Virallinen palautelaatikko

Kuninkaantekijät 10.-12.8.2012
Avatar
Krig
Ritari
Viestit: 69
Liittynyt: Perjantai, 26.03.2010 11:24
Paikkakunta: Helsinki

Virallinen palautelaatikko

Viesti Kirjoittaja Krig » Sunnuntai, 12.08.2012 18:15

Taistelijat!

Mitä jäi sanomatta järjestäjille, mitä jäi mieleen, oliko kivaa, miten säännöt toimi ja kaikki muu höpö tänne.

Tapahtumajärjestäjien puolesta oikein ISOT KIITOKSET teille kaikille jotka olivat mukana. Tapahtuma oli mahtava, nautimme tästä paljon, ja se on teidän ansiotanne.

Katsotaan mitä keksitään ensi vuodelle...
Pinkovan pekonin poika.

Kuninkaantekijät 2012 Hauholla 10-12.8!
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Kuninkaa ... 1532041771
Foorumi: http://forum.sotahuuto.fi/viewforum.php?f=172
Avatar
judge
Soturi
Viestit: 26
Liittynyt: Sunnuntai, 14.02.2010 12:20
Paikkakunta: Hämenlinna

Viesti Kirjoittaja judge » Sunnuntai, 12.08.2012 18:55

Minulle ainakin oli vuoden ykkösboffaustapahtuma! Eeppistä oli, puolijaot kaikkien aikojen tasapuolisimmat ja uusi sääntösysteemi oli hyvä. Kiitos! Ensi vuonna uudestaan :D
NI!
Avatar
Pertsa^
Herttua
Viestit: 793
Liittynyt: Sunnuntai, 03.06.2007 23:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Pertsa^ » Sunnuntai, 12.08.2012 20:10

Hyvei:

everything is cooler with music
dynaamisia skenaarioita jotka seuras toisiaan järgevästi
sopivasti mättöä
erilaiset säännöt
homma rullas eteenpäin kivasti
tähdenlentoi
hauho

huonoi:

iltaohjelmaa olis tietty voinu olla enempi yms
haavureitten rooli ehkä korostu turhan paljon säännöissä, saattas pientä viilausta vaatia
chaini oli kevyttä panssaria... pitäs olla vaan gambeja alla, sinänsä siitä on turha nillittää


ylipäänsä säännöissä oli hyviä ja huonja puolia ja hyvä että tällasta uutta settiä testattin. säännöt ei kehity piirrustuslaatikoissa


overall arvio:
Kuva


edit: also what he said below
Viimeksi muokannut Pertsa^, Sunnuntai, 12.08.2012 22:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Minardil
Herttua
Viestit: 664
Liittynyt: Tiistai, 21.03.2006 13:22
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Minardil » Sunnuntai, 12.08.2012 20:26

+ Sääntöjärjestelmä johti hyvään tekniikkaan ja selkeiden lyöntien ja pistojen hakemiseen. Tykkäsin!
+ Etenkin panssaroituna selvästi enemmän tappeluaikaa ja hitaampi tempo taisteluun, kun mikä tahansa raapaisu ei ollut automaattisesti nirri pois.
+ Etenkin tällaisessa pienessä tapahtumassa toimi erinomaisesti, kun vastassa oli keskimäärin ne pari jamppaa omalta kohdalta ja heidän kanssaan sai kunnon väännöt aikaan.
+ Jouset olivat tasa-arvoisempi aselaji. Ne olivat vaarallisia, mutteivät liian vaarallisia. Heittokeihäät nousivat arvoon arvaamattomaan.
+++ Raajaosumat eivät tappaneet. Tämä oli ehkä loistavin yksittäinen asia. Raajaton jamppa oli täysin hyödytön, toki, mutta se, että ketään ei saanut hengiltä sormia läpsyttelemällä toi itselleni todella paljon lisää mielekkyyttä hommaan, kun oli pakko hakea vielä torsoa tai päätä.
+ Haavaliinat olivat erinomainen asia. Se, että saattoi kantaa mukana esinettä, jolla sai kevyessä skirmassa osuman ottaneen kaverin taas toimintakuntoon, oli loistavaa. Ei enää vihollislinjojen takana yksijalkaisena klinkkaamista!
+ Vankien ottaminen, myyminen ja muu härvellys toi todella hienoa väliaikatekemistä skenaarioiden väliin, tylsistymistä ei koskaan tapahtunut.
+ Skenaarioiden rakenne ja rytmitys oli tosi järkevä ja mielekäs, tuntui siltä, että omilla toimilla oli oikeasti väliä. Monessa skenussa oli tavoitteita, joihin pääsemiseksi paras tapa ei aina ollutkaan tappaa koko vihulaisarmeijaa.
+ Metallikypärästä sai hyvin selkeää ja tuntuvaa etua, joka kannusti kypärän käyttämiseen.

+/- Säännöt vähensivät selkäänjuoksun merkitystä, kun tappaminen oli hitaampaa. Itse pidin tästä muutoksesta.

- Useamman ihmisen tilanteista oli vaikea ottaa selvää. Etenkin levypanssari-immeisten oli selvästi vaikea erottaa iskujen tyyppiä toisistaan, jos neljä jamppaa rummuttaa ja yksi pistää. Duelitilanteissa ja vastaavissa homma toimi erinomaisesti.
- Lyöntien voimakkuus kasvoi välillä, mutta paljon vähemmän kuin pelkäsin. Suurempi ongelma oli, että raskaasti panssaroitujen oli vaikea tuntea miekanpistoja ellei juntannut niin, että pistokärki seilasi Venetsiaan.
- Viiltojen erottaminen muista osumista oli vaikeaa. Oman nahkaisen torsopanssarini ja kroppani välissä on pari senttiä joustavaa tyhjää, jolloin etenkin kohtuuvoimainen pisto/lyönti ja raapaisu tuntuivat prikulleen samalta. Ero piti nähdä.
- Väsyneenä iskujen tyypin arvioinnista tuli yllättävän vaikeaa, anteeksi sunnuntaiaamun ajoittainen godmodetukseni. Ylipäätään omaa aivotyötä piti tehdä paljon enemmän kuin Sotahuudon "yksi isku, kaksi iskua, that's all folks"-säännöillä. Nopeissa ja hämärissä tilanteissa, joissa kolinaa ja eri suuntaan kieppuvia kappaleita oli paljon, tämä oli paljon vaikeampaa.
- Lääkärien loputon parannusvarasto oli vähän imba. Nyt pariinkin kertaan oli tosi ankaraa ja tasaista mättöä, hävitään mutta viedään niin monta vihollista, että toisaalla omilla on mahdollisuus voittaa skenaario, ja hupsista! toinen puoli herättää kaikki kuolleensa henkiin ja on loppuja omia vastassa täysilukuisena. Ilman mitään rajoitusta parantamiseen henkiinherätyksiä kannatti spämmätä ympärilleen aina kun se oli mahdollista.
Tässä olisi toiminut esmes jokin systeemi tyyliin "10 henkiinherätystä per skenu per lääkäri" tms, jolloin niiden käyttöä olisi pitänyt harkita, eikä niillä olisi voinut keikauttaa skenaariota niin täysin ympäri. Esineparannukset sen sijaan olivat hyviä, koska niissä joutui miettimään koko ajan, että säästänkö tämän ensi skenuun.


Oli kyllä hemmetin hyvä tapahtuma. Olen itse boffaaja, joka saa kiksinsä hyvästä tappelusta ja tiukasta vääntämisestä, ja näitä tämä tapahtuma pursui. Fiilis oli muutenkin miellyttävän sellainen, että paikalla oltiin tappelemassa, ei tavoittelemassa voittoa kaikin (tylsin) keinoin.

Also, tän kokoluokan tapahtumassa Hauho toimi mielestäni todella hyvin, vaikka Sotahuudosta jäikin vähän paha maku suuhun.

Jatkoa! Jatkoa!

Lisäksi oikean kuninkaan ja oikean Puustisen kannattajien virallinen teemabiisi! MUSTA TUNTUU!
http://www.youtube.com/watch?v=qUSap9WW5FA
Harhamainparvi since 2019.
Your Tapio "Tapio" Tapio is free. See him running in the distance.
savukvartsi
Asemies
Viestit: 11
Liittynyt: Lauantai, 19.09.2009 19:03
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja savukvartsi » Sunnuntai, 12.08.2012 21:54

Jousimiehenä oli mukavaa olla taas pitkästä aikaa jopa pelottava :D jousipelko on Sohussa huimasti laantunut, mutta nuolten liikkeen pistävä luonne teki hommasta heti mielekkäämpää.

+ sääntöjen tuoma aselajien järkeistäminen
+ haavasiteet, ei tarvinnut juoksennella yksikätisenä koskaan pitkään
+ skenaarioiden storyline, mätöissä kerrankin järkeä! (larppaajana arvostan <3 lisäksi helpompi seurata miten menee)
+ hyvää kesäteatteria, Tuonenmaalla kiitos etenkin kunkun ja los Bandidoksen kanssakäymiselle :D
+ fiilis yleensäkin, aitoa eläytymistä lähes jokaiselta!
+ ehkä johtuu edellisestä, mutta: eeppisiä tekoja, hienoja tilanteita ja niiden pälättämistä kunkulle heti skenaarion jälkeen

- nuolisysteemin hoito järjestäjien taholta, päätin itse lähes jokaisen nuolipaikan sijainnin kun kukaan järjestäjistä ei tiennyt (*köh* paitsi minä *köh*)
- hienoista modettamista etenkin epäselvissä tilanteissa, harva asia vituttaa enemmän kuin mahtavan ajoituksen rintaosuma, jota ei lasketa :< korjaantunee tosin kunhan säännöt tulevat tutummaksi
- teloittaminen, etenkin tylsä, lähes koneistettu sellainen! Teloitus pois ensi vuonna tai tarkemmat säännöt siihen!! Säännön tarkoitus kai kuitenkin oli se, että on vielä mahdollisuus päästä takaisin taisteluun...
- parannusten epäselvyys ja ylilyönti, komppaan parannusten rajoittamista. Vaihtoehtoisesti myös: parantamiseen tarvitaan aina kaksi parantajaa?

Nuolijutusta vielä, aion tässä talven aikana löytää jostain kirkkaan pinkin (tms. hirvittävän värisen) lakanan. Spraymaalaan siihen isolla tekstin "nuolipiste" ja tuon sen sotahuutoon med samanvärinen nuolipiste-kyltti. Ihan vaan koska sen pisteen paikasta on aina jotain epäselvää. ;)
Lorach
Kreivi
Viestit: 338
Liittynyt: Perjantai, 25.04.2008 08:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Lorach » Sunnuntai, 12.08.2012 22:22

Tämän tapahtuman jälkeen sain sen ns "sotahuutofiiliksen". Se tunne että nyt on boffattu ja annettu kaikkensa. Tämän vuoden sotahuudosta en tunnetta saanut.
Oli hienoa, kiitos kaikille!
Ensivuonna uudelleen.

Sääntöihin viilattavaksi voisin ehdottaa kuolettavasti haavoittuneiden evakuoimisen.
Evakon tulisi tapahtua siten, ettei haavoittunut voi käyttää jalkojaan.

Tuli nähtyä usein pohjoisen evakkoja, kun tyyppi tulee ottaaman kaveria lapasesta kiinni ja iloisesti kirmaavat taakse parantajan luokse. Tai vielä pahempi, yksi henkilö taluttaa kaksi vakavasti haavoittunutta pois(Juosten! wtf?!1).

Mustien puolella en nähnyt evakkoa lainkaan, mikä oli sinänsä sääli. Huusin kyllä ihmisiä kantamaan tai raahaamaan minua taaemmaksi pois teloitusvaara-alueelta.
Viimeksi muokannut Lorach, Sunnuntai, 12.08.2012 23:25. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
Jumsjums
Ritari
Viestit: 74
Liittynyt: Lauantai, 08.11.2008 22:19

Paljon kiitoksia järjestäjille!

