Apuvoimaskenaario

Keskustelua Sotahuuto 2009:n skenaarioista, uusia skenaarioehdotuksia, yms.

Valvojat: Ylläpito, Järjestäjät

Avatar
AnttiT
Kreivi
Viestit: 384
Liittynyt: Maanantai, 17.07.2006 14:14
Paikkakunta: Espoo

Apuvoimaskenaario

Viesti Kirjoittaja AnttiT » Lauantai, 01.12.2007 05:46

Tulipa tässä mieleen taas skenaariotyyppi, jota saattaisi voida kokeilla. En ole varma onko tästä puhuttu jo jossakin, mutta kirjoitanpa kuitenkin.

Otetaan metsätaistelu. Kummallakin puolella on yksi kenraali. Heille on annettu lappu, jolla kerrotaan viisi tunnussanaa. Milloin tahansa halutessaan kenraali voi lähettää viestinviejän kertomaan tunnussanan omien kuolleiden kokoontumispaikalle, jossa tämä aiheuttaa välittömän respawnin.

Toisin sanoen respawn-skenaario, jossa respaukset eivät ole sidottuja aikaan vaan johtajien päätöksiin. Tässä myös viestinviejät ja "kill the messenger"-taktiikat olisivat tärkeitä.

Skenaarion tavoitteena voisi olla joko johtajan tappaminen (johtajat eivät saisi poistua etukäteen määrätyltä rintama-alueelta) tai sitten esim. kukkulan puolustus.

"Missä ne apujoukot viipyvät? Tilanne alkaa käydä kriittiseksi.."
Avatar
LehtoA
Herttua
Viestit: 755
Liittynyt: Torstai, 24.05.2007 17:42
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja LehtoA » Lauantai, 01.12.2007 10:46

Kuulostaa mielenkiintoiselta.

En sitten tiedä miten käytännössä toimisi, mutta ei heti tule mieleen mitään muita ongelmia, paitsi sen jos toinen puoli löytää toisen respauspaikan ja pistää jonkun pienen mutta kovan ryhmän sinne passiin. Estäen näin vastapuolen viestinviejän pääsyn. Tätä toki voisi kiertää niin että pelkästään se että respapisteen valvoja kuulee tunnussanan voi hän lähettää vahvistukset matkaan. Silloin olisi respapisteen ympäristöä valvottava laajemmalta alueelta kun pelkkä kovaääninen huuto riittäisi.
Avatar
Peltokorppi
Marsalkka
Viestit: 2442
Liittynyt: Torstai, 14.06.2007 21:10
Paikkakunta: Jykylä

Viesti Kirjoittaja Peltokorppi » Lauantai, 01.12.2007 14:44

Onkelma tulee siinä että kun taistelu kontakti tulee niin se kastää pari minuuttia eikä siinä mitkään lisäjoukot ehdi paikalle.
"Can you quack
Can you quack like a duck when you suck"
Avatar
Archibald
Marsalkka
Viestit: 2182
Liittynyt: Torstai, 30.03.2006 19:56
Paikkakunta: Stockholm

Viesti Kirjoittaja Archibald » Lauantai, 01.12.2007 17:41

No jos kukkula on yhtä vaikea kuin tänä vuonna niin saadaan monta taistelua ennen kuin mitään on ratkaistu. Tyyliin otettaisiin tämän vuoden kukkula uudestaan ja Ranska korjaisi ne tuhannet taktiset mokat niin mikäs siinä. Tai jos ensi vuoden kenttä on yhtä valtava kuin mitä ollaan luvattu niin voisi kokeilla.


