Aseet?

Sääntöihin liittyvät asiat tänne

Valvoja: Ylläpito

Avatar
BlueSkie
Herttua
Viestit: 862
Liittynyt: Tiistai, 31.01.2006 19:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja BlueSkie » Keskiviikko, 10.05.2006 00:15

Grislan kirjoitti:Kannattaa muistaa sekin, ettei aseen kovuutta määritä vain pehmusteen paksuus, vaan teippauskin vaikuttaa paljon. Kuten myös aseen paino...itse asiassa mielestäni bofferi sattuu enemmän, jos siinä on järjetön määrä pehmustetta-se kun on silloin raskas ja iskuvoima on aivan toista kuin kevyissä aseissa.
Tuo teipin määrä tosiaan vaikuttaa rankasti aseen kovuuteen ja painoon, mutta kyllä 30mm pehmusteella varustettu miekkakin voi olla kevyt. Bastardiini tutustuneet tietävät kyllä mistä puhun :)
Tekemissäni aseissa on pehmustetta lyöntiosissa kai vain joku 15 mm, mutta kukaan ei ole ikinä 6-vuotisen mättöhistoriani aikana valittanut niiden olevan liian kovia. Tämä siksi, että aseeni ovat kevyitä ja teippaan ne "kevyesti", jolloin teippi ei paina solumuovia niin pahasti kasaan.
Tuo aseen kovuus on osittain myös tottumiskysymys, vuosi sitten minäkin ihmettelin ihmisiä, jotka sanoivat tuollaista 15mm pehmusteella varustettua asetta kovaksi. Vaan en enää, kun olen itsekin tottunut pehmeämpiin aseisiin. Tietty lyöntitekniikkakin vaikuttaa suuresti siihen tuntuuko ase kovalta vai ei. Osa ihmisistä vain napauttaa lyödessään, kun taas jotkut antavat iskun mennä loppuun asti.
"Pointy thing in squishy bits makes splodgy mess."
Avatar
vesmurmel
Paroni
Viestit: 153
Liittynyt: Maanantai, 03.04.2006 15:28
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja vesmurmel » Keskiviikko, 10.05.2006 16:08

Totta teippaus myöskin vaikuttaa, ei piä liia kireelle vetää.
Vaan helläst ja tasasest, kuin pient vaavia silittäis. :lol:
Hmm...
Avatar
Kops-Max
Kreivi
Viestit: 480
Liittynyt: Sunnuntai, 26.02.2006 22:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Kops-Max » Keskiviikko, 10.05.2006 21:52

Höppölöpöppöp.

Pidämme Rajanvartijoiden kanssa lauantaina bofferitalkoot, jossa teemme jokaiselle läjän boffereita. Tähän mennessä olemme lähinnä pärjänneet minun arsenaalillamme, mutta joukon kasvaessa ja muutenkin tapahtumaan lähdettäessä on kaikille saatava oma asevarustus.

Ongelmana on lähinnä se, että keskimäärin seuraava setti: "Keihäs, kilpi ja kaksi yhden käden miekkaa" on tulossa kaikille. (Joillekin jotain enemmän tai erilaista, joillekin vähemmän) Minun on siis ostettava pirusti PVC-putkea ja solumuovieristettä, puutarhaletkua ja vaneria ja ilmastointiteippiä.

Se tarkoittaa siis semmoista hyvät naiset ja herrat, että minun on ostettava semmoinen kolmekymmentä pitkää PVC-putkea, kuutisentoista pakkausta metrin mittaisia solumuovieristeputkia, mikäli niissä paketeissa oli neljä yksilöä (vai oliko niissä kuusi), aika määrä puutarhaletkua kilpiin ja väistimiin, myös perkunaasti vaneria, joitakin saunanovenkahvoja (mikäli sellaisen tahtoo kilpensä kahvaksi. Minusta ne on näppäriä...), sekä noin kahdeksan rullaa ilmastointiteippiä.

(En muuten ole lähdössä reissulle ilman peräkärryä :D. Onneksi semmoinen on olemassa...)

