouksia kuolleille. Rukouksia hemmetti vie ja messuamista, suitsukkeita ehkä. En kyllä tiedä miten se voisi vaikuttaa peliteknisesti.....
- Azor
- Ylläpito
- Viestit: 1442
- Liittynyt: Keskiviikko, 25.01.2006 03:44
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Erittäin kova ja pätevä. On ollut ilo seurata, kuinka yhteisö ilmaisee mielipiteitään ja ideoitaan. Tästä syystä myös tämä ketju. Järjestäjät pidättävät luonnollisesti oikeuden runnoa läpi sellaiset säännöt, jotka mielestään parhaiten tapahtumaan sopivat.Mietityttää kyllä melkoisesti että minkälainen tapahutma tulossa
Erikoissäännöistä vielä oma mielipiteeni: ei saisi mennä kovin monimutkaiseksi. Ei mitään taulukkolaskentaa FaBan taistelukentille!Mitä erikoissäännöistä mielestäni olisi helpoina toteuttaa hmmm
Glooriapojot = kultaa, joilla voisi ostaa erikoisjuttuja. Tosin siitä seurasi ongelma, että alakynnessä olevat armeijat pysyisivät vielä pahemmin alakynnessä.Olisi melko mielenkiintoista että factioneilla olisi oma kassa joka liikkuisi tarinan mukana Very Happy (Varastakaa rahat samperi)
Tämä lienee aivan osallistujien oman mielikuvituksen varassa.Minkä näkösiä ne on? LOTR vai Warcraft/Warhammer.
http://nivaro.fi/fantasybattle | FaBa puuhamies
- PattiJalka
- Marsalkka
- Viestit: 2390
- Liittynyt: Lauantai, 05.04.2008 19:22
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Vaika vastaus tulikin jo, täsmennän hieman: (Suora lainaus FaBa sivuilta) "Kaupungin sotavoimat koostuvat pelkästään kaiken karvaisista palkkasotureista, onnenonkijoista, merirosvoista ja muiden valtioiden lainsuojattomista. "Pahistonttu kirjoitti:Aseethan käsitellään erikseen, sitäpaitsi en muista minkään armeijan koostuvan piraateista...
Kuvaajana Juha-Matti Marjamaa
-
- Kuningas
- Viestit: 3422
- Liittynyt: Maanantai, 20.03.2006 21:56
- Paikkakunta: Porvoo
Ilmaisin siis itseäni epäselvästi. Tarkoitin että yksikään pelin osapuolista ei ole "Piraatit" ja näinollen niillä ei olisi omia erikois-sääntöjä, vaan ne käyttäisivät "Camorran Vapaakaupungin" erikois-sääntöjä. Jos esimerkiksi paikalle tulee kolme keijua, neljä jättiläismuurahaista ja yksi muumio, niin niille kaikille ei anneta omia erikois-sääntöjä, vaan ne hyödyntävät oman sotajoukkonsa yhteisiä erikois-sääntöjä.
Epäkuolleet ovat sotajoukko.
Barbaarit ovat sotajoukko.
Örkit ovat sotajoukko.
Piraatit eivät ole sotajoukko.
Epäkuolleet ovat sotajoukko.
Barbaarit ovat sotajoukko.
Örkit ovat sotajoukko.
Piraatit eivät ole sotajoukko.
Hän, joka sitoutuu kunniaan on hävinnyt jo ennen taistelun alkua.
- Azor
- Ylläpito
- Viestit: 1442
- Liittynyt: Keskiviikko, 25.01.2006 03:44
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Juurikin näin. Camorran vapaakaupungilla voi olla se tykki. Tästä herää kysymys: tarvitsevatko sotakoneet erikoissääntöjä tai rajoituksia? Olisiko mukavampaa, jos kaikki, joita ne kiinnostavat, saavat niitä rakennella. Vähän niin kuin nyt. Sotakoneet ovat lisäksi metsässä melko hyödyttömiä.
Sarjatulitykit tai muut joukkotuhoaseet voivat olla vähän niin ja näin. Pitää myös muistaa "tappavan osuman simuloinnin"-säännön, eli ei sotakonetta joka ampuu tuhat pientä lappua, jotka olisivat muka tappavia.
Kannattaneen suunnitelma vehkeestä laittaa tänne foorumeille, jotta saa siihen yleisen mielipiteen ja mikä tärkeintä Järjestäjien Wirallisen Linjauksen. Tästä voidaan tarvittaessa käynnistää uusi keskustelu.
Sarjatulitykit tai muut joukkotuhoaseet voivat olla vähän niin ja näin. Pitää myös muistaa "tappavan osuman simuloinnin"-säännön, eli ei sotakonetta joka ampuu tuhat pientä lappua, jotka olisivat muka tappavia.
Kannattaneen suunnitelma vehkeestä laittaa tänne foorumeille, jotta saa siihen yleisen mielipiteen ja mikä tärkeintä Järjestäjien Wirallisen Linjauksen. Tästä voidaan tarvittaessa käynnistää uusi keskustelu.
http://nivaro.fi/fantasybattle | FaBa puuhamies
-
- Kuningas
- Viestit: 3422
- Liittynyt: Maanantai, 20.03.2006 21:56
- Paikkakunta: Porvoo
Itse kannatan sotakoneissa nykyisen kaltaista linjausta, eli jokainen härveli on yksilö ja sellaisena se sallitaan tai jätetään sallimatta. Esimerkiksi joku Leonardo Da Vincin suunnittelemista tuliasevirityksistä voisi hyvinkin sopia esimerkiksi juuri Camorran armeijalle, toisaalta örkeille se mielestäni taas ei sopisi. Kukin ryhmä suunnitelkoot teemaansa sopivia sotakoneita, ja selvittäköön sitten järjästäjän kannan.
