Moe !!
Mitä panssareihin tulee, niin ostin itselleni kypärän, koska sitä vain pikkuhiljaa on kyrsiintynyt niihin jotka lyövät takaapäin päähän. Kypärä toimi hyvin ja opin pitämään siitä todella paljon ja tämän kokemuksen jälkeen osaan käyttää sitä oikein.
Mutta Murphyn lain mukaan FaBassa kukaan ei enää tainnut pahemmin päähäni lyödä, kun oli sen kerrankin suojannut.
Panssarisäännöstö tuntuu aavistuksen monimutkaiselta sekä panssarimörköjä suosivalta, mutta käytännössä se on tainnut toimia. Ideointi on käynnissä, josko voisi kehittää jonkin panssaripisteitä tuhoavan örkkien spesiaalikärpässieniboffonuolen tai jotain muuta yhtä nerokasta... (Tietenkin jousiampujille olisi kivaa, jos kaikki olisivat paljain päin ja paitasillaan.)
Raajaosumat herättivät aina välillä hiukan hämmennystä, kun osumilla ei ollut mitään näkyvää vaikutusta, niin loppupeleissä oli aina vaikea sanoa, oliko osuma edes huomattu. Eli kun osui jotakuta raajaan ja heppu ravasi boffonsa kanssa eteenpäin kuin Varma Vitonen Vermon raveissa, niin väistämättä kävi mielessä että joku huijaa (vaikka pelasikin sääntöjen mukaan). Näin myöhemmin on kyllä hiukan mietityttänyt, kuinka helpoksi tuo sääntö mahdollisesti tekee sen, että raajaosuman voi "unohtaa" koska sitä ei alunperinkään tarvitse noteerata millään tapaa, eikä haavoittumista millään tavalla tarvitse antaa ilmi.
Nuolien respawn oli iloinen asia, siitä kiitos. Respawn-skenaarioissa jousiampujilla on yleensä ollut melko turhautunut olo nuoliviinen tyhjentymisen jälkeen, koska ammukset ovat olleet kertakäyttöisiä.
Nuolien palautuspisteen olisi voinut merkitä jollain näkyvällä tavalla. Kaikki eivät ehtineet kuulla ja/tai ymmärtää että löydetyt nuolet pitää kiikuttaa johonkin. Mutta kiitettävän moni jo tuntuu sisäistäneen sen, että tuovat nuolet ja muut löydetyt aseet paikkaan X.
Nuolien hävikki on ollut melkoinen tänä vuonna, 27 nuolesta on jäljellä enää 10 kappaletta. Muutama on kadonnut, mutta kaikki muut ovat yksinkertaisesti menneet rikki taistelun tiimellyksessä. Tämä tietenkin jonkin verran ketuttaa, mutta asiallehan ei mitään voi. Täytynee opetella tekemään kaksi tappoa samalla kertaa yhdellä nuolella, niin tulee säästettyä niitäkin.
Kellotettu respawn toimi mielestäni hyvin. Oli paljon selkeämpää, kun porukat lähtivät ryppäissä liikkeelle. Sillä pystyy myös hyvin säätelemään skenaarioiden dynamiikkaa.