-a
Avatar
Athene
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 627
Liittynyt: Perjantai, 06.07.2007 17:31
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Athene » Keskiviikko, 05.12.2007 19:01

Arcjibald: kenttä ei ole valtava, vaikka onkin isompi kuin aikaisempina vuosina. Tämä ihan vaan siksi, ettei tule turhan suuria huhuja -> toiveita -> pettymyksiä.
Avatar
AnttiT
Kreivi
Viestit: 384
Liittynyt: Maanantai, 17.07.2006 14:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja AnttiT » Torstai, 06.12.2007 00:23

Kentällä on se ongelma että näkee välittömästi jos toinen kutsuu apuvoimia, ja toiseksi kentällä usein tulee tuo Peltokorpin mainitsema "yksi tappelu ja se siitä".
Sen sijaan maastossa pystyy toimimaan ikään kuin huomaamatta, jättämään porukkaa reserviin, lähettämään pienen selkäänpuukotusporukan siltä varalta että toinen armeija jättäisi johtajansa suojatta jne. Varsinkin jos johtajien käytössä oleva alue on riittävän laaja, että on mahdollisuus oikeasti kiertoliikkeisiin, piileskelyyn ja sellaiseen. Ei saattoakaan ratkaistu yhdellä isolla tappelulla.
Tuo LehtoA:n mainitsema juttu respauspisteen valvonnasta on nimenomaan osa ideaa :) Sinne lähetetty ryhmä on pois muusta toiminnasta, mutta se laittaa sanansaattajien taidot koetukselle. Tai sitten johtaja voi laittaa viestin kahta reittiä yhtä aikaa, tai varmistaa asian lähettämällä pienen saattojoukon..
Avatar
LehtoA
Herttua
Viestit: 755
Liittynyt: Torstai, 24.05.2007 17:42
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja LehtoA » Torstai, 06.12.2007 00:55

Tietysti, mutta minusta olisi parempi että sen sanansaattajan eliminoimis porukan pitäisi etsiä aktiivisesti sitä sanansaattajaa eikä niin että siellä on 10m * 10m alue jonka sisälle sen sanansaattajan pitää päästä, vaan että esimerkiksi juuri kunhan sen respauspisteen hoitaja kuulee sen tunnussanan jolloin se antaa paikalla oleville luvan lähteä liikkeelle. Näin ne etsijätkin joutuvat tekemään partiointia ja valvomaan aluetta.
Avatar
AnttiT
Kreivi
Viestit: 384
Liittynyt: Maanantai, 17.07.2006 14:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja AnttiT » Torstai, 06.12.2007 16:38

LehtoA kirjoitti:Tietysti, mutta minusta olisi parempi että sen sanansaattajan eliminoimis porukan pitäisi etsiä aktiivisesti sitä sanansaattajaa eikä niin että siellä on 10m * 10m alue jonka sisälle sen sanansaattajan pitää päästä, vaan että esimerkiksi juuri kunhan sen respauspisteen hoitaja kuulee sen tunnussanan jolloin se antaa paikalla oleville luvan lähteä liikkeelle. Näin ne etsijätkin joutuvat tekemään partiointia ja valvomaan aluetta.
Totta, mutta toisaalta on epätarkoituksenmukaista jos tunnussanan voi huutaa toiselta puolelta aluetta tms. Sanoisin että vähintäänkin näköyhteys täytyy olla..
Avatar
LehtoA
Herttua
Viestit: 755
Liittynyt: Torstai, 24.05.2007 17:42
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja LehtoA » Torstai, 06.12.2007 17:13

No tuo taasen riippuu skenaariosta ja alueen suuruudesta. Mutta joo, tarkoitin lähinnä että alue minkä sisään sanansaattajan on päästävä saadakseen lisäjoukot liikkeelle on oltava tarpeeksi suuri että sitä vartioiva osasto joutuu tekemään vähän muutakin kuin kilpimuurin respapaikan ympärille.
Avatar
Oravainen
Paroni
Viestit: 200
Liittynyt: Lauantai, 01.09.2007 21:26
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Oravainen » Perjantai, 07.12.2007 16:39

Tässä on kieltämättä mahdollisuuksia. Itselläni tulee mieleen johtoportaan dissaaminen :lol: . Mieleeni tuli kanssa, että mitenkäs voittaja ratkaistaan, jos kerran voidaan pitää jotain epäselvää respawnia? Hyvä On/Off ratkaisu olisi yksi piste, jonka pitää olla omassa hallinassa. Meinaan että esmes jos kyse olisi perus kohtaamistaistelu -ajatuksesta, niin joko ilman aikarajaa voisi mennä siihen, että odotellaan että mahdollisimman monta on ehtinyt kuolla, ja maksimoidaan respaajien määrä, tai aikarajallisessa skenussa "Oho, respattiin viimesellä minuutilla. Mietä taitaa olla enemmän hengissä repslolol"