Tarvitsisin vain nähkääs apua ostosten suunnittelussa. Starkkikortilla saa useista tuotteista noin 50% alennusta, ja muistelen, että joistakin bofferimateriaaleista vieläkin enemmän. Silti olisi hyvä minimoida turhat ostokset.

En ole aivan varma siitä, kuinka pitkiä PVC-putket ovat.. Runkomateriaalia en siis ainakaan tahdo liikaa, joten miten ne putket saisi kivasti jaettua eri aseiden tekemiseen? Jääkö keihästä tehtäessä runkoputkea yli esim lyhyeeseen miekkaan? Ja montako (90 cm ponnesta kärkeen) yhden käden miekkaa saa yhdestä PVC-putkesta?

Putkieristeen kappaleet ovat tasan metrin mittaisia. Yhdestä kipaleesta sellaisia siis pitäisi riittää yhteen yhden käden miekkaan, johon lisätään toisesta putkesta sitten kaksi neljäsosaa lyöntipinnoiksi... Eikö?

Aivan yksinkertaisesti sanottuna käytäntöön sovellettava teoreettinen apu olisi poikaa! Onko kenelläkään kokemusta näin ison materiaaliläjän ostamisesta?
Avatar
JonTzu
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 2966
Liittynyt: Tiistai, 31.01.2006 20:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JonTzu » Keskiviikko, 10.05.2006 22:02

Kokemusta on, tässä puhun Starkin tuotteista.

PVC-putket myydään yleensä kolmen metrin erissä. Tällaisesta saa erittäin hyvin neljä yhdenkädenmiekkaa. 75cm + 5 cm pommelia + 15 cm kärkeä on vajaan metrin miekka jolla on hyvä treenata. Ei tule kärsittyä aloittelijoiden kömpelöiden mutta liian pitkien aseiden ongelmistakaan niin paljoa. :wink:

Kaikki muu on laskettavissa kuten olet tehnytkin, mutta teippiä menee aina liikaa ja sitä on ostettava liikaa kuitenkin jotta sitä piisaisi korjausmateriaaliksi. Kilpiin teippiä menee vaikka kuinka. Laske suunnilleen 2/3 rulla per vempele teippiä niin eiköhän riitä.

Kylmä mutta toimiva tapa hoitaa homma ilman persneton ottamista:

Laskuta kaikki materiaalit varusteiden hinnassa. Eli otat laskun kauniiseen käteen. Katsot paljonko värkkejä tehdään. Jaat laskun värkkien hinnalla. Jos tavaraa jää yli, sillä voi korjailla rikkoutuneita pelejä ja vähentää seuraavalla kerralla bofferivälineiden hintoja.

Hinnoista:
Keihäät ovat ehdottomasti kalleimmat, puolitoista kertaa miekan hinta.
Miekat ovat normiesineitä.
Kilvet ovat piirun verran miekkoja halvempia, ehkä 3/4 hinnasta.
Tikarit maksavat puolet siitä mitä miekat.
Viimeksi muokannut JonTzu, Keskiviikko, 10.05.2006 22:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Harjoittelemalla hyvä tulee."
Avatar
Keisari_P
Ylläpito
Viestit: 2524
Liittynyt: Lauantai, 28.01.2006 14:04
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Keisari_P » Keskiviikko, 10.05.2006 22:03

Materiaalit vaihtelevat ihan valmistajan mukaan. Teollisuus Etolassa PVC- putket ovat jopa 5m pätkissä. Putkieristeet taas myydään 2-3m pitkissä pätkissä.

K-raudassa myydään seinämävahvuuksiltaan ohuempaa putkea 3m pätkissä (olen k-raudoissa törmännyt vain 32mm ulkohalkaisijaan). K-rauta myös myy putkieristeensä vain noissa 1m/4kpl pusseissa kovalla hinnalla. Eriste on tosin muistaakseni paksumpaa kuin etolan normi eriste.

Starkeista tai muista alan myymälöistä ei ole kokemusta.
Gnomus
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 1427
Liittynyt: Perjantai, 10.02.2006 14:13
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Gnomus » Keskiviikko, 10.05.2006 22:09

Pehmusteputkissa hyvä sääntö perusmiekkoihin on se että 28mm putke menee yksi per meikka (terä, väistimet ja pommeli) ja sitten 35mm tai 42mm pehmusteesta saa iskuterät kahteen miekkaan (1/4 leveys per terä) ja siitä jää yli.

