Ihan "normaalit" pöytäropet
Valvoja: Ylläpito
-
- Kapteeni
- Viestit: 123
- Liittynyt: Tiistai, 03.06.2008 09:35
- Paikkakunta: Espoo, (Tapiola)
- Haltia
- Kuningas
- Viestit: 2733
- Liittynyt: Maanantai, 28.05.2007 12:45
- Paikkakunta: Vantaa
Voi kuule. Kokeiltu on ja hauskaa on ollut. Arvaas mikä on omassa maailmassa kaikista parasta???!!!???
Ei sääntönillittäjiä!
Ei sääntönillittäjiä!
Selene! Nainen, liity meihin!
http://selenejousineidot.multiply.com/
http://selenejousineidot.multiply.com/
-
- Kuningas
- Viestit: 3422
- Liittynyt: Maanantai, 20.03.2006 21:56
- Paikkakunta: Porvoo
- Azor
- Ylläpito
- Viestit: 1442
- Liittynyt: Keskiviikko, 25.01.2006 03:44
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Jep, jep. Mikäs siinä jos jotkut tykkäävät monisatasivuisista sääntökirjoista ja tieteellisen tarkasta taistelulaskemisesta. Meidän ropeposselle on ollut tärkeämpää hahmon pelaaminen ja vuorovaikutus porukassa.
Taistelusysteemi on oma, ja hyvin yksinkertainen, joka mahdollistaa mielikuvituksen rajoissa niin pelaajien kuin vastustajien toimesta lähes mitä tahansa. Joskus pelasimme RM:ää, jossa esimerkiksi ei ollut mahdollista lyödä kilvellä taistelussa, sillä säännöt eivät tunteneet moista tilannetta.
Taikasysteemi on samantapainen: ei loitsulistoja, vain koulukunta (esim. tulimagia), jonka pohjalta mielikuvitustaan käyttäen pelaajat loitsivat hahmonsa taidon rajoissa mitä lystäävät.
Taistelusysteemi on oma, ja hyvin yksinkertainen, joka mahdollistaa mielikuvituksen rajoissa niin pelaajien kuin vastustajien toimesta lähes mitä tahansa. Joskus pelasimme RM:ää, jossa esimerkiksi ei ollut mahdollista lyödä kilvellä taistelussa, sillä säännöt eivät tunteneet moista tilannetta.
Taikasysteemi on samantapainen: ei loitsulistoja, vain koulukunta (esim. tulimagia), jonka pohjalta mielikuvitustaan käyttäen pelaajat loitsivat hahmonsa taidon rajoissa mitä lystäävät.
http://nivaro.fi/fantasybattle | FaBa puuhamies
- Falcata
- Kuningas
- Viestit: 2839
- Liittynyt: Sunnuntai, 31.12.2006 15:39
- Paikkakunta: Jyväskylä
Tai PJ jolla on aivan oma tulkintansa säännöistä.Pahistonttu kirjoitti:Sääntönillittäjiin tepsii parhaiten PJ, joka tuntee säännöt kymmenen kertaa paremmin ja iskee takaisin nopeasti ja armottaHaltia kirjoitti: Ei sääntönillittäjiä!
"Learn to obey before you command."
"Ei se ase vaan se käyttäjä."
- Haltia
- Kuningas
- Viestit: 2733
- Liittynyt: Maanantai, 28.05.2007 12:45
- Paikkakunta: Vantaa
Jeps. ja repsFalcata kirjoitti:Tai PJ jolla on aivan oma tulkintansa säännöistä.Pahistonttu kirjoitti:Sääntönillittäjiin tepsii parhaiten PJ, joka tuntee säännöt kymmenen kertaa paremmin ja iskee takaisin nopeasti ja armottaHaltia kirjoitti: Ei sääntönillittäjiä!
Selene! Nainen, liity meihin!
http://selenejousineidot.multiply.com/
http://selenejousineidot.multiply.com/
-
- Kuningas
- Viestit: 3422
- Liittynyt: Maanantai, 20.03.2006 21:56
- Paikkakunta: Porvoo
Itsekin olen enemmän vapaampien (PJ:n sana on laki) pelien kannattaja, tilanteisiin kun on usein keksitty sellaisia ratkaisuita, joita sääntökirja ei tunne. Lisäksi peliseurani on liian laiskaa, jaksaakseen opetella mitään kovin monimutkaista.
Hän, joka sitoutuu kunniaan on hävinnyt jo ennen taistelun alkua.