Viesti Kirjoittaja Jumsjums » Sunnuntai, 12.08.2012 22:22

Eli olen se mustaan riekaleiseen viittaan sonnustautunut tuonenmaan salamurhaaja, joka lopussa ostettiin pohjolan joukkoihin :twisted:

Ehdottomasti parhain boffaus tapahtuma minulle tähän asti. Muistan lämmöllä ihan jokaista elementtiä tässä tapahtumassa: Orjakauppaa, Absolutisti Alin simakojua, Tarinaa ja skenaarioiden lomittamista niihin. Jo ensimmäinen päivä tuntui kolmen sotahuudon mittaiselta, koska skenejä oli paljon. Sen lisäksi kaikkiin skeneihin oli laitettu taustatarina, johon nitoutui jokin taktinen elementti niin että nokkeluudella saattoi voittaa. Eeppinen lopputaistelu taas toteutti sen puhtaan peltorähinän erittäin mielekkäällä tavalla, ei niin että kaikki respaa pikkuhiljaa vaan isoissa aalloissa. Lisäksi kaikki parannuskeinot suklaasydämmestä parannusloitsuun olivat loistavia, ja jättivät toivon pilkahduksen kuolettavan vaurion saaneille. Ja vielä erikseen kiitoksia musiikkivalikoimasta! Se oli inspiroivaa enkä muista kertaakaan kun se ei olisi mennyt juuri nappiin!

Erikseen säännöistä haluan sanoa että en aio tapahtumien ulkopuolella boffata millään muulla kuin KT säännöillä niin kauan kuin saan yhdenkin kaverin mukaan. Kiitoksia järjestäjille, teitte ison homman ja tehkää ehdottomasti uudestaan. Vaikkette heti ensi vuodeksi saa uutta, ei se mitään. Minä odotan.
Avatar
KatkaChee
Kreivi
Viestit: 346
Liittynyt: Torstai, 08.02.2007 04:08
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja KatkaChee » Sunnuntai, 12.08.2012 23:07

Nuolijutusta vielä, aion tässä talven aikana löytää jostain kirkkaan pinkin (tms. hirvittävän värisen) lakanan. Spraymaalaan siihen isolla tekstin "nuolipiste" ja tuon sen sotahuutoon med samanvärinen nuolipiste-kyltti. Ihan vaan koska sen pisteen paikasta on aina jotain epäselvää. ;)
Muuta palautetta myöhemmin, mutta nuolipiste järjestyy kyllä järjestäjien puolelta.
Ava (c) Jari Kuskelin
Avatar
Foe
Herttua
Viestit: 525
Liittynyt: Tiistai, 06.07.2010 19:18

Viesti Kirjoittaja Foe » Sunnuntai, 12.08.2012 23:24

Lorach kirjoitti:Tämän tapahtuman jälkeen sain sen ns "sotahuutofiiliksen". Se tunne että nyt on boffattu ja annettu kaikkensa.
En jaksa kirjoittaa enää näin väsyneenä sitä pitkää listaa jonka joku muun jo mennyt tekemään, aika lailla samoilla linjoilla. Iso kiitos järjestäjille, tätä halutaan lisää.

Se asia, josta kuitenkin haluan vielä mainita: teloitussääntöä rikottiin kyllä aika kurjasti, en halua nähdä jatkossa vastaavaa järjestäytynyttä, tylsää ja puhtaasti voittoon tähtäävää teloittamista (viimeisessä kentässä ei ollut enää niin väliä).
"Onks teiät kaikki jo teloitettu" töksäytti joku vastustajan jousiampuja tossa suununtaina :!: Vai tällaiset käskyt oli Pohjolan kuningas antanut..

Viekkaudella, väärydellä ja halpamaisilla sotarikoksilla nousi valtaan uusi keisari :P
Viimeksi muokannut Foe, Sunnuntai, 12.08.2012 23:43. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Incendiary pigs
Avatar
Kodiaki
Nostoväki
Viestit: 5
Liittynyt: Maanantai, 15.08.2011 17:01

Viesti Kirjoittaja Kodiaki » Sunnuntai, 12.08.2012 23:40

Kyllä tämä oli kesän hauskimpiin tapahtumiin luettavissa. Ensivuonna uudestaan.

Vieläkö joku kertoo kuka se nilkkansa taittanut valokuvaaja oli.
Avatar
qMp
Herttua
Viestit: 841
Liittynyt: Maanantai, 20.03.2006 18:03
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja qMp » Sunnuntai, 12.08.2012 23:52

Foe kirjoitti:Se asia, josta kuitenkin haluan vielä mainita: teloitussääntöä rikottiin kyllä aika kurjasti, en halua nähdä jatkossa vastaavaa järjestäytynyttä, tylsää ja puhtaasti voittoon tähtäävää teloittamista (viimeisessä kentässä ei ollut enää niin väliä).
"Onks teiät kaikki jo teloitettu" töksäytti joku vastustajan jousiampuja tossa suununtaina :!: Vai tällaiset käskyt oli Pohjolan kuningas antanut..
Onpas kummaa, kun kuulin täysin samanlaista kommenttia sunnuntaiaamupäivän jälkeen valkoisilta, että oli niin älyttömän kurjaa, että mustalla puolella oli täysin asialle omistautunut taistelija, joka kävi järjestelmällisesti läpi teloittamassa kaiken.

Oiskohan nyt kumminkaan ollu ihan NPC:n (lue: järjestäjä) heittämä ohjeistus taistelijoille, vai kuulitko oikeasti tämän näin jostain? Vai oisko kyseessä ollu vaan asialle omistautunut voitontahtoinen yksilö, joita omasta armeijastasikin ilmeisesti löytyi? ;­) Harmittaa se varmasti, mutta esitetty syytös keisaria kohtaan oli mielestäni epäreilu ja perusteeton.

Muutoin olen kyllä aivan samaa mieltä.
Kantti kirjoitti:Mielestäni qMp on aika jännän äärellä kommentoidessaan.
Avatar
Foe
Herttua
Viestit: 525
Liittynyt: Tiistai, 06.07.2010 19:18

Viesti Kirjoittaja Foe » Maanantai, 13.08.2012 00:02

qMp kirjoitti:
Foe kirjoitti:Se asia, josta kuitenkin haluan vielä mainita: teloitussääntöä rikottiin kyllä aika kurjasti, en halua nähdä jatkossa vastaavaa järjestäytynyttä, tylsää ja puhtaasti voittoon tähtäävää teloittamista (viimeisessä kentässä ei ollut enää niin väliä).
"Onks teiät kaikki jo teloitettu" töksäytti joku vastustajan jousiampuja tossa suununtaina :!: Vai tällaiset käskyt oli Pohjolan kuningas antanut..
Onpas kummaa, kun kuulin täysin samanlaista kommenttia sunnuntaiaamupäivän jälkeen valkoisilta, että oli niin älyttömän kurjaa, että mustalla puolella oli täysin asialle omistautunut taistelija, joka kävi järjestelmällisesti läpi teloittamassa kaiken.