Tämä skenu-idea on mielestäni kehittämisen arvoinen
arturo
Asemies
Viestit: 17
Liittynyt: Keskiviikko, 09.05.2007 21:55
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja arturo » Perjantai, 07.12.2007 18:00

kuten tuossa edellä jo mainittiin täytyy respapaikan olla tarpeeksi iso ja respat vain oman joukon tiedossa (Kai se sanottiin aikasemmin :?: ).
ja tietysti mitä isompi alue sitä hauskempaa.
minustakin aivan mukavan kuuloinen skenu, joka tosin voi mennä monella tapaa pieleenkin, kuten vaikka kenraalin kuolema pelin alussa kiitos perskierto porukan ja aiheuttaa lisää valitusta foorumeilla, tai se voi onnistua todella hienosti.
Kysyisin nyt kuitenkin:
1. Mitä jos kenraali kuolee?
2. Loppuvatko respaukset siihen?
3. Onko kenraalilla varamies, joka kenraalin kuoltua ottaa hänen paikkansa?
4. Onko kenraalilla liikaa vaikutusta pelin lopputulokseen?
En ole ollut yhdessäkään sotahuudosta, joten en tiedä voisiko tämä edes toimia, mutta vielä kerran, hyvältä kuullostaa.
Avatar
AnttiT
Kreivi
Viestit: 384
Liittynyt: Maanantai, 17.07.2006 14:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja AnttiT » Lauantai, 08.12.2007 04:05

arturo kirjoitti:kuten tuossa edellä jo mainittiin täytyy respapaikan olla tarpeeksi iso ja respat vain oman joukon tiedossa (Kai se sanottiin aikasemmin :?: ).
ja tietysti mitä isompi alue sitä hauskempaa.
minustakin aivan mukavan kuuloinen skenu, joka tosin voi mennä monella tapaa pieleenkin, kuten vaikka kenraalin kuolema pelin alussa kiitos perskierto porukan ja aiheuttaa lisää valitusta foorumeilla, tai se voi onnistua todella hienosti.
Kysyisin nyt kuitenkin:
1. Mitä jos kenraali kuolee?
2. Loppuvatko respaukset siihen?
3. Onko kenraalilla varamies, joka kenraalin kuoltua ottaa hänen paikkansa?
4. Onko kenraalilla liikaa vaikutusta pelin lopputulokseen?
En ole ollut yhdessäkään sotahuudosta, joten en tiedä voisiko tämä edes toimia, mutta vielä kerran, hyvältä kuullostaa.
En ole varma tarvitseeko respauspaikkojen edes olla erikseen salaiset, kunhan sitä ei voi saartaa täydellisesti. "Kill the messenger" kuitenkin tuntuu sen verran olennaiselta osalta ideaa (njoo, ei sen välttämättä tarvitse olla). Kannattaa huomata myös, että viestintuojan onnistuessa mahdollinen blokkaajaryhmä saa äkillisesti niskaansa ~puoli armeijaa. :twisted:

Mitä noihin kysymyksiin tulee.. Olen enemmän mietittyäni tullut siihen tulokseen että kenraalin tappaminen voisi olla hyvä voittoehto (kiitos ideasta, Wizzyli). Saattoskenaarioissa on aina ollut selkeä roolijako, kuinka toinen armeija suojelee ja toinen hyökkää.. voisi tulla dynaamisempi taistelu jos molempien pitäisi suojella ja hyökätä samanaikaisesti.