- Hiisi
- Herttua
- Viestit: 556
- Liittynyt: Keskiviikko, 10.05.2006 13:15
- Paikkakunta: Kuopijo
-
- Kreivi
- Viestit: 277
- Liittynyt: Sunnuntai, 26.02.2006 10:31
- Paikkakunta: Jyväskylä
Sen verran mitä RUTTO on saanut D&D:tä pelattua on samoina iltoina on varmaan 10 kertaa enemmän häröilty ja heitetty läppää.... ei siitä pelaamisesta mitään tule. Liiallinen valvominen + yli korruptoitunut porukka koossa = hajoilua aamuun asti
D&D on hyvä pohja omalle maailmalle mutta kyllä sitä omaa mielikuvitusta käyttää saa....
D&D on hyvä pohja omalle maailmalle mutta kyllä sitä omaa mielikuvitusta käyttää saa....
"Tuhat tulimmaista! Vainolainen muureilla! Rutto heittiöt vieköön!" Aku Ankka lehti nro 27 4.7.07 sivu 20, 1. ruutu
-
- Nostoväki
- Viestit: 1
- Liittynyt: Perjantai, 25.07.2008 13:11
Muutaman vuoden kokemus D&D:n 3.5 editionin pelaamisesta löytyy, mutta suurimmaksi osaksi on omakeksimillä systeemeillä pelattu. Ja todettu, että kyllä tee-se-itse - taktiikalla aika hyvä tulee, ainakin jos osaa .
"There is no such thing as good or evil.
There is only those who survive...
...and those who dont. Choose wisely wich
side are you on"
- Venser Filth
There is only those who survive...
...and those who dont. Choose wisely wich
side are you on"
- Venser Filth
- Automaattinen
- Komentaja
- Viestit: 1605
- Liittynyt: Tiistai, 14.02.2006 23:00
- Paikkakunta: Mouhijärvi
Sääntönillittäjien seurueessa pelautan usein jompaa kumpaa seuraavista:
Cyberpunk - nilkkikampanja. Ei rahaa, ei juurikaan kyberiä. -> Squish.
Call Of Cthulhu - mitä tahansa haluavat tehdä -> mitä tahansa pelaajat yrittävät = squish
Eli ei kiinnosta nillitykset..
Cyberpunk - nilkkikampanja. Ei rahaa, ei juurikaan kyberiä. -> Squish.
Call Of Cthulhu - mitä tahansa haluavat tehdä -> mitä tahansa pelaajat yrittävät = squish
Eli ei kiinnosta nillitykset..
On mahdollista että ajattelen, näin ollen voin myös olla olemassa.
-
- Sotahuuto '09 -järjestäjä
- Viestit: 503
- Liittynyt: Sunnuntai, 29.10.2006 12:17
- Jesua Sukaton
- Herttua
- Viestit: 898
- Liittynyt: Perjantai, 24.03.2006 12:37
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Aloitettiin serkun kanssa aikoinaan TASilla (Taru sormusten herrasta seikkailupeli), myöhemmin lainattiin kirjastosta KERPin säännöt mutta pelaamaan ei koskaan päästy. Runequesti pelailtiin aikoinaan myös jonkin aikaa, ihan kelpo.
D&D on ihan okei, mutta ei hirveämmin innosta enempää. Cthulhua kokeilin ja jäin koukkuun, pitäisi päästä sitäkin joskus jossain (samaten WoDia). Eniten on kuitenkin tullut erilaisia indie-pelejä väännettyä. Piruja miehiksi, zombeja ovella, kätyrin osa jne... Sopivat minulle kun en sääntöfriikki.
D&D on ihan okei, mutta ei hirveämmin innosta enempää. Cthulhua kokeilin ja jäin koukkuun, pitäisi päästä sitäkin joskus jossain (samaten WoDia). Eniten on kuitenkin tullut erilaisia indie-pelejä väännettyä. Piruja miehiksi, zombeja ovella, kätyrin osa jne... Sopivat minulle kun en sääntöfriikki.
Jos Steel Panthers kiinnostaa eikä häviäminen pelotan niin laita viestiä.
t: ex Corona Muraliksen keihäsmies
t: ex Corona Muraliksen keihäsmies
- Hiisi
- Herttua
- Viestit: 556
- Liittynyt: Keskiviikko, 10.05.2006 13:15
- Paikkakunta: Kuopijo
Laitetaan nyt oma roolipelihistoria tänne ylös. Elikkäs aloittelin KERPillä n. 8 vuotiaana vanhemman "puoliserkun" opastamana. Siitä siirryin sitten Cyberbunkkiin, Elhendiin, RM:mään ja kotikutoisiin roolipeleihin. Nyt vanhemmalla iällä on sitten kokeiltua vähän kaikenlaista; DnD:tä, Starwarssia, Cthulhua ja World of Darknesia.