Mitä tulee PVC:hen, niin perusputkea myydään 3m pitkinä 32mm läpimittaisena ja 1,6mm seinämillä varustettuna. Metrin pätkiäkin myydään, mutta niiden metrihinta on suuri verrattuna 3m salkoihin. Jos tarpeen niin ota saha mukaan ja sahaa kaupan pihalla sopivan mittaisiksi :) Ongelmaksi muodostuu se että tuosta putkesta valmistettu keihäs on kamala vemppa ja hajoaa heti. Keihäs tarvitsee jotain sisäänsä tukemaan runkoa tai sitten pitää käyttää paksumpaa putkea (50mm). Hintaa tuolle pinolle kyllä tulee komeasti, vaikka kuinka saisi alennusta. Onnea matkaan :) Itsekin suuntaan huomenna Starkkiin hakemaan vaneria ja keihäsmatertiaalia.
Avatar
Kops-Max
Kreivi
Viestit: 480
Liittynyt: Sunnuntai, 26.02.2006 22:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Kops-Max » Keskiviikko, 10.05.2006 23:06

Kunhan et putsaa koko kauppaa! :)

Jaa ne PVC-putket olivat kolmen-, eikä kahden metrin putkia.. Tuopa sattui mukavasti. Ei tarvitsekaan ostaa niiin montaa niitä.

Itse olen pitänyt hyvänä yhden käden miekan pituutena sellaista, että pidettäessä kahvasta kiinni ja roikottaessa kättä vapaana kohti lattiaa, kärki osuu juuri ja juuri maahan. Ja juuri sopivasti siis saa neljä miekkaa yhdestä putkesta!

Ja kaiketi myös PVC-putki, mistä keihäs tehdään, riittää vielä yhden käden miekkaan sopivasti... Tästä tulee helpompaa kuin odotin! ;)

Ja juu tosiaan ajattelin, että yhtä keihästä varten varaan kaksi PVC-putkea. Toinen sinne sisälle siten, että halkaistaan se putki, ja painetaan toinen halkion reuna toisen alle. Se tuo varmaankin enemmän jäykkyyttä, kuin ihan vaan ohuempi putki siellä sisällä.

Voi hyvä tavaton. 2/3 rullaa teippiä per vempele?? Se tekee kipeästi jesaria! Ensijärkytys ostosten hinnasta on kyllä suuri ennen kuin saan rahat heiltä, joille materiaalit menevät... :?

Kiitoksia näistä ainakin. Sain varmuutta :D
Gnomus
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 1427
Liittynyt: Perjantai, 10.02.2006 14:13
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Gnomus » Keskiviikko, 10.05.2006 23:19

Jesarin osalta kannattaa katoa paljonko menee. Maahinkaisen porukalla ostettiin halpisliikkeestä laatikollinen teippiä niin saatiin määrä alennusta. Eli jos olet ostamassa suurta määrää niin kannattaa kysyä myyjä sedäktä että irtoaisiko alennusta jos otatte oikeen kunnolla tavaraa. Miekkojen osalta voi laksea ½ rulla per miekka, mutta kilvet ja keihäät voi viedä sitten jo enemmän.
Avatar
Kops-Max
Kreivi
Viestit: 480
Liittynyt: Sunnuntai, 26.02.2006 22:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Kops-Max » Lauantai, 13.05.2006 22:13

Pakko nyt laittaa näytille :D.