Hän, joka sitoutuu kunniaan on hävinnyt jo ennen taistelun alkua.
-
- Sotahuuto '11 -järjestäjä
- Viestit: 1427
- Liittynyt: Perjantai, 10.02.2006 14:13
- Paikkakunta: Lahti
Sarjatulisotakoneita en suosittele ainakaan linnaskenaarioihin. Jos siinä portin pielessä on tornissa laite joka ampuu kaiken tappavaa ammusta sarjatulella, niin menee mauttomaksi. Linna olisi pakko vallata muualta kuin portista (ellei sitä tykkiä tuhota tulipallolla tms. yhtä lattealla) ja silloin hukataan linnan tarjoamia hienoimpia ominaisuuksia.
Necromancer henkiinherätyksistä varoittelisin myös. Warhammer livessä näitä oli. Henkiinherätetty oli zombie (ei saanut ljuosta) ja necromancerin käskytettävissä. Kuoltuaan henkilö palasi takaisin omalle puolelleen. Kuulostaa ihan hyvältä ja reilulta, paitsi että zombitusten ollessa kortilla ne kohdistettiin vastapuolen vaarallisimpiin kavereihin ja sitten zombit passitettiin vahtimaan oman puolen lippua mahdollisimman kauas taisteluista, jotteivat pirulaiset pääsisi takaisin vastapuolelle (ja samalla suojaisivat omaa lippua).
Lisäsäännöissä kannattaakin olla tarkka, ettei tule tuon kaltaisia "rikkinäisiä" sääntöjä. Mitä maanläheisempinä ja pienempinä lisäsäännöt pidetään sitä vähemmän niissä on hajoamisen vaaraa. Mahdollisesti varustukseen liittyvät rajoitteet voisivat toimia koska useimmiten eri kombinaatiot eivät ole toista parempia vaan vaativat erilaista taistelutyyliä ja taktiikkaa. Esim juuri niitä "alaston barbaari saa lisäpisteen, mutta ei saa käyttää kilpeä tai haarniskaa", "vain haltioilla saa olla jousia", "yli 2,5m keihäät vain ryhmälle x" jne. Tosin nuo voivat olla ongelmallisia joissain skenaarioissa.
Necromancer henkiinherätyksistä varoittelisin myös. Warhammer livessä näitä oli. Henkiinherätetty oli zombie (ei saanut ljuosta) ja necromancerin käskytettävissä. Kuoltuaan henkilö palasi takaisin omalle puolelleen. Kuulostaa ihan hyvältä ja reilulta, paitsi että zombitusten ollessa kortilla ne kohdistettiin vastapuolen vaarallisimpiin kavereihin ja sitten zombit passitettiin vahtimaan oman puolen lippua mahdollisimman kauas taisteluista, jotteivat pirulaiset pääsisi takaisin vastapuolelle (ja samalla suojaisivat omaa lippua).
Lisäsäännöissä kannattaakin olla tarkka, ettei tule tuon kaltaisia "rikkinäisiä" sääntöjä. Mitä maanläheisempinä ja pienempinä lisäsäännöt pidetään sitä vähemmän niissä on hajoamisen vaaraa. Mahdollisesti varustukseen liittyvät rajoitteet voisivat toimia koska useimmiten eri kombinaatiot eivät ole toista parempia vaan vaativat erilaista taistelutyyliä ja taktiikkaa. Esim juuri niitä "alaston barbaari saa lisäpisteen, mutta ei saa käyttää kilpeä tai haarniskaa", "vain haltioilla saa olla jousia", "yli 2,5m keihäät vain ryhmälle x" jne. Tosin nuo voivat olla ongelmallisia joissain skenaarioissa.
- Tomb Kingg
- Kreivi
- Viestit: 361
- Liittynyt: Keskiviikko, 10.09.2008 16:43
- Paikkakunta: Tampere
Itse pidän erityisesti tuosta naamioitumisesta. minusta sitä ei tarvitsisi rajoittaa mutta on toki vaikeaa jos ei kiireiltään ehdi katsoa kuka leiriin tulee Jackalin ideat ovat kyllä loistavia joita kannatan. Ehdottomasti yöskenaariot mukaan jos vain mahdollista ja sotakoneet mukaan vain ja
tuli mieleen Jackalin "varastakaa rahat samperi" voisi olla hyvä skenaario esim. linnassa on arkku joka pitää ryöstää kylmästi ja viedä johonkin pisteeseen ja linnassa olijat vahtivat silmäteräänsä.
tuli mieleen Jackalin "varastakaa rahat samperi" voisi olla hyvä skenaario esim. linnassa on arkku joka pitää ryöstää kylmästi ja viedä johonkin pisteeseen ja linnassa olijat vahtivat silmäteräänsä.
- Tomb Kingg
- Kreivi
- Viestit: 361
- Liittynyt: Keskiviikko, 10.09.2008 16:43
- Paikkakunta: Tampere