Warhammer Live: Valtakunta liekeissä
Tämä reilun sadan hengen bofferimättö Tampereella (ja erityisesti momentti, josta pian lisää..) on jäänyt hyvin mieleen.
Aloittelimme kaverini kanssa livepelausta, ja erehdyimme kuvittelemaan, että tästä tosiaan olisi tullut sellainen. No ei se mitään, bofferimättö oli aivan yhtä hauska asia, ja varmasti paljon hauskempikin! Silloin taisin olla 14-vuotias. Piltti kuin mikä

. Nyt pari vuotta tuon jälkeen pistin sitten kokonaisen bofferijoukkion pystyyn. Kyllä se aika rientää...
No joka tapauksessa. Minä tapahtuman ainoana jousimiehenä (Kyllä, se olin minä

) ja kaverini vasamia viskovana maagina olimme "Last man standing" -skenariossa kova tiimi.
Käskystä lähdimme yhdessä painelemaan korpeen muiden yksilöiden tai pienten ryhmien tehdessä samoin. Päätimme, että "Me ollaan sitten ne kaksi viimeistä soturia, ja ratkaistaan voittaja meidän kesken". Aloitussignaali kuului hämärästi, ja aloimme pohtia strategiaa kaikessa rauhassa. Vihulaiset olivat muualla. Löysimme erään kivan puuryteikön, jonka toisella puolella oli kuoppa. Piilouduimme siihen ja jäimme odottamaan. Ohitsemme kulki eräs neljän hengen ryhmä, josta pääsimme yllätyksen avituksella jotenkuten eroon. Jouduin käyttämään boffokatanaani viimeistelyyn ^^. Pari yksilöä hoitui samalla tavalla, mutta odottaminen alkoi käydä tylsäksi. Innoissamme lähdimme painelemaan metsässä eteenpäin. Meitä kulki vastaan kahden hengen joukko, joka ei kuitenkaan uskaltanut miekkojensa turvin lähestyä meitä "missile usereita". Selvisimme taistelutta. Päätimme lähteä kiipeämään erään matalan kukkulan päälle, josta ehkä näkisimme tilanteen kulun paremmin. Ylhäällä meitä vastaan rymisti varsin ikävä yllätys. Noin seitsemän hengen joukko, johon kuului yksi Maahinkaisen peikoista (hänellä oli iso nuija..), pari nekromantikkoa (heitä, joilla oli punakeltaiset kilvet..), sekä joukko muita sotureita seisoi yhtäkkiä viitisen metrin päässä meistä. Seisoimme kaverini kanssa kylki kylkeä vasten nuoli ja vasama valmiina lentämään. Mitään ei kuitenkaan tapahtunut. Siinä sitä seistä toljotettiin toisiamme joitakin sekunteja, kun alhaalta kuului huuto: "Kaikki liitot mitätöidään!" Perskutan yllättävä käänne. Vastapuolen joukon takana seissyt peikko pläjäytti nuijallaan kahta edessään ollutta soturia päähän ja lähti juoksemaan poispäin. (Tätä olen tuosta tapahtumasta asti naureskellut räkäisesti. kiitokset tuolle peikolle, olen saanut monta hupaisaa muistelumomenttia

) Minä lennätin yhden nuolistani matkaan (en muista tappoiko se ketään) ja vaihdoin katanaani. Vastajoukkiossa tapahtui jotakin, joka näytti sekasorrolta, ja seuraava asia mitä tunsin, oli kaksi lateksimiekkaa selässäni.
Tapahtumaan osallistunut silloinen Vohvelin Ritarikunnasta ollut käsittämättömän taidokas soturi, jota kutsuin kaverini kanssa "Teltaksi", oli juossut minun, tai kenenkään muunkaan huomaamatta rinnettä ylös, ja tappanut minut ja kaverini. Sitten hän oli taas kadonnut. Lähdimme aloituspaikalle kiroten tuota soturia ("Pirun Teltta.. En kuullut mitään. Saakeli.."). Siinä sitten odottelimme eväitä syöden, kun läheltä metsästä alkoi kuulua kauhiata huutoa. Mietimme, että mitäs kummaa siellä tapahtuu.. Odotimme vielä hetken, ja näimme viitisen Maahinkaisen joukkioon kuuluneen soturin kävelevän leiriä kohti. Heidän perässään käveli kukas muukaan, kuin Teltta

. Tietäisin mielelläni, että mitä kummaa tuolla metsässä tapahtui

.
Teltalta saimme nähdä vielä usean muunkin taidonnäytteen tapahtuman aikana. Tietäisin mielelläni, kuka tuo taitava miekkamies oikein on.