Oiskohan nyt kumminkaan ollu ihan NPC:n (lue: järjestäjä) heittämä ohjeistus taistelijoille, vai kuulitko oikeasti tämän näin jostain? Vai oisko kyseessä ollu vaan asialle omistautunut voitontahtoinen yksilö, joita omasta armeijastasikin ilmeisesti löytyi? ;­) Harmittaa se varmasti, mutta esitetty syytös keisaria kohtaan oli mielestäni epäreilu ja perusteeton.

Muutoin olen kyllä aivan samaa mieltä.
ei mitään vakavaa
Incendiary pigs
JouJou
Asemies
Viestit: 14
Liittynyt: Torstai, 26.06.2008 00:30

Viesti Kirjoittaja JouJou » Maanantai, 13.08.2012 01:14

Ruoka oli perushyvää tasoa. Plussaa siitä, että ei tarjottu mitään keittoa, jolla pärjää korkeintaan tunnin.

Kiinnitin taisteluiden aikana musaan erityisesti huomiota vain sunnuntain kenttäskenuissa. Ne olivat todella hyviä niissä! Muutenkin (esim. aamulla) hyvää.

Joukkojen väripakotukset olivat erinomainen juttu, sillä varsinkin Sohussa puolista, joiden värit ovat liian lähellä toisiaan ja vaihtuvat jatkuvasti, menee jatkuvasti sekaisin. Nyt epäselviä tapauksia oli enää hyvin vähän :P

Skenujen juonellisuus oli hienoa. Tosin alkoi tuntua koomiselta, kun ties monetta kertaa taisteltiin peräkkäin saman linnan ja sen edustan hallinnasta ilman sen kummempaa juonikuviota :)

Ainakin mustilla oli hienosti puhuva kuningas ja lisäksi kivoja pikkuryhmiä, erityisesti Puustisen oppipojat, joita oli ilo seurata.

Skenut etenivät jouhevasti, eikä tylsiä taukoja tullut juuri yhtään. Ja välillä tauoillakin oli ohjelmaa, erityisesti lauantaina, kun sunnuntaita enemmän kerrottiin kuninkaalle sankariteoista ja käsiteltiin vankeja. Hyvän etenemisen vuoksi välit ruokailujen välissä myös tuntuivat todella pitkiltä, minkä voi lukea eduksi.

Heinäpaalit olivat kauan kaivattu juttu taannoisesta Sohusta. Valitettavasti niiden merkitys jäi nyt vähäiseksi. Niistä ei saatu rakennettua kunnon linnoituksia liian avoimelle kentälle, ja niinpä taistelut käytiin enimmäkseen muualla kuin niiden yli. Metsässä niillä on merkitystä, mutta mielestäni sen matkan kantaminen kentältä oli vähän liikaa. Haluaisin nähdä näitä uudestaan, mutta toteutusta voi vielä hioa jotenkin.

Raajojen sitominen toimintakuntoon oli hieno uudistus. Ja se ettei pelkistä raajoista voi kuolla. Näin voikin joutua kivoihin koomisiin tilanteisiin. Vikassa skenussa paikkasin yhdessä jonkun kanssa soturitoverilta kolme raajaa kerralla! Erityisen tyhmää on mielestäni ennen ollut joutua pomppimaan yhdellä jalalla.

Jouset olivat todella tehokkaita, mitä on kaivattukin. Näin ja kuulin, kuinka niillä tapettiin lukemattomia vihollisia, itsekin kaaduin nuoleen vaikka kuinka monta kertaa. Tosin myös valitusta vastustajien ottamattomista osumista kuului eniten jousen käyttäjiltä.

Kevyt panssari tuntui turhalta, erityisesti koska viillon ja lyönnin erottaminen toisistaan on (minulle) tuskaisen vaikeaa. Ylipäänsä panssarin merkitys oli minusta aika pientä.

Koska (minulle) osumatyyppien tunnistaminen on vaikeaa (ja siis jo pelkästään Sohu-säännöillä on vaikea sanoa, tuleeko isku jota ei näe jostain vaarattomasta varresta vai kuolettavasti), oli varminta ottaa kaikki edes vähän sinnepäin tulleet osumat, elleivät muut alkaisi nillittää, koska haluan pelata reilua peliä. Tämä meni siis juuri vastoin sääntöjen tekijän ajatusta, että osumien pitää olla kunnollisia, jotta ne tarvitsee laskea. Tämä ehkä näin vähemmän boffaavan näkökulmasta. Sinänsä oli erinomaista korostaa, että iskun ottaja päättää, oliko osuma hyvä vai ei.

Iltaohjelmaa olisi voinut olla enemmän, kuten Fabassa parhaimmillaan. Nyt aika meni peukaloita pyöritellessä turnajaisten jälkeen. Turnajaiset olivat kuitenkin hyvät.

Tapahtuman pieni koko oli hyvä monessa mielessä. Ruokaa ei tarvinnut jonottaa, sai helpommin hyvän majoituksen, joukkoja oli helpompi hallita, kaikkien oli helpompi kuulla ohjeet (esim. skenujen alussa) ...

Kaikki sääntöuudistukset tuntuivat harkituilta ja olivat vähintään kokeilemisen arvoisia, monet erinomaisia!

Alussa oli korostettu, että teloittaminen on suotavaa vain eeppisesti ja erityisen kaunan takia. Mustilla tämä asenne vikan skenun alkuun asti, mutta valkoiset ainakin sunnuntaina teloittivat sekä epäeeppisen yksinkertaisesti että ilman mitään muuta kuin sääntöteknistä hyötyä kaikki, välillä useampaan kertaan. Myös järjestäjän mieli oli tässä asiassa muuttunut valkoiset suosimaan suuntaan. Mielestäni pitäisi joko (a) pitäytyä siinä, mitä on aluksi kerrottu, (b) viestiä muutoksista kunnolla kaikille tai (c) perustella asiaa muuten. Esim. valkoiset voisivat olla luonteeltaan raakalaismaisia teloittajia ja mustat herrasmiesmäisiä kitumaan jättäjiä, jos tämä korostuisi taustatarinassa selvästi. Tällä voisi myös tasapainottaa muista tekijöitä, kuten joukkojen epätasaisia voimasuhteita. Joka tapauksessa teloittamisesta voisi tehdä vähän näyttävämpää ja hitaampaa, ettei vain pakoon juostessa raapaista kaikkia ohi mennen miekan kärjellä "teloituksen" merkiksi. Itse en ollut ainakaan aina varma, oliko minua teloitettu vai ei.

Parantajat olivat hyviä, mutta valitettavasti myös liian hyviä. Peliteknisesti tuo teloitus tietysti tasapainottaa tätä. Mustat saivat varmasti etua siitä, että aluksi heillä oli kaksi ja valkoisilla vain yksi parantaja. Tosin näin valkoisen parantajan herättävän henkiin kaksi haavoittunutta samaan aikaan, mitä säännöt eivät teknisesti ottaen kai kieltäneetkään. Oli kuitenkin erinomaisen siistiä, että taistelua saattoi päästä jatkamaan vielä kuolettavan haavoittumisen jälkeen. Parantajia voisi nerffata esim. yllä esitetyllä skenukohtaisella maksimiherätysmäärällä, mutta kahden parantajan vaatimista en näe mielekkäänä. Myös parannuksen kestoa voisi pidentää, mutta se on käytännössä hirveän vaikea tehdä. Nytkin mietin parissa kohtaa, että parannukset tapahtuivat kiireessä vähän nopeammin kuin rauhallisessa tilanteessa. Kääröjen tekstin pituus oli hyvä hidaste meille tavallisille sotureille.

Artifakteilla ei ollut mitään merkitystä, vaikka niistä taisteltiin vielä viimeisessä skenussakin. Artifaktikeihäsbonus sen sijaan oli hyvä juttu. Keksikää jatkossa muillekin merkitystä, esim. muinaisen taikaopuksen löytäjä ja haltija saa kopioitua siitä joka skenun jälkeen yhden parannuskäärön, tai lumoava kivi houkuttaa joka skenussa yhden vastustajan/NPC:n omalle puolelle.

Kokonaisuutena tämä hakkasi joka tapauksessa Sohun selvästi!
Avatar
Bunkka-pop
Kreivi
Viestit: 349
Liittynyt: Lauantai, 07.02.2009 17:30
Paikkakunta: Oulu/Turku

Viesti Kirjoittaja Bunkka-pop » Maanantai, 13.08.2012 02:48

Foe kirjoitti: "Onks teiät kaikki jo teloitettu" töksäytti joku vastustajan jousiampuja tossa suununtaina :!: Vai tällaiset käskyt oli Pohjolan kuningas antanut..
Siinä viimeisen skenaarion loppupuolella alkoi aika monella olla mehut senverta lopussa etteivät kuolettavasti haavoittuneet usein jaksaneet kitua äänekkäästi maassa, mikä aiheutti vaikeutta jo teloitettujen ja haavoittuneiden erottamista. Siitä johtuen oma jo aika metamainen kysymys helpottaakseen asiaa, sori jos pilasin jonku fiilistelyä sillä..
Susikukko kirjoitti:
Insane kirjoitti: ...yhteishengestä kertonee jotain sekin että erinäiset Muertelaiset tunnustivat tehneensä armeijan voittoon tähtääviä toimia pisteteknisen optimoinnin yli.
mitä vit¤%
Avatar
Foe
Herttua
Viestit: 525
Liittynyt: Tiistai, 06.07.2010 19:18

Viesti Kirjoittaja Foe » Maanantai, 13.08.2012 06:25

Bunkka-pop kirjoitti:Siinä viimeisen skenaarion loppupuolella
ääh, en haluaisi enää inistä asiasta, mutta kyse ei ollut viimeisestä skenusta.
Sanoinkin ettei viimeisessä sillä ollut enää väliä..
JouJou kirjoitti: Artifakteilla ei ollut mitään merkitystä, vaikka niistä taisteltiin vielä viimeisessä skenussakin. Artifaktikeihäsbonus sen sijaan oli hyvä juttu. Keksikää jatkossa muillekin merkitystä, esim. muinaisen taikaopuksen löytäjä ja haltija saa kopioitua siitä joka skenun jälkeen yhden parannuskäärön, tai lumoava kivi houkuttaa joka skenussa yhden vastustajan/NPC:n omalle puolelle.

Kokonaisuutena tämä hakkasi joka tapauksessa Sohun selvästi!
Sai niistä palkkaa 8)

Perintömiekkaa hallitsemalla olisi voinut esim. saada puoleleen jonkun 2-3 taistelijan kaartin??? Olisi ollut ehkä enemmän järkeä kuin tuossa päättömässä puolilta toisille loikkimessa.
Incendiary pigs
Avatar
Pertsa^
Herttua
Viestit: 793
Liittynyt: Sunnuntai, 03.06.2007 23:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Pertsa^ » Maanantai, 13.08.2012 07:52

artefakteilla voisi tosiaan olla lisäarvoa tuovia merkityksiä


esm jos haavurilla olisi rajattu henkiinherätyskyky niin taikaopus voisi toimia haavurilla loppumattomana herätyskykynä jolloin siitä kannattaisi taistella

kruunu olisi voinu kaksinkertaistaa panssareiden kestot yksilöllä joka sitä kantaa jne jne

...tietty liian monimutkaseksikaan ei kannata tehdä
Avatar
Demolicious
Kreivi
Viestit: 278
Liittynyt: Keskiviikko, 18.06.2008 21:18
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Demolicious » Maanantai, 13.08.2012 10:55

Hyviä ja huonoja puolia on tullut jo siihen malliin esiin, ettei niistä ole enään juuri itsellä erikseen mainitsemista. Tapahtumasta nautittiin, sai mättää enemmän kuin tavallisesti sohussa ja niin edespäin.

Ainoa asia joka itsellä jäi kaivelemaan, oli se, että valkoisten parantaja(tämä heppu kahdella miekalla ja chainissa) oli kuulemma herätetty eeppisessä lopputaistelussa henkiin teloituksen jälkeen liivipukuisen järjestäjän toimesta.
En nyt mitenkään odota tämän vaikuttavan mihinkään, taistelut on käyty jo, valkoinen voitti, me hävittiin, sillä se.

Olisin kuitenkin kiinnustunut kuulemaan tarkemman selvityksen tästä tilanteessa sekä kyseisen henkiinherättäjän mielenliikkeet tilanteesta. Tilanteessa, jossa parantajilla on yhtä suuri rooli kuin näissä taisteluissa, teloitetun parantajan herättäminen sen sijaan, että hän olisi odottanut seuraavia lisäjoukkoja, vaikuttaa taistelun kulkuun todella paljon.
Viimeksi muokannut Demolicious, Maanantai, 13.08.2012 15:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kaikki on mahdollista, jopa ettei mikään ole mahdollista.
Avatar
Woodooferret
Soturi
Viestit: 29
Liittynyt: Sunnuntai, 07.02.2010 20:07
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Woodooferret » Maanantai, 13.08.2012 14:23

Kuninkaantekijät oli ehdottomasti paras tapa päättää kesäloma! Kiitos kaikille!

Tykkäsin uusista säännöistä kun iskun muotoa piti harkita, eikä taistelussa tullut nähtyä random pamputusta. Myös lääkärit ja parantajat toivat oman lisämausteensa taisteluun, vaikka en usein ihmeparantumista päässyt itse kokemaan: kun etelän tummat miehet vyöryivät ylitseni, tuli heidän perässään parantaja, joka järjestäytyneesti teloitti jokaisen rivin alle jääneen pohjolan
soturin. Harmikseni en päässyt tätä lopputapahtuman aikana kostamaan.

Pettureiden puolenvaihto jäi epäselväksi omalta osaltani, kun valkoiseen tabardiin pukeutunut petturi pisti minua selkään ja pakosalle päästyään vaihtoi tabardinsa mustaan. Petturin rooliin soveltuen se oli kieltämättä odottamatonta ja seuraavissa skenaarioissa ymmärsin varoa selän takaa tulevia yllätyksiä.
Avatar
Raud Mustasavu
Sotilasmestari
Viestit: 86
Liittynyt: Maanantai, 19.05.2008 22:16
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Raud Mustasavu » Maanantai, 13.08.2012 15:37

Teknilliset palautteet on käyty niin perinpohjin läpi että ei paljoa lisättävää.

Yksi idea tuohon ristiriitaa näemmä aiheuttavaan tilanteeseen (itse olen koko sääntölitanjan kanssa sujut) että: Teloittaja ja tappaja ei saa olla sama henkilö tai vaikka että saa teloittaa rajallisen määrän ja parantaja ei saa parantaa esmes samaa henkilöä kahdesti tai parannus aika kasvaa tietyn määrän jälkeen.
Itse en kokenut teloitusta tai parannusta missään vaiheessa nks epäreiluksi. Jos vastustaja teloitti paljon niin myös minä aloin teloittamaan :)

+ ruokailu oli kunnollinen at last!
+ säännöt oli täyttä kultaa (pisto, viilto, lyönti vs. panssarit)
+ skenaariot oli sopivan intensiivisiä ja vaihtuvia. Aivan mahtavuutta
+ tauot juuri sopivan pituisia
+ kanssakävijöiden eläytyminen!
+ kerrankin jengi löi oikeesti joka on siis hyvä. Alko jo muistuttaa meidän joukkueen treenejä. Olen jotenkin niin korvia myöten täynnä niitä homohipsutuksia jota sotahuudossa satelee
+++ MUSIIKKI!

- mun arkeen paluu on kamalaa koska oli niin fidun eeppinen viikonloppu
Viimeksi muokannut Raud Mustasavu, Maanantai, 13.08.2012 15:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SLAVA VORNA!
"Jos minä pystyn siihen, pystyt sinäkin!"
Avatar
Archaos
Sotilasmestari
Viestit: 80
Liittynyt: Torstai, 12.05.2011 00:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Archaos » Maanantai, 13.08.2012 15:45

Suurin osa omista mielipiteistäni on jo sanottu, joten mitä niihin enempää palaamaan.
Ainoa olennainen asia johon haluaisin kiinnitettävän huomiota on teloittaminen. Mielestäni erittän toimiva ja hyvä idea, mutta puolin ja toisin tuli nähtyä ohijuoksijoita, jotka systemaattisesti pienellä hipaisulla ''teloittivat'' haavoittuneen. Säännöt kyllä kaiketi sanoivat, että teloitus on suoritettava näyttävällä liikkeellä, mutta miten olisi sellainen idea, että hyväksyttävään teloittamiseen määrättäisiin jokin tietty aika joka siihen on käytettävä? Näin ollen kovan taistelun tuoksinassa harvalla olisi edes aikaa tähän systemaattiseen ''pikatappotoimintaan''...
Firstborn of Vorna
Plästik Dub
Kapteeni
Viestit: 101
Liittynyt: Keskiviikko, 14.10.2009 20:16

Viesti Kirjoittaja Plästik Dub » Maanantai, 13.08.2012 17:33

Plussat:

+Melko tasaiset armeijajaot
+Taisteluiden tasapainottaminen pettureiden kautta. Ihan puolta vaihtamattakin, esimerkiksi me Los Bandidos joissain skenarioissa kultaa vastaan annoimme linjan murtua kohdaltamme tai viivyttelimme kontaktin ottamisen kanssa.
+NPC:t, erityisesti kaupparuhtinas ja kurkunleikkaaja olivat loistavia.
+Ruoka oli hyvää ja sitä oli reilusti
+Ase- ja panssaritarkistukset hoituivat nopeasti ja rennosti eikä niihin liittynyt SoHun kaltaista nillitystä
+Iltanuotioita sai sytyttää vapaasti tietylle alueelle
+Sima ja kullankeruu. Los Bandidosin kanssa tienasimme tapahtuman aikana yhteensä 71 kultaa. Tiedämme melko varmasti hävinneemme ainakin yhdelle porukalle rikkaudessa, mutta hienoa se rahan eteen taisteleminen oli silti. :p