Cthulhu loistaa kyllä kirkkaana tuosta joukosta. Aivan mahtava roolipeli. Sen pelaamiseen ei vaan kyllästy. Hulluudessa ja pohjattomassa epätoivossa on vaan sitä jotain (emoa parhaimmillaan).
Tulevaisuuden suunnitelmissa olisi tarkoitus päästä testaan warhammer roolipeliä, jos kuopion seudulta löytyy peliporukoita niin laittakee viestiä
Cthulhu loistaa kyllä kirkkaana tuosta joukosta. Aivan mahtava roolipeli. Sen pelaamiseen ei vaan kyllästy. Hulluudessa ja pohjattomassa epätoivossa on vaan sitä jotain (emoa parhaimmillaan).
Tulevaisuuden suunnitelmissa olisi tarkoitus päästä testaan warhammer roolipeliä, jos kuopion seudulta löytyy peliporukoita niin laittakee viestiä
- Automaattinen
- Komentaja
- Viestit: 1605
- Liittynyt: Tiistai, 14.02.2006 23:00
- Paikkakunta: Mouhijärvi
Herra on hyvä vaan ja liittyy mun kasauksen alla olevaan porukkaan jossa olis tarkoitus pelata WoD crossoveria kaikella jonka mukaan uskaltaa ympätä sekä call of Cthulhua tietty.Jesua Sukaton kirjoitti:Cthulhua kokeilin ja jäin koukkuun, pitäisi päästä sitäkin joskus jossain (samaten WoDia). Eniten on kuitenkin tullut erilaisia indie-pelejä väännettyä. Piruja miehiksi, zombeja ovella, kätyrin osa jne... Sopivat minulle kun en sääntöfriikki.
Että pistätkös nimen paperiin..
On mahdollista että ajattelen, näin ollen voin myös olla olemassa.
- Cerda
- Kreivi
- Viestit: 299
- Liittynyt: Maanantai, 16.06.2008 14:28
- Paikkakunta: Lahti
- Jesua Sukaton
- Herttua
- Viestit: 898
- Liittynyt: Perjantai, 24.03.2006 12:37
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
- Rumiluntti
- Herttua
- Viestit: 610
- Liittynyt: Sunnuntai, 06.01.2008 22:13
- Paikkakunta: Hyvinkää
- TAUkki
- Kreivi
- Viestit: 486
- Liittynyt: Keskiviikko, 16.04.2008 16:10
- Gordon
- Paroni
- Viestit: 212
- Liittynyt: Maanantai, 07.07.2008 21:35
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Joo, itsetehdyt on kyllä aika laadukkaita
Roolimestaria ja Kerppiä tuli aikanaan enemmänkin pelailtua. Sitten niitä tietysti sekoteltiinkin keskenään. Myös Wille Kalevala-peli oli aika jännä, oon vaan kyl kerran pelannu sitä, kun se sitä suostu vetämään Vois joskus enemmän tutustuu ja ostaa se sen kirja :p
Roolimestaria ja Kerppiä tuli aikanaan enemmänkin pelailtua. Sitten niitä tietysti sekoteltiinkin keskenään. Myös Wille Kalevala-peli oli aika jännä, oon vaan kyl kerran pelannu sitä, kun se sitä suostu vetämään Vois joskus enemmän tutustuu ja ostaa se sen kirja :p
Niin kuin Kungfutse sanoo: "Naamas on naamas!"
- Hanhap
- Kreivi
- Viestit: 300
- Liittynyt: Perjantai, 20.04.2007 19:18
- Paikkakunta: Espoo
- Azor
- Ylläpito
- Viestit: 1442
- Liittynyt: Keskiviikko, 25.01.2006 03:44
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Meidän ropeporukkaa pelaa Fantasy Battlen maailmassa peruseeppistä fantsua ja uudisraivauspeliä noin 500 vuotta Magiasotien jälkeen (eli 500 vuotta ennen FaBan aikaa). Saman maailman eri aikakausia on pelattu jo vuosia (kait joskus 2000 oli ensimmäisiä pelejä?)
Aloitimme KERP:llä ja siirryimme Roolimestariin ja taulukkolaskenta oli kovaa. Onneksi nykyisin käytössä on GURPS:ta vaikutteita saanut oma, kevyt systeemi.
Aloitimme KERP:llä ja siirryimme Roolimestariin ja taulukkolaskenta oli kovaa. Onneksi nykyisin käytössä on GURPS:ta vaikutteita saanut oma, kevyt systeemi.
http://nivaro.fi/fantasybattle | FaBa puuhamies
-
- Asemies
- Viestit: 11
- Liittynyt: Perjantai, 05.06.2009 15:27
- Paikkakunta: Leppävesi
- viikinkisoturi
- Herttua
- Viestit: 566
- Liittynyt: Maanantai, 12.03.2007 17:55
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
- Pajatso
- Kreivi
- Viestit: 278
- Liittynyt: Keskiviikko, 28.04.2010 19:45
- Paikkakunta: Joensuu
AD&D, D&D, WoD ja omat pelisysteemit on ollu käytössä joskus sillon kun vielä pelailin ja julkeana ihmisenä hyökkään luolia & louhikäärmeitä vastaan kolmella argumentilla:
A) Liikaa statiikkaräpläilyä!
B) Forgotten Realms varsinkin on erittäin persiistä(ehdottomasti liikaa rotuja, kansoja, alarotuja, typeriä taikoja, tylsiä jumalia...)
C) NIIIIIN paljon sääntöjän että soveltaminen menee jo lähes mahottomaks plus hölmöys et jos statsit pitää olla kaikessa ni miksi hitossa kaikki henkiset sydeemit on skipattu? niiiiijjoo ja tietysti tylsät classit
WoD:ssa(uudempisysteemi) on toooodella hieno maailman ja pelisysteemikin toimii, joskin kehittymismahdollisuudet hieman liian pienet. Vämpyyrit ja ihmishukkaset rulettaa!! Perusjantereillaki on khyllä hauska seikkailla, maageille en kyllä lämminnyt(paitsi kun niitä sai repiä kappaleiksi<3).
Parasta on ennenkaikkea jännä moraalinen kikkailu ja vampiiripolitiikat!
Omat sydeemit tuli heti D&D jälkeen, lähinnä turhautumisesta taisteluun ja muuhun räpläykseen. Tehtiin sellanen kiva sydeemi jossa kovimmatki jätkät kuoli instakilleihin aina välillä ja sotiminen oli armeijoineen päivineen vahvasti mukana. Rotuja ei olle paljon ja demoneita lukuun ottamatta kaikki ihmeotuksetkin o aika pitkälti rajattu sekä magiasta on karsittu kaikki typerät temput pois(lue: teleportit, henkiinherätykset, summonit--pääosin--).
Hahmoa sai olla kokoajan tekemässä uuttaa mutta toisaalta selviytyjistä onki sitte enemmä tarinaa ja turinaa kuin eeppisimmissäkää d&d hönöistä mm. eräs hahmo aiheutti maailmansodan, LÄHES voitti sen, muuttui demoniksi ja muokkasi woodelffien historian ja periaatteet ihan uusiksi xD
Vois alottaa uusiksikin joskus tämän taas jos onnituisi jojensuusta mielekästä peliporukkaa kaivelemaan...
A) Liikaa statiikkaräpläilyä!
B) Forgotten Realms varsinkin on erittäin persiistä(ehdottomasti liikaa rotuja, kansoja, alarotuja, typeriä taikoja, tylsiä jumalia...)
C) NIIIIIN paljon sääntöjän että soveltaminen menee jo lähes mahottomaks plus hölmöys et jos statsit pitää olla kaikessa ni miksi hitossa kaikki henkiset sydeemit on skipattu? niiiiijjoo ja tietysti tylsät classit
WoD:ssa(uudempisysteemi) on toooodella hieno maailman ja pelisysteemikin toimii, joskin kehittymismahdollisuudet hieman liian pienet. Vämpyyrit ja ihmishukkaset rulettaa!! Perusjantereillaki on khyllä hauska seikkailla, maageille en kyllä lämminnyt(paitsi kun niitä sai repiä kappaleiksi<3).
Parasta on ennenkaikkea jännä moraalinen kikkailu ja vampiiripolitiikat!
Omat sydeemit tuli heti D&D jälkeen, lähinnä turhautumisesta taisteluun ja muuhun räpläykseen. Tehtiin sellanen kiva sydeemi jossa kovimmatki jätkät kuoli instakilleihin aina välillä ja sotiminen oli armeijoineen päivineen vahvasti mukana. Rotuja ei olle paljon ja demoneita lukuun ottamatta kaikki ihmeotuksetkin o aika pitkälti rajattu sekä magiasta on karsittu kaikki typerät temput pois(lue: teleportit, henkiinherätykset, summonit--pääosin--).
Hahmoa sai olla kokoajan tekemässä uuttaa mutta toisaalta selviytyjistä onki sitte enemmä tarinaa ja turinaa kuin eeppisimmissäkää d&d hönöistä mm. eräs hahmo aiheutti maailmansodan, LÄHES voitti sen, muuttui demoniksi ja muokkasi woodelffien historian ja periaatteet ihan uusiksi xD
Vois alottaa uusiksikin joskus tämän taas jos onnituisi jojensuusta mielekästä peliporukkaa kaivelemaan...