Vaihtoehtoisesti voisi ajatella, että kenraalin tulo respawnpaikalle aiheuttaa välittömän spawnin, tai että hän "juuri ennen kuolemaansa" luovuttaa päällikkyyden toiselle.
Avatar
s_kettu
Paroni
Viestit: 180
Liittynyt: Keskiviikko, 01.03.2006 23:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja s_kettu » Lauantai, 08.12.2007 15:10

Jos kenraalilletaas annettaisiin eri värinen spessu tabardi tsm. Se ainakin auttaisi myös vastustajia tietämään kuka kenraali on ja sitten että jos kenraalia pitää vaihtaa niin silti se olisi tunnistettavissa. Tämä myös estäisi sen että kenraalin huomatesa että nyt menee huonosti ei sekunnissa voisi luovuttaa asemaansa. Että siihen tarvitaan myös vähän suunnitelmallisuutta.
Notre victoiries écrasantes sont incessant.
Avatar
Suontakanen
Herttua
Viestit: 548
Liittynyt: Tiistai, 03.07.2007 01:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Suontakanen » Lauantai, 08.12.2007 22:40

mielestäni tämä skenaario olisi erittäin hyvä. Siinä olisi kaikille mahdollisuuksia. Isoille-, raskaille joukoille oli käyttöä kun pitää kuningas tappaa ja viedä vastustaja ahtaalle. Pienemmät ja kevyemmät joukot ovat sopivia etsimään Kenraali ja tappamaan viestinviejää. Olisi aika mukavaa jos tälläinen olisi mahdollisesti ensi vuonna
Etelän Imperiumin Patriarkka ja taistelujohtaja.

Sotahuuto 2018 pääjärjestäjä

Sotaa pk-seudulta vuodesta 2007

"Aina ilolla taisteluun!"
Deiniel
Ritari
Viestit: 63
Liittynyt: Sunnuntai, 29.04.2007 16:33
Paikkakunta: Kankaanpää (55km Porista pohjoiseen)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Deiniel » Maanantai, 17.12.2007 19:47

Oravainen:
Mieleeni tuli kanssa, että mitenkäs voittaja ratkaistaan, jos kerran voidaan pitää jotain epäselvää respawnia
AnttiT:
Kummallakin puolella on yksi kenraali. Heille on annettu lappu, jolla kerrotaan viisi tunnussanaa. Milloin tahansa halutessaan kenraali voi lähettää viestinviejän kertomaan tunnussanan omien kuolleiden kokoontumispaikalle, jossa tämä aiheuttaa välittömän respawnin.
No siis jos nyt lapussa on se esmek. viisi (ehkä vähempikin riitäisi) tunnus sanaa jotka on myös respawnaus paikan valvojalla tiedossa. Aina kun sanan saattaja tulee hakemaan apujoukot niin valvoja yli- tai aliviivaa sanan listasta ja näin pysytään laskuista selvillä. Kaiken varalta valvoja voisi olla järjestäjien määrämä luotettava henkilö jotta hiujauksilta väötyttäisiin.

Ja sitten vielä tuosta kenraalin tunnistamisesta. Jos molemille kenraaleille hommataan kirkas viitta ja voitan näkyvää ja värikästä koristetta kypärään (toivon mukaan sellainen on).
It's not the size of your army, it's not the strength of your arm, it's not the lenght of your blade. Only thing that matters, it's the will from your heart.
Skedu
Nostoväki
Viestit: 4
Liittynyt: Lauantai, 15.12.2007 21:57
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Skedu » Tiistai, 18.12.2007 20:24

Kuulostaa hyvältä, tykkäisin taistella tälläisessä.
Mutta entäpä sitten kun joku viisastelija saa päähänsä menne respawnaamaan omat ilman lupia, esim. kuultuaan sivukorvalla tunnussanat, sen jälkeen kun kaveri kuoli ja haluaan sen takas eloon?

Ja mihin skenu päättyy? Kun kaikki sanat on käytetty?
Avatar
AnttiT
Kreivi
Viestit: 384
Liittynyt: Maanantai, 17.07.2006 14:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja AnttiT » Keskiviikko, 19.12.2007 06:03

Skedu kirjoitti:Kuulostaa hyvältä, tykkäisin taistella tälläisessä.
Mutta entäpä sitten kun joku viisastelija saa päähänsä menne respawnaamaan omat ilman lupia, esim. kuultuaan sivukorvalla tunnussanat, sen jälkeen kun kaveri kuoli ja haluaan sen takas eloon?
Tällaiset tyypit viedään illalla saunan taakse lupaamaan etteivät tee sitä toiste.

Lisäksi jos kenraali on antanut salasanan tietoon (niitä siis on x kpl ja ne ovat kertakäyttöistä) niin hän luultavasti haluaa sen respawnin tapahtuvan.
Skedu kirjoitti:Ja mihin skenu päättyy? Kun kaikki sanat on käytetty?
Jos voittotavoite on tuo viholliskenraalin tappaminen, mikä luultavasti toimisi parhaiten, niin skenaario päättyy kun tavoite on saavutettu. (Kenraali ei siis respawnaa.)

Mitä tulee tuohon kenraalin tunnistamiseen mistä on edellisissä viesteissä puhuttu.. Lähtökohtaisesti voisi ajatella että kenraalin täytyy pysyä oman joukkueensa sotalipun tuntumassa. Tietysti jonkinlainen tabardikin voisi olla hyvä.
Avatar
Oravainen
Paroni
Viestit: 200
Liittynyt: Lauantai, 01.09.2007 21:26
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Oravainen » Keskiviikko, 19.12.2007 19:47

AnttiT kirjoitti:Mitä tulee tuohon kenraalin tunnistamiseen mistä on edellisissä viesteissä puhuttu.. Lähtökohtaisesti voisi ajatella että kenraalin täytyy pysyä oman joukkueensa sotalipun tuntumassa. Tietysti jonkinlainen tabardikin voisi olla hyvä.
(Itelle tuli mieleen sashimonot mutta ne on vissiin aika kiellettyjä paristakin syystä mutta)
Joku tosi näyttävä vaatetus olisi aika 1337, mutta vielä paremmin kenraalin tunnistaisi, jos tyyppi kantaisi jotain spesiaali-lippua. tr00sti kenraalilla pitäisi olla henk. koht. lipunkantaja, joka seuraisi tyyppiä kuin varjo, mutta selkeämpää lienisi jos kenraali kantaisi itse omaa lippuaan. Ja kun pitäisi kantaa lippua niin tulis kenraalille se komentamisen fiilis kun ite on vähän huono mättää ylimääränen risu ja riepu toisessa käressä(se olis kaiken lisäks inspiroivan näköstä kun komentaja hilluu jonkun eeppisen lipun kanssa)
Avatar
Athene
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 627
Liittynyt: Perjantai, 06.07.2007 17:31
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Athene » Lauantai, 22.12.2007 20:27

Ja viestinviejän tueksi saisi lähettää haluamansa määrän henkivartijoita, jotka kannattaisi tapattaa matkallaviimeiseen mieheen, koska he kuitenkin hetken kuluttua respaavat?
Avatar
AnttiT
Kreivi
Viestit: 384
Liittynyt: Maanantai, 17.07.2006 14:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja AnttiT » Torstai, 27.12.2007 01:28

Athene kirjoitti:Ja viestinviejän tueksi saisi lähettää haluamansa määrän henkivartijoita, jotka kannattaisi tapattaa matkallaviimeiseen mieheen, koska he kuitenkin hetken kuluttua respaavat?
Luonnollisesti, mutta kaikki miehet jotka lähetät, ovat pois muusta toiminnasta. Eli jos lähetät puoli armeijaa varmistamaan respawnia, toivo ankarasti, ettei vastustaja keksi aloittaa suurhyökkäystä samaan aikaan.

"Selvennykseksi", ajattelin että skenaarioalue olisi yksinkertaistettuna muotoa

Respawn A * -----------| --Kenraalien liikkuma-alue-- |----------- * Respawn B

Eli kenraalit eivät voi mennä respawnpaikkojen lähelle odottelemaan, ja sanansaattajan henkivartijoiksi lähetetyt sotilaat ovat melko varmasti pois muusta taistelusta. Ellei sitten toinen ole lähettänyt koko armeijaa kiertämään selustan kautta.
Avatar
Automaattinen
Komentaja
Viestit: 1605
Liittynyt: Tiistai, 14.02.2006 23:00
Paikkakunta: Mouhijärvi

Viesti Kirjoittaja Automaattinen » Perjantai, 25.01.2008 02:30

Jos se kenttä ei ole valtava ja viestinviejiäkin pitäisi ottaa kiinni, miten kauan te meinaatte tän kestävän kun pääryhmät kalauttavat yhteen?
On mahdollista että ajattelen, näin ollen voin myös olla olemassa.
Avatar
AnttiT
Kreivi
Viestit: 384
Liittynyt: Maanantai, 17.07.2006 14:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja AnttiT » Perjantai, 25.01.2008 03:36

Siis metsäskenaarioksi minä tätä ajattelin. Vähän kuin saatto mutta respawnilla ja siten että molemmilla on suojeltava.
No plan survives the first enemy contact intact. We have no plan. Ergo, we survive the enemy contact intact.
Ceterum censeo, Rämä esse delendam.
Tahna
Kapteeni
Viestit: 123
Liittynyt: Tiistai, 03.06.2008 09:35
Paikkakunta: Espoo, (Tapiola)

Viesti Kirjoittaja Tahna » Torstai, 05.06.2008 16:55

Siis tämän skenun idea on musta mahtava. mutta siinä ilmenee kyllä edes mainittuja ongelmia (Respawn paikan ''Gangkaaminen'' jne.) mutta jos tälläisen skenun saisi toimimaan niin 'mikäs siinä!'' Siitä tulis mahtavaa :twisted:
Avatar
Tuomir
Herttua
Viestit: 539
Liittynyt: Keskiviikko, 21.05.2008 11:08
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tuomir » Torstai, 05.06.2008 21:18

Ja jos vastapelaaja saisi liktivoitua sanansaattajan jolla olisi jokin lappu jossa yksi sana niin se saisi käyttää sen itse tai viedä omalle kenraalille. Ja taistelukentällä kenraalialueet olisivat päissä ja respat sivuilla, jos olisi "vinoneliö". Tuo yksittäinen lappu myös estäisi sen että tulisi noita perusjunttejajotkarespaa kamunsa ja käskyn pitäisi oikeasti tulla kenraalilta. Eiväthän sotilaat kenen tahansa käskystä sieltä reservistä lähde :)
Kunnes lääkäri kieltää!
Amadi
Soturi
Viestit: 26
Liittynyt: Perjantai, 04.07.2008 20:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Amadi » Sunnuntai, 19.10.2008 01:40

AnttiT kirjoitti:
LehtoA kirjoitti:Tietysti, mutta minusta olisi parempi että sen sanansaattajan eliminoimis porukan pitäisi etsiä aktiivisesti sitä sanansaattajaa eikä niin että siellä on 10m * 10m alue jonka sisälle sen sanansaattajan pitää päästä, vaan että esimerkiksi juuri kunhan sen respauspisteen hoitaja kuulee sen tunnussanan jolloin se antaa paikalla oleville luvan lähteä liikkeelle. Näin ne etsijätkin joutuvat tekemään partiointia ja valvomaan aluetta.
Totta, mutta toisaalta on epätarkoituksenmukaista jos tunnussanan voi huutaa toiselta puolelta aluetta tms. Sanoisin että vähintäänkin näköyhteys täytyy olla..
Pesäpallon ympärille sidottu paperitollo / boffakeihään ympärille kääritty paperi tai kangas jossa salasana lukee. Sen voi sitten heittää respauspaikan hoitajalle, tai respausalueelle. Huonosti käy jos yliarvioi heittoetäisyytensä eikä ihan lennä sen rajatun neliön sisään, vastustaja ottaa sen ja tappaa sanansaattajan.

Eipähän voisi valvoa täydellisesti aluetta, näköyhteys käytännössä tarvittaisiin jne jne. Ja saattaisi tulla innovatiivisia ratkaisuita mihin sen kangaspalan käärii että se lentää mahdollisimman tarkkaan ja pitkälle. :)
Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Skenaariot”