Rekrytointi

Kaikille avoin Keski-Suomen ryhmien ja treenaajien yhteinen keskustelualue

Valvoja: Ince

Vastaa Viestiin
Avatar
Peltokorppi
Marsalkka
Viestit: 2442
Liittynyt: Torstai, 14.06.2007 21:10
Paikkakunta: Jykylä

Rekrytointi

Viesti Kirjoittaja Peltokorppi » Torstai, 01.11.2012 04:42

Nyt tässä on hieman jo ollut puhetta että tämän hetken rekryäminen on onnetonta uudet käviät ovat todella harvassa. Kuinka saada tilannetta paremmaksi täällä keskisuomessa? Nyt tarvitaan ideoita ja henkilöitä jotka olisivat valmiita tekemään jotain asian eteen. Meitsi voi hyvinkin olla yks ivapaaehtoinen.

Pistämpä jotain omia ajatuksia aiheesta:

-Tapahtumat: näissä ollaan oltu aika hyvin esillä (levels,toukoferst+joku vastaava missä oltiin) Näihin kuitenkin oisi kvia saada suunnitelmallisuutta hieman lisää. Paremmat flaierit, näyttävyyttä ja semmosta ulkokuvaa että tiietään mitä tehään. Nämä tapahtumat on tärkeitä ja on pidettävä ehottomasti huoli että niihin ollaan vastakin tulossa.

-Mainosjulisteet: Monet kamppailulajit sun muut mainostelee itteensä erillaisilla julisteilla sun muilla. Miksei mekin. Joskus aikoinaan yläasteelle ja lukioon heitin seinille omakutoiset jossa reenejä mainostettiin mutta oikeesti tyylikkäät ja informatiiviset vastaavat joita voi heitellä lukioihin sun muualle voi olla aika hot.

-Nettisivut. Tää ois ehkä yks tärkeimmistä. Nykyään on törkeen hankala saada tietoa meiän reeneistä tai lajista täällä ylipäätänsäkkää. Jotku kivat sivut videopätkällä parilla kuvalla ja hyvällä esittelyllä vois saada monen tietoon että tämmönen laji on oikeesti olemassa täällä. vapaaehtosia?

-Reenit. Puolentositatunnin reeniin ei mahu huomiota ja tilaa alottelialle mun mielestä. Lisäksi kova taso ja varusteitten vähyys on onkelmana. Ois hienoo saada jotku hyvät lainakamat joita ei käyttäs laiskat pitkänlinjan mättäjät vaan tuoreet tapaukset. Tärkeintä ois kuitenkin saada lisää reeniaikaa. Kitolaa!

-Lajiesittelyt kouluilla yms.. Tähän tarvittas yhteystietoja ja kunnon asepooli että saadaan oikeaa kuvaa lajista. Itse oon tätä tehnyt ja vapaaehtoinen esittelijä.

-Harrastajien oma asenne touhuun. Olkaa ylpeitä ja kehukaa kavereille. Meiä lajissa ei oo mitään hävettävää. Laji on nuori ja aiheuttaa väärinkäsityksiä niissä jotka ei sitä tunne mutta asia muuttuu vaan harrastajien ittesä kautta.

Esimerkiksi alkeiskursseihin lajin opetus on vielä liian hajannaista ja alkeellista mutta esimerkiksi alottelioidenpäivät muutaman kerran vuodessa vois olla aika pop.
"Can you quack
Can you quack like a duck when you suck"
Avatar
ZamboNet
Rautasydän
Viestit: 3505
Liittynyt: Lauantai, 29.07.2006 14:37
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ZamboNet » Torstai, 01.11.2012 14:46

Ehdottoman hyviä ja kannattavia ideoita. Toivottavasti tekijöitä löytyy! Itsekin voin osatani auttaa sen minkä kerkeän. Pitäisi vaan pitää joku kokous jossa suunniteltaisiin aikataulu ja vastuuhenkilöt kunkin osa-alueen edistämiseksi, ettei ideat jää vain ilmaan leijumaan.
Avatar
Misumasu
Marsalkka
Viestit: 2292
Liittynyt: Sunnuntai, 30.04.2006 20:55
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja Misumasu » Torstai, 01.11.2012 22:43

Pienenä mainoksena Levels-tapahtuma järjestetään tänäkin vuonna ja Maahinkaista tullaan varmasti lähestymään asian tiimoilta. Ehdotan, että panssaria paikalle, neitokaisia puvuissa, joku pienimuotoinen turnaus... Tietojeni perusteella tapahtumaan suunnitellaan pukukilpailua, keskiaikateema voisi sopia siihen hyvin rinnalle.