Tässä on ostosreissun tulos:
http://irc-galleria.net/view.php?nick=K ... d=35577519
Avatar
BlueSkie
Herttua
Viestit: 862
Liittynyt: Tiistai, 31.01.2006 19:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja BlueSkie » Lauantai, 13.05.2006 22:29

Kops-Max kirjoitti:Tässä on ostosreissun tulos:
http://irc-galleria.net/view.php?nick=K ... d=35577519
On siinä voinut olla kaupan sedällä/tädillä ja muilla asiakkailla varsin mielenkiintoiset ilmeet, kun nuorimies tuollaista määrää putkistomateriaaleja ostaa & kärrää :D
"Pointy thing in squishy bits makes splodgy mess."
orbitti
Paroni
Viestit: 226
Liittynyt: Keskiviikko, 01.02.2006 21:25

Viesti Kirjoittaja orbitti » Sunnuntai, 14.05.2006 01:11

Eikai nuo Klima Snapit ole niitä "lego-pehmusteita", siis sellaisia joissa on yhdellä laidalla hammastus?
-Maikkeli-
Kreivi
Viestit: 319
Liittynyt: Keskiviikko, 08.02.2006 22:32
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Maikkeli- » Sunnuntai, 14.05.2006 09:15

Ovat. Tarkennuksena niissä liitoskohta on hammaistettu. Jos joku ei tajua, katsokoot kuvasta karhun päällä olevaa eristettä.
Avatar
Grislan
Paroni
Viestit: 178
Liittynyt: Keskiviikko, 22.02.2006 17:29
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Grislan » Sunnuntai, 14.05.2006 15:32

Hui kauhistus...kerran olen väsännyt miekkaa legopehmusteesta ja lupasin pyhästi, etten siihen hommaan enää ryhdy. Onneksi Hämeenlinnan Kantaputkesta saa hyvät bofferikamat ilmoittamalla tiskillä: "Tarviin bofferikamat." Vastakysymys on yleensä: "Kuinka monta metriä tarviit?"

Komean kokoinen lasti tuota tavaraa kyllä tuli...paljonko maksoi koko hoito?
Härifrån tvättas!
Avatar
BlueSkie
Herttua
Viestit: 862
Liittynyt: Tiistai, 31.01.2006 19:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja BlueSkie » Sunnuntai, 14.05.2006 15:39

Noh, mikäs ihme ihmisillä on tuota "legopehmustetta" vastaan? Kyseessä kuitenkin on turvallisin pehmuste, mitä meikäläisen kohdalle on osunut. Eikä sen käyttö pehmusteena ole mitenkään erilaista siihen harmaaseen nähden, vaatii vain hitusen enemmän aivotoimintaa asennuksessa. Hieman painavampihan tuolla pehmusteella tehdystä miekasta tulee kuin sillä 8mm harmaalla eristeellä, mutta samalla myös paljon pehmeämpi ja näin mukavampi vastaanottavalle osapuolelle.
"Pointy thing in squishy bits makes splodgy mess."
Avatar
Ketku
Sotahuuto '09 -järjestäjä
Viestit: 1097
Liittynyt: Sunnuntai, 26.02.2006 23:31
Paikkakunta: Hämeenlinna / Tampere

Viesti Kirjoittaja Ketku » Sunnuntai, 14.05.2006 18:35

Mun mielestä meillä tosta harmaasta tehdyt boffot on ihan pelittäviä ja pehmeitä, ei ne satu, elleivät ole vanhoja ja niillä lyödään kovaa. Aina kun ei niin hirveesti tarvii sitä vastusta tempasta.
Älä selitä, siten et voita ainakaan.
Avatar
Kops-Max
Kreivi
Viestit: 480
Liittynyt: Sunnuntai, 26.02.2006 22:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Kops-Max » Sunnuntai, 14.05.2006 19:35

Jaa on muunkinlaista solumuoviputkea olemassa? :D

No en minä katsokaas sellaisesta perusta. Täälläpäin kaikissa piireissä käytetään tätä "legopehmusteeksi" nimittämäänne putkieristettä, ja ei ole mitään ongelmia ollut. Useat netissä eniten levitetyistä bofferiohjeistakin käyttävät juuri tätä hammastettua.

Eikä tuon mokoman miekaksi muuttaminen mitään aivotoimintaa tarvitse :D. Paljon helpompi tätä on asentaa, kuin sitä yhtenäistä putkea. Ja lopputulosta ajatellen oikein tehtynä pitää miekan paaaljon paremmin kasassa kuin tuo harmaa.

Ja on muuten kerännyt kehuja harrastajien keskuudessa kehuja minun uusimmat tuotokseni :).

Jos ei muuta eroa miekoistamme löydy toisella tavalla tehtyihin verrattuna, niin ainakin vastustajilla on mukavampi taistella meitä vastaan. Ottaen huomioon, että tulevat saamaan paljon osumia ;).

Minua kiinnostaa suuresti, arvoisa Grislan, että mitä ongelmia näin yksinkertaisen ja simppelin pehmusteen kanssa esiintyi? Miksi et pidä siitä?

Mutta jos on toistakin solumuovia olemassa, niin mikä on näiden hintaero? Sen ainakin tiedän, ja siitä olen tyytyväinen, että minun tavallani ostetuista tuotteista valmistetut bofferit ovat melkoisen paljon halvempia, ja ilmeisesti myös jonkinverran turvallisempia(paksumman solumuovin takia?) kuin Mikko lahden bofferiohjeissa (löytyy larp.fi:stä) esitetyt hinnat.

Mikko lahden ohjeen boffojen hinnat tässä:
1-kätinen 9 e
äpärä 10 e
2-kätinen 13 e
keihäs 17 e

TURAn boffojen hinnat:
1-kätinen 4,4 e
äpärä 4,7 e
keihäs 10,2 e

Sellasta... Materiaali-lastin hinnasta en sano mitään. Mikäli tahtoo, niin voi sitten laskea kuvassa näkyvien materiaalien määrän ja kysyä Starkista yksittäisten tuotteiden hintoja. Sitten vaan pitää käyttää matikkaa.. Mutta kalliiksi kävi, se on vissi.
Avatar
JonTzu
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 2966
Liittynyt: Tiistai, 31.01.2006 20:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JonTzu » Sunnuntai, 14.05.2006 19:49

Ääh, se vihreä pehmuste on erinomaista materiaalia. Se on paksumpaa ja kalliimpaa kuin kilpailijansa, mutta myös pehmeämpää ja kestävämpää. Jos siitä teitte niin saitte takuulla toimivat pelit heti itsellenne.
"Harjoittelemalla hyvä tulee."
Avatar
tiarAnon
Sotalordi
Viestit: 1379
Liittynyt: Torstai, 23.02.2006 14:47
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tiarAnon » Sunnuntai, 14.05.2006 19:50

Itsekin olen aseissani käyttänyt tuota legoeristettä, ja hyvin on pelittänyt. Hyvän paksuista, menee sopivan tiiviistii kolmekakkosen putken päälle ja näin päin pois.
Viimeksi muokannut tiarAnon, Sunnuntai, 14.05.2006 20:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
It'll be awesome.
Avatar
BlueSkie
Herttua
Viestit: 862
Liittynyt: Tiistai, 31.01.2006 19:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja BlueSkie » Sunnuntai, 14.05.2006 19:51

Tuosta harmaasta putkieristeestä vielä, ainakin Joensuussa sen myynti on pääosin jo loppunut, ja kuulemani mukaan loputkin sitä vielä myyvät firmat ovat lopettamassa sen pitämistä valikoimassaan. Ilmeisesti tuo legopehmuste on rakentajien/LVI-ihmistenkin mielestä parempaa...
"Pointy thing in squishy bits makes splodgy mess."
Avatar
Kops-Max
Kreivi
Viestit: 480
Liittynyt: Sunnuntai, 26.02.2006 22:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Kops-Max » Sunnuntai, 14.05.2006 20:03

Jeh. Hyvää se on minunkin mielestäni. Mutta mutta. Sanokaa, miksi meidän materiaalit ovat tulleet paljon halvemmiksi kuin nuo larp.fi:stä löytyvien bofferiohjeiden materiaalit?
Avatar
JonTzu
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 2966
Liittynyt: Tiistai, 31.01.2006 20:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JonTzu » Sunnuntai, 14.05.2006 20:06

Kops-Max kirjoitti:Jeh. Hyvää se on minunkin mielestäni. Mutta mutta. Sanokaa, miksi meidän materiaalit ovat tulleet paljon halvemmiksi kuin nuo larp.fi:stä löytyvien bofferiohjeiden materiaalit?
Saitko jotain alennusta? Välineenne ovat kieltämättä poikkeuksellisen halvan kuuloisia.
"Harjoittelemalla hyvä tulee."
Avatar
BlueSkie
Herttua
Viestit: 862
Liittynyt: Tiistai, 31.01.2006 19:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja BlueSkie » Sunnuntai, 14.05.2006 20:08

JonTzu kirjoitti: Välineenne ovat kieltämättä poikkeuksellisen halvan kuuloisia.
Todellakin, meidän aseet maksaa about tuplasti noin paljon kuin teidän :(
"Pointy thing in squishy bits makes splodgy mess."
orbitti
Paroni
Viestit: 226
Liittynyt: Keskiviikko, 01.02.2006 21:25

Viesti Kirjoittaja orbitti » Maanantai, 15.05.2006 00:07

Ilmeisesti tuo legopehmuste on rakentajien/LVI-ihmistenkin mielestä parempaa...
En menisi sanomaan noinkaan. Itse olen hankkinut jo hyvän aikaa (6+v) bofferitavarani Lämpötukusta (mm. LVI-liikeitä palveleva firma), josta olen saanut nimenomaan "sitä harmaata" ja tuolta ei edes lego-mallia saa.

(..ja itse asiassa solukumieristeet olisivat parempia noin niin kuin oikeassa käytössä eristeinä, mutta eivät oikein sovellu boffereihin)

Legopehmustetta karsastan sen vuoksi, että se menettää harmaata pehmustetta nopeammin ryhtinsä. Tarkoitan siis sitä, että pehmusteen läpileikkaus muuttuu ympyrästä ellipsiksi.
Gnomus
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 1427
Liittynyt: Perjantai, 10.02.2006 14:13
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Gnomus » Maanantai, 15.05.2006 11:14

Oman kokemukseni mukaan tuo harmaa pehmuste kuluu käytössä paljon nopeammin käyttökelvottomaksi. Olen siitä aikoinani tehnyt aseita ja melko pitkään käytin sitä "hienommissa" aseissa jotta terä olisi sirompi, mutta pienemmästä käyttömäärästä huolimatta olivat nopeammin remonttikunnossa kuin tuosta vihreästä tehdyt käyttökalut.

Itse ainakin suosittelisin kovaan käyttöön tehtävien aseiden tekemiseen sitä vihreää legoeristettä. Sitten jos haluaa larp-bofferin joka näyttää enemmän oikealta aseelta, mutta jolla ei ole niin raskasta käyttöä, niin harmaa toimii kyllä siinä hyvin.

ps. Kops-Maks: kerro toki millä saitte tuon hintaisia aseita? Tähän asti hinnat olleet Mikko Lahden ohjeiden mukaisissa hinnoissa, ja jos puoleen hintaan saa yhtä hyviä kaluja niin kiinnostaahan se. Toki jos teillä on hyvä sisäpiirialennus, niin silloin hinnat voikin päätyä noihin lukuihin.
Avatar
Grislan
Paroni
Viestit: 178
Liittynyt: Keskiviikko, 22.02.2006 17:29
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Grislan » Maanantai, 15.05.2006 15:03

Vastustan legoeristettä, koska se ei pysy yhtä tiiviisti putken ympärillä kuin harmaa ja on raskaampaa. Terä voi alkaa heilumaan putken ympäri ja sattuu enemmän osuessaan. Myös terien muotoon viiltäminen on hankalampaa kuin harmaalla eristeellä. Ja ainakin täällä Hämptonissa vihreä on kalliimpaa ja sitä saa huonon mittaisissa pätkissä (muistaakseni tasan 1m)...

Toki kuka tahansa saa tehdä miekkansa ihan mistä sallitusta materiaalista tahansa, mutta itse toivon, ettei tarvitse sortua legoihin enää. Kun olen 20-30 asetta (joista omaan käyttöön ehkä 10-15) vääntänyt harmaasta ja yhden vihreästä, voin olla sitä mieltä, että vihreä eriste on perseestä! Heh.
Härifrån tvättas!
Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Säännöt”