+/- On hyvä että uusia sääntösysteemejä kokeillaan, mutta itse en voi väittää tykänneeni tästä. Kyllä näillä säännöillä sen yhden tapahtuman vuodessa taistelee, mutta epäselvien tilanteiden ja joidenkin ihmisten sääntöabusen takia (joka ei tosin ole näillä säännöillä sen sallittavampaa, mutta ehkä helpompi tehdä) pitäydyn mieluummin SoHun tai FaBan säännöissä. Vaikka itsellänikin oli panssaria, niin käytännössä otin kaikki osumat niistäkin läpi koska en halunnut aiheuttaa pahaa mieltä sillä etten ole varma miten minua on milloinkin lyöty.
+/- Tapahtuman juonen kulkuun ei voinut käytännössä vaikuttaa paljoakaan. Los Bandidosin ultimaattinen tavoite oli varastaa kruunu ja tehdä Kurkunleikkaajasta kuningas, mutta tämä ja monet muut suunnitelemamme juonet kiellettiin järjestäjien toimesta kun kysyimme onko se luvallista. Ymmärrän että esimerkiksi tuo mainitsemani tavoite oli ehkä hieman yliampuva ja olisi sekoittanut juonen pahasti, mutta toivoisin, että tuollaisetkin kiellot tehtäisiin jotenkin vaikka kiertämällä asia (niin että sen offgame ymmärtää olevan kiellettyä) muuten kuin vain sanomalla että niin ei saa tehdä.
+/- Oli hyvä että tauoilla oli musiikkia, mutta mitä se nyt oikeasti oli? Voisi olla FaBan tyyliin jotain tapahtuman teemaan sopivaa tai eeppistä, iskelmä ei oikein iskenyt (pun intended) aamupalalla tai ruokatauoilla. Skenujen aikaan musiikki sensijaan oli loistavaa.

0/- Ei ollut tapahtuman sääntöjen tai järjestäjien vika, mutta ei ole millään tasolla plussakaan, että yllättävän monen taistelijan huomasi modettavan taisteluissa rankanpuoleisestikin. Ymmärrän tilanteet joissa iskut ovat molemminpuolin epäselviä, ja turhauduin niistä itsekin pariin otteeseen aivan syyttä, mutta se että ottaa nuolen rintaan ja sanoo sen olevan "rapsu" tai siirtyy vain linjassa pari miestä toiseen suuntaan alkaa vain harmittaa jousimiesten puolesta. Myös se, että pääsee selkään ja tekee kunnollisen piston panssarimörköä selkään jonka jälkeen tämä lyö takaisin kuolematta vaikka sanoo pistäneensä on juuri sitä itseään. Vankiskenariossakin olisi toivonut, että kaikki vangit olisivat suostuneet edes kävelemään itse, ilman että osa heittäytyy maahan ja joutuvat kannetuksi. IRL olisimme pakottaneet juoksemaan tai edes kävelemään mutta voimakeinot ovat rajallisia boffaustapahtumissa. Ensi kerralla kunnon brieffaus vangeille tai NPC:t talutettavaksi että osaavat käyttäytyä.

-Tiedonkulku oli välillä puutteellista. Esimerkiksi arkkuskenaario meni Los Bandidosilta ja muulta tuonenmaalta aivan plörinäksi itsestämme riippumattomista syistä. Meille oli kerrottu että voimme juosta hakemaan arkun ja kantaa sen itse juoksuvauhtia metsän läpi takaisin, mutta todellisuudessa juostuamme sen luo siellä oli NPC-munkit tiedottomina skenaarion alusta pukemassa kaapuja päälleen, jonka jälkeen selvisi että heidän täytyy kantaa arkkua kävellen, eivätkä suostuneet edes menemään metsään.
-Teloittamista tapahtui liikaa ja huonosti kuulemma molemmin puolin. Itse olin vastoin alkuperäisiä suunnitelmia koko tapahtuman Tuonenmaan puolella, joten en varsinaisesti heidän tehneen tätä, mutta uskon kyllä kun siitä on sanottu. Mikään ei harmita enempää kuin se, että on juuri pudonnut taistelusta ja parantaja on tulossa parantamaan, kun jostain pimennosta tulee ns. DPS-teloittaja pikkutikarin kanssa tökkimään kuolleita ja huutamaan että heidät on kaikki teloitettu. Pahimmassa tapauksessa minua ei edes koskettu aseella vaan juostiin vain ohi ja väitettiin että olen kuollut nyt. Tapahtuman loppupuolella en edes ottanut tuommosia juoksusta tapahtuneita hipaisuja teloituksiksi, tuli siitä miten paha mieli teloittajalle tahansa. Muistaakseni ainakin Noxbon sääntödemossa sanottiin teloittamisen olevan raukkamaista ja sitä ei suositella tehtäväksi paitsi jos on jotain erityisiä kaunoja sitä tiettyä vihollista kohtaan.


Kaikenkaikkiaan tapahtuma oli loistava, ja suurin osa harmeista johtui järjestäjien sijaan pelaajista itsestään. Los Bandidos tulee ehdottomasti ensivuonnakin ja tekee entistäkin tunnollisemmin kaikkensa rahan ja rikkauden eteen. Kultaa ja mammonaa!
Avatar
Foe
Herttua
Viestit: 525
Liittynyt: Tiistai, 06.07.2010 19:18

Viesti Kirjoittaja Foe » Maanantai, 13.08.2012 18:22

Kuulin muuten lauantai iltana ohimennen jotain tällaista: ryhmäytymällä sai helpommin kultaa, lähes "palkan". Kuulin muutaman yksittäisen taistelijan tyytymätöntä jupina aiheesta, että juuri "pääarmeijassa" olevalle rivimiehelle jäi helposti laihempi tili ja kurjemmat paikat verrattuna ryhmässä juoksentelevaan jantteriin. Kuulosti muuten aika katkerilta kavereilta :? Mustan puolelta siis

Oma neuvoni kyllä on että aktivoitukaa ja suorittakaa, tai ryhmäytykää itse.
Itse sankaroin itselleni lauantaina aivan riittävän tilin. Menkää kun kysytään vapaaehtoisia jne.



Tiivistäen panssarisäännöistä syntyneet kokemuset: Jo se, että täytyy suorittaa tietoisesti pistoja panssaroituun vastustajaan, tekee taistelusta paljon palkitsevampaa, mielenkiintoisempaa jne.
Kevyellä panssarilla ei oikeasti tee mitään :D Suojasi minua yhdeltä osumalta koko tapahtumassa.
Teräksiset gauntletit/bracerit on tuhoutumattomia.
Silti fiilikset oli lähes täysin positiivisia..

EDIT: piti vielä lisätä että olihan se paras boffaustapahtuma tänä vuonna
Viimeksi muokannut Foe, Maanantai, 13.08.2012 19:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Incendiary pigs
Korpimölli
Ritari
Viestit: 76
Liittynyt: Perjantai, 25.01.2008 17:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Korpimölli » Maanantai, 13.08.2012 18:42

Komppaan Arttua! itsekkin hihhuloin ilman ryhmää ja sain kuitenkin ryystää sitä pirun simaa kyllästymiseen asti. Kultaahan jaettiin hyvistä suorituksista ja jos ryhmä teki toimintansa hyvin, niin en näe syytä miksei siitä voisi palkita vaikka koko ryhmää :D
Avatar
Styxe
Paroni
Viestit: 183
Liittynyt: Sunnuntai, 09.09.2007 22:17
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Styxe » Maanantai, 13.08.2012 18:48

omasta mielestäni säännöissä ei ollut mitään vikaa, enkä pahastunut siitä että tulin teloitetuksi. ainut mikä siinä harmitti oli se että toisinaan sattui kohdalle joku sarjateloittaja joka ei viitsinyt nähdä paljon vaivaa homman eteen. esimerkkinä mainittakoon eräs joka teloitti kilpeni. jäin sitten huutamaan parempaa teloitusta, ja joku ystävällinen tuonenmaalainen kävi tappamassa mut ihan kunnolla. kuoleminen on heti vähemmän harmittavaa kun siinä on vähän jotain draamaa :)

noin muuten tämä oli paras boffaustapahtuma jossa olen tähän asti ollut. odotan seuraavasta vielä parempaa.
2007 Auerbach-Galenit
2008-2013 Tuonen Korpit
2014 PeikonRiski
2015 Imperiumilla lainassa
2016-2017 RiskiRetkeläiset
2018 Valdyrilla lainassa
Avatar
SLS
Paroni
Viestit: 153
Liittynyt: Keskiviikko, 22.03.2006 23:14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja SLS » Maanantai, 13.08.2012 18:54

Oli kyllä omasta mielestäni vuoden eeppisintä settiä.

Kuten monien, myös suurinosa omasta mielipiteestäni kiteytyy aiempien viestien sisällössä, mutta pari asiaa jota ajattelin korostaa hiukan.

+Parantaminen. Mainittu lähes joka postissa, ja tykkäsin itsekin. Arvostaisin sääntömuutoksena kuitenkin sen rajoittamista esim. niin, että yhdessä skenussa voisi samalta kaverilta parantaa vaikka max. 2-3 haavaa "henkiinherätykset" mielestäni erillään näistä kuitenkin. Haavojen sitominen pitäisi olla ehkä hiukan hitaampaa, ja/tai haavaliinojen määrä rajoitettu (esim. se 2-3 per taistelija, ja näin voitaisiin pysyä kärryillä parannusten määrästä per taistelija paremmin).

+Teloitukset. Teloituksen ensisijainen funktio oli mielessäni estää vihollisen "lisäjoukkojen" saaminen haavoittuneista, ja esim. linjojen siirtyessä ja omien haavoittuneiden jäädessä vihollisen selustaan, epätoivo nosti aina päätään hiukan vahvemmin -mielestäni hyvä lisä joukkojen moraalivaikutuksen tuomiseksi peliin, ja mukava taktinen seikka. Hyväksyttävästä teloitustavasta kuitenkin pitäisi tehdä selkeä linjaus. Pelkkä ohimennen tökkäisty ruumis ei ole teloitettu, vaan tämä pitäisi suorittaa suurieleisesti.
Esimerkiksi itselle viimeisessä skenussa tapahtunutta: Tapoin vastapuolen soturin ja teloitin hänet omiensa silmien alla näyttävästi, josta suivaantuneena hyökkäsivät heti tilaisuuden tullen joukolla kimppuuni ja lopulta teloittivat minut. Tämän huomanneet toverini taasen juoksivat kostoa huutaen teloittajieni kimppuun.
Also, oli hienoa kuolla teloitustilanteessa, kun isken maassa makavaa vihollistaistelijaa ja tämän toveri onnistuu minut yllättämään kesken raakalaismaisen toimintani.
Myöskin oli teloitusten suhteen mukava kuulla tapahtuman alkuvaiheissa huhu, jonka mukaan Valkoisia sotureita oli käsketty teloittamaan Puustisen Flagellantit tavattaessa. Lämmitti kyllä vanhojen hihhuleiden mieltä tämmöinen arvonosoitus =D

+Toiminna ja skenaarioiden liikkuva, dynaaminen luonne.
Skenaarioiden välinen turha jumittaminen puuttui lähes täysin, ja välillä taas tuntui että taistelu alkoi kuin puskista (koska puskat muuttuivat yllättäen valkoiseksi). Tämä mielestäni sopi KuTe:n henkeen todella loistavasti, kun taas SoHussa moinen yleensä ketuttaa ja tuntuu epäreilulta tms. Nyt tilanne oli sikäli hyvä, että koko ajan tuntui siltä että ollaan sotaretkellä ja vihollista on "tuossa ihan lähellä", jolloin taistelu alkaa kun vihollinen kohdataan -missä sitten kohdataankin.

-Linnaskenut. Härkälinnaa käytettiin jonkin verran, mutta itse koin sen käytön melkolailla turhaksi. "Linnan" rakenne ja vaihtoehtojen vajaus tekee linnaskenuista lähinnä putkijuoksuja. Taistelu käydään portilla ja mäen päällä. Vaihtoehtoisia reittejä ei oikein ole, kun muuria ei pysty yllätten oikein ylittämään saati kiertämään. Toki mukavaa vaihtelua kenttään, mutta mielestäni ei tuonut tarpeeksi maustetta käytön määrään nähden.

Jokatapaaksessa, itse saavuin Härkälinnalle odottaen jotain NoxBon tasoista kokemusta, ts. lähinnä reenileiriä. Yllätyin todella positiivisesti ja viihdyin aivan mielettömän hyvin. Ainoa pelkoni onkin, että järjestäjätaho löi oman rimansa sen verran korkealle heti avauksellaan, että seuraava tapahtuma tuntuu pettymykseltä, yltäessään "vain" loistavaksi setiksi!

Flagellantti kiittää ja kuittaa, Iä Iä!
Camulosin Posliini-Tommi, joka veti käteen liekinheittimellä. Tunnettu myös Mini-Me:nä ja Timmi-Tommina.
Camulosin Villikarjut Ry:n hallitusjäsen.
Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Kuninkaantekijät”