Itse toimin tapahtumaa järjestävän tahon johtoportaassa, joten en pysty itse tätä hoitamaan paikanpäällä. Lisätietoja saapi allekirjoittaneelta.
Sieluni Jumalalle, miekkani Maahinkaiselle.
Synnit meneekin sitten Ruton piikkiin.
Avatar
ZamboNet
Rautasydän
Viestit: 3505
Liittynyt: Lauantai, 29.07.2006 14:37
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ZamboNet » Perjantai, 02.11.2012 15:27

Itse liputan urheiluboffaajan hengessä (edelleen) sen puolesta, että ritariasut* ja prinsessapuvut voidaan jättää kotiin. En toki sano etteikö esittelyissä voisi tuoda esille myös niitä boffauksen aspekteja jossa ollaan "ritarivermeissä", mutta lajiuskottavuuden kasvattamisen nimissä itse sanoisin, että pääpainon pitää olla puhtaan boffauksen promoamisessa.

Milloin tuo levels muuten tänä talvena on?

*Itse ainakin tätä nykyä pidän "ritarivermeitä" päällä kerran vuodessa sotahuudossa ja ehkä muutamissa treeneissä ennen sohua panssarintuntuman saamiseksi. Uskoisin, etten kuulu asiassa vähemmistöön, joten miksi antaa boffauksesta harrastuksena harhaanjohtava kuva?
Avatar
Peltokorppi
Marsalkka
Viestit: 2442
Liittynyt: Torstai, 14.06.2007 21:10
Paikkakunta: Jykylä

Viesti Kirjoittaja Peltokorppi » Perjantai, 02.11.2012 16:53

Näinpä sampo! Ollaan menossa esittelmään poffausta. Ei sohua.
"Can you quack
Can you quack like a duck when you suck"
Avatar
Misumasu
Marsalkka
Viestit: 2292
Liittynyt: Sunnuntai, 30.04.2006 20:55
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja Misumasu » Perjantai, 02.11.2012 17:03

600 hengen kattotapahtuma on paras promo, mitä lajille voidaan käyttää. Urheiluboffaus on kuitenkin niin marginaalinen osa lajia, ettei tavantallaaja ymmärrä sen hienoutta. Kun saadaan ihmiset Sotahuutoon, saadaan ihmisiä treenaamaan ja sitä kautta kilpailemaan.

En tiedä, mikä on Maahinkaisen treenikulttuurissa muuttunut, mutta itse olen ainakin '04 vuodesta treenannut enemmän tai vähemmän tavoitteena menestyä tapahtumissa.
Sieluni Jumalalle, miekkani Maahinkaiselle.
Synnit meneekin sitten Ruton piikkiin.
Avatar
ZamboNet
Rautasydän
Viestit: 3505
Liittynyt: Lauantai, 29.07.2006 14:37
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ZamboNet » Perjantai, 02.11.2012 17:39

Misumasu kirjoitti:600 hengen kattotapahtuma on paras promo, mitä lajille voidaan käyttää. Urheiluboffaus on kuitenkin niin marginaalinen osa lajia, ettei tavantallaaja ymmärrä sen hienoutta. Kun saadaan ihmiset Sotahuutoon, saadaan ihmisiä treenaamaan ja sitä kautta kilpailemaan.
Toki myös sohu tulee olemaan promomatskuissa esillä - ainakin videoiden osalta. Mutta minusta myös Boffotreenit-video ja toisaalta nyt myös Liiga (odottakaahan vaan Liigan promovideota!) toimii oikein mainiona promomateriaalina, joka näyttää ettei boffatakseen tartte pukea chainia päälle ja odottaa, että saadaan kesällä 500+ henkeä eksymään samalle alueelle.

Urheiluboffausei ole minusta synonyymi kilpailuboffaukselle. Kilpailuboffaus on enemmänkin urheiluboffauksen alalaji. Urheiluboffaukseen kuuluu boffaus ihan kuntoilumuotona yhtälailla.

Itse veikkaan, että aktiivisesta boffauksen harrastajakunnasta yllättävän iso osuus on enemmän "urheiluboffaajia" kuin "ritari"/SH-boffaajia. Tämä on kuitenkin vain mututuntuma.
Misumasu kirjoitti:En tiedä, mikä on Maahinkaisen treenikulttuurissa muuttunut, mutta itse olen ainakin '04 vuodesta treenannut enemmän tai vähemmän tavoitteena menestyä tapahtumissa.
Tässä on selkeää muutosta tapahtumassa ainakin viimekertaisen OTL:n iltakeskustelun perusteella. Siellä äänestyksen perusteella todettiin, että yllättävän monet harrastavat boffausta ihan boffauksen itsensä vuoksi - itsekin lukeudun näihin. Suuremmissa tapahtumissa (SH, FB, noxbo) käyn enemmänkin viihtymässä kuin menestymässä.
Avatar
Misumasu
Marsalkka
Viestit: 2292
Liittynyt: Sunnuntai, 30.04.2006 20:55
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja Misumasu » Lauantai, 03.11.2012 03:06

Pääosin tässä varmaan kyse on eniten makuasioista. Mulle showbisneksen parissa duunia tekevälle näyttävät haarniskat ja suuret massat videoilla jäsentyvät paljon vetovoimaisemmiksi tekijöiksi, kuin karkeasti, hopeapatonkeja heiluttavat kundit verkkarit jalassa.
Itse veikkaan, että aktiivisesta boffauksen harrastajakunnasta yllättävän iso osuus on enemmän "urheiluboffaajia" kuin "ritari"/SH-boffaajia. Tämä on kuitenkin vain mututuntuma
Avainsana tässä on tuo aktiivisesta harrastajakunnasta. Isossa kaavassa olen 80% varma, että tilanne on toisinpäin - tämän näkee jo Boffoliigan & treenileirien osallistujamääristä suhteessa kesän isompiin tapahtumiin (Sohu, Faba, KT, Hauhon treenileiri).

Tässä on selkeää muutosta tapahtumassa ainakin viimekertaisen OTL:n iltakeskustelun perusteella.
Orivedellä käy mielestäni enemmän urheilu- kuin fiilistelijäboffaajat, joten äänestystuloksen oikeellisuus voidaan kyseenalaistaa.
Siellä äänestyksen perusteella todettiin, että yllättävän monet harrastavat boffausta ihan boffauksen itsensä vuoksi - itsekin lukeudun näihin. Suuremmissa tapahtumissa (SH, FB, noxbo) käyn enemmänkin viihtymässä kuin menestymässä.
Tavoitteellinen harrastaminen on selvin merkki kilpaboffauksessa. Tässä käsitellään taas mielipideasioita, mutta itse viihdyn paremmin tapahtumassa, kun näen vuoden valmistautumisen (mikä on jäänyt valitettavan heikolle tasolla viime vuosina) tulokset kentällä ja turpasauna käy kuumana.

Keskustelu alkaa harhailla, joten heitän tähän nyt toivomuksen, että presenssi ja markkinointi tapahtumissa tapahtuu asiakaslähtöisesti. Tämä tarkoittaa sitä, että pyritään antamaan se kokemus, mitä suurin osa lajin parissa harrastavista hakee harrastukseltaan. Sotahuuto on omassa mittakaavassaan kokemuksena hyvin poikkeava. Adrenaliini ja tunnelma on täysin erilainen kuin treenisaleissa, missä keskitytään oman tekniikan hiomiseen. Sotahuuto on myös paljon aloittelijaystävällisempi kuin kovien jätkien heittosäkkinä oleminen ensimmäiset kaksi vuotta.

Markkinoikaa boffausta sellaisena, kuin se tällä hetkellä suuren yleisön silmissä on, ei sellaisena kuin itse vähemmistössä haluaisitte sen olevan.
Sieluni Jumalalle, miekkani Maahinkaiselle.
Synnit meneekin sitten Ruton piikkiin.
Avatar
ZamboNet
Rautasydän
Viestit: 3505
Liittynyt: Lauantai, 29.07.2006 14:37
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ZamboNet » Lauantai, 03.11.2012 12:17

Mutta voiko vain kerran vuodessa sotahuudossa käyviä taistelijoita aidosti sanoa bofferoinnin harrastajiksi? Minusta ei. Ja itse ainakin olen ollut kaikissa "rekry"tapahtumissa edistämässä _bofferointia_ ja etsimässä lisää boffaajia, en niinkään vain sotahuutoboffaajia.

Yhtä kaikki. Sotahuuto _on_ tärkeä osa boffoskeneä ja se tulee olemaan osana markkinointimateriaalia. Itse en vain haluaisi, että se on pääargumenttimme -> heiluisimme paikalla ritareina ja prinsessoina.
Markkinoikaa boffausta sellaisena, kuin se tällä hetkellä suuren yleisön silmissä on, ei sellaisena kuin itse vähemmistössä haluaisitte sen olevan.
Suuren yleisön silmissä boffaus ja larppi ovat jotakuinkin yksi ja sama asia. Minä en tätä mielikuvaa omalta osaltani lähde vahvistamaan, vaikka harrastuksilla yhteiset esijuuret saattavatkin olla :P Jos tämä valitaan markkinointilinjaksi, niin minun on parempi jäädä kotiin :D

Ja tähän kokonaisuuteen liittyykin se yksi ongelma, joka boffauksen markkinoinnissa on. Kun emme harrastajakunnan sisälläkään ole yhtä mieltä siitä, mitä boffaus itseasiassa on, kuinka voisimme markkinoida bofferointia vakuuttavasti ja yhteisessä rintamassa ulkopuolisille.
Avatar
Peltokorppi
Marsalkka
Viestit: 2442
Liittynyt: Torstai, 14.06.2007 21:10
Paikkakunta: Jykylä

Viesti Kirjoittaja Peltokorppi » Lauantai, 03.11.2012 18:57

Ku meitsi lähtee mainostelemaan lajia niin tarkotuksena on saada lisää porukkaa reeneihin. Ei sohuun. Kivaa tietysti jos sinne saa uutta porukkaa mutta se ei ole värväyksen tarkoitus.
Markkinoikaa boffausta sellaisena, kuin se tällä hetkellä suuren yleisön silmissä on, ei sellaisena kuin itse vähemmistössä haluaisitte sen olevan.
Meiän markkinoinnin varmaan tärkein osa on muokata virheellisiä mielikuvia lajista.
"Can you quack
Can you quack like a duck when you suck"
Avatar
Ince
Herttua
Viestit: 770
Liittynyt: Torstai, 10.05.2007 12:17
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Ince » Keskiviikko, 07.11.2012 23:56

Loista kilpaa pohjantähden kanssa!

Olemme 12.12.12 klo 13.00 - 16.00 edustamassa Puistokatu 35 (oletan
kyseessä olevan koulu). Toimimme yhtenä "rastina" puuhatapahtumassa 5-6
luokkalaisille, joita on paikalle odotettavissa n.35 - 50, jotka kiertävät pien-
ryhminä erilaisia puuharasteja. Yksi rasti kestää siis n. 20 min.

Kolme tai neljä henkilöä pitäisi kaivaa kivenkolosta paikalle. Edellytyksinä
yleiset edustuksellisuuteen liittyvät käyttäytymistavat kohderyhmän
huomioiden, palkintona (maahinkaisille) Gaalassa ihmeitä ja kummaa.
(muille lämmintä kättä)

T. Niko
Tutustu iloisiin miekkailukirjoihin:
https://forms.gle/iMUhVqe7vGBfzEFi8
Netin helmeilevin miekkailu blogi:
http://miekkailusta.blogspot.fi/
Avatar
Peltokorppi
Marsalkka
Viestit: 2442
Liittynyt: Torstai, 14.06.2007 21:10
Paikkakunta: Jykylä

Viesti Kirjoittaja Peltokorppi » Torstai, 08.11.2012 03:26

Loistavaa niko! Ilmottaudun vapaaehtoiseksi.
"Can you quack
Can you quack like a duck when you suck"
Wilho
Soturi
Viestit: 31
Liittynyt: Torstai, 22.03.2012 11:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Wilho » Torstai, 08.11.2012 09:32

Minä ilmoittaudun kanssa vapaaehtoiseksi keräilemään uusia kerholaisia.
Ville K
JP666
Sotalordi
Viestit: 1116
Liittynyt: Tiistai, 27.03.2007 17:48

Viesti Kirjoittaja JP666 » Tiistai, 13.11.2012 13:41

Vapaaehtoinen nikon touhuihin :) Itsehän olen esitellyt bofferointia kaikissa työpaikossani missä se on ollut mahdollista. Olen miettinyt ihan sellasita että jos soittaisi kouluhin esim rehtorille ja kysyisi että voiko tulla esittelemään lajia 5-6 luokkalaisille. Jos ei salissa ihan konkreetista toimintaa niin luokissa 10-20 min per luokka ja kertoa ja näyttää mitä tämä homma on.
Avatar
Foe
Herttua
Viestit: 525
Liittynyt: Tiistai, 06.07.2010 19:18

Viesti Kirjoittaja Foe » Keskiviikko, 14.11.2012 13:44

Voisi melkein kiinnostaa, ellei tuolloin ole mitään muuta ja avulle on ylipäätään tarvetta.
Incendiary pigs
Avatar
Ince
Herttua
Viestit: 770
Liittynyt: Torstai, 10.05.2007 12:17
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Ince » Tiistai, 11.12.2012 00:06

Loista kilpaa pohjantähden kanssa!

Olemme 12.12.12 klo 13.00 - 16.00 edustamassa Puistokatu 35 (oletan
kyseessä olevan koulu). Toimimme yhtenä "rastina" puuhatapahtumassa 5-6
luokkalaisille, joita on paikalle odotettavissa n.35 - 50, jotka kiertävät pien-
ryhminä erilaisia puuharasteja. Yksi rasti kestää siis n. 20 min.

Kolme tai neljä henkilöä pitäisi kaivaa kivenkolