[Myydään]Hopeinen chainihuppu

Ostaminen ja myyminen tapahtuu täällä.

Valvoja: Ylläpito

Avatar
saloneju
Keisari
Viestit: 5706
Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
Paikkakunta: Tampere

[Myydään]Hopeinen chainihuppu

Viesti Kirjoittaja saloneju » Maanantai, 05.11.2012 20:36

Mitä ja miksi. Nyt on sitten viimein tultu siihen pisteeseen, että mulla ei ole varaa enää omistaa tuota muutama vuosi sitten tekemääni hopeista rengaspanssarihuppua; käytännön vaihtoehtoina mulla on joko sulattaa huppua materiaaleiksi tai myydä se eteenpäin ~materiaalikustannusten hinnalla. Ja koska mieluummin jättäisin tuhoamatta tuon hupun ja myisin sen eteenpäin niin tarjoan sitä nyt täällä, vaikka pidänkin ostajan löytymistä kohtuullisen epätodennäköisenä.

Tarkemmin ottaen. Kyseessä on 4/1mm lenkeistä tehty rengaspanssarihuppu, jossa on materiaalina 925-hopea. Se on siis täsmälleen samaa tavaraa kuin 99,9% markkinoilla olevista hopeakoruista ja hervottoman painoisena könttinä: painoa hupulla on yhteensä 1 442 grammaa. Työtunteja hupun tekemiseen on kertynyt 200-300. Oma pääni koko on 56 ja huppu on tehty eriryisesti sen kokoiselle päälle. Tarvittaessa olen valmis isontamaan tai pienentämään huppua, mutta veloitan siitä erikseen.

Huppu panssarinkappaleena. Jos sotahuutokelejä miettii, niin kauan kuin ei ole hellesää, tämä on oikeasti ihan mielettömän hyvä panssarinkappale: SH10:ssä, jossa käytin sitä ensimmäisen kerrain, sain kesken siirtymän paniikkikohtauksen kun luulin hukanneeni hupun jonnekin. Hetken juoksenneltuani paluureittiä takaisin päin tajusin että se on mun päässä. Vaikka painoa on noinkin paljon, pienen lenkkikokonsa ansiosta se myötäilee pään muotoja todella hyvin. Miinuksena on tosiaan hopean lämmönjohtavuus, eli kovalla helteellä se on varsin kuuma päässä. :D

Hinta. En pyydä työstä hintaa, mutta jotta minun olisi mitään järkeä myydä tätä eteenpäin sulattamisen sijaan, tarvitsen tietenkin omani takaisin. Mikäli ostaja löytyy, myyn hupun eteenpäin pelkästään hopean maailmanmarkkinahinnalla* pyytämättä työstä mitään.

Hinta konkreettisena lukuna: Lontoon metallipörssin noteeraus hopean hinnasta tänään 5.11.2012 on 787€ / kg (alv 0%). Se tarkoittaa sitä, että hupun hinta tänään olisi (787€ [hopean kilohinta] * 1,442 [paino kiloina]* 1,23 [alv 23%]=) ~1 396€. Mikäli tämän hupun ostaa, sitä kannattanee ajatella ennen kaikkea sijoituksena. Viimeisen kymmenen vuoden aikana hopean maailmanmarkkinahinta on noin nelinkertaistunut (esim. http://www.silverwave.fi/SILVER_WAVE_ho ... 5-pres.png), ja näyttäisi siltä että se tulee nousemaan edelleen.

Mikäli sattuu niin, että hupulle ilmestyy useampia halukkaita ostajia, pidätän oikeuden myydä huppu kuunvaihteeseen mennessä eniten tarjonneelle.

Kuva


*hupun paino x 999-hopean maailmanmarkkinahinta grammoissa myyntipäivänä
"Kerron Veljesten legendaarisista uroteoista, kuinka vaari nuoruuden päivinään teki motin puita vartissa ja muori keitti niin maukasta puuroa, että puutkin heräsivät henkiin sitä maistelemaan.."
Avatar
blite
Kreivi
Viestit: 329
Liittynyt: Tiistai, 18.07.2006 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja blite » Maanantai, 05.11.2012 21:53

On muuten ihan salettiin, että vastaavaa tarjousta ei tuu enää ikinä missään.
Avatar
viikinkisoturi
Herttua
Viestit: 566
Liittynyt: Maanantai, 12.03.2007 17:55
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja viikinkisoturi » Sunnuntai, 11.11.2012 12:31

Varmaan kannattaa kaupitella ulkomaillekki 8) Harmi että joudut ehkä myymään.
Kuva
Avatar
Beatific
Kuningas
Viestit: 2797
Liittynyt: Keskiviikko, 05.07.2006 09:01
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Beatific » Perjantai, 28.12.2012 12:04

Olen varaton joten en voi auttaa. mutta HERRANJUMALA ÄLÄ MYY! Mieluummin kerää kolehti ruoka-apuun. Ja ajattele sijoituksena :)
Assassiini skeittaa Kartanolinnan mailla ympäri vuoden
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tori”