Spaulderin kiinnitys?

Taisteluvälineet, niiden rakentaminen.
Avatar
AR2
Kreivi
Viestit: 417
Liittynyt: Tiistai, 02.05.2006 14:55
Paikkakunta: Lappeenranta

Spaulderin kiinnitys?

Viesti Kirjoittaja AR2 » Tiistai, 31.07.2012 13:19

Hei!

Hommasin tässä juuri Battle Merhantista suuret spaulderit ja tuon yläremmin kiinnitys on vielä kysymys merkki minulle.

Olen vääntämässä rengaspanssaria johon ajattelin kiinnittää ne, mutta millä tavalla noin isot spaulderit sitten kannattaa kiinnittää?

Eli tälläiset olkasuojat olisi kyseessä.

http://www.battlemerchant.com/images/pr ... 065700.jpg

40 cm pitkät ja 35 cm leveät ja painoa 2 kg per olkasuoja.
Avatar
Misumasu
Marsalkka
Viestit: 2292
Liittynyt: Sunnuntai, 30.04.2006 20:55
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja Misumasu » Tiistai, 31.07.2012 13:37

Niiteillä vahvat nahkaläpykät panssarin alapinnalle, niiteillä remmin vastakappale kiinni nahkaläpyköihin.
Sieluni Jumalalle, miekkani Maahinkaiselle.
Synnit meneekin sitten Ruton piikkiin.
Avatar
frozen
Herttua
Viestit: 705
Liittynyt: Sunnuntai, 20.04.2008 17:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja frozen » Sunnuntai, 05.08.2012 23:21

Jooh elikkäs 4kpl kiipeilykoukkuja (niitä pienempiä) .
Avatar
saloneju
Keisari
Viestit: 5706
Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saloneju » Lauantai, 01.09.2012 23:50

Itse unohtaisin tuon remmin ja poraisin yläreunaan kaksi reikää ~2,5-4cm päähän toisistaan, vahvistaisin purjerenkailla ja nyörillä kiinni rengaspanssariin. Spaulderit aiheuttaa vähän ongelmia jos ne on kiinni yläreunastaan vain yhdestä kohtaa, liikkuu liikaa.
"Kerron Veljesten legendaarisista uroteoista, kuinka vaari nuoruuden päivinään teki motin puita vartissa ja muori keitti niin maukasta puuroa, että puutkin heräsivät henkiin sitä maistelemaan.."
Avatar
AR2
Kreivi
Viestit: 417
Liittynyt: Tiistai, 02.05.2006 14:55
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja AR2 » Sunnuntai, 02.09.2012 22:06

saloneju kirjoitti:Itse unohtaisin tuon remmin ja poraisin yläreunaan kaksi reikää ~2,5-4cm päähän toisistaan, vahvistaisin purjerenkailla ja nyörillä kiinni rengaspanssariin. Spaulderit aiheuttaa vähän ongelmia jos ne on kiinni yläreunastaan vain yhdestä kohtaa, liikkuu liikaa.
Kyllä huomasin tämän ongelman kun hommasin halvan gorgetin johon kiinnitin tuon yläremmin. Huitoessa olkasuojat lentävät hartian yli ja gorgetti kuristaa aika ilkeästi. :)

Spauldereissa on vielä alaremmi jonka voisi kiinnittää ehdotusten mukaan nahkaläpyköissä oleviin vastakappaleisiin joten kokeilen ensimmäiseksi tuolla ylä-alaremmi kiinityksellä tuosta keskeltä, jos se ei riitä niin poraan sitten lisää kiinitys kohtia.

Kiitos avuliaista ehdotuksista.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Aseet ja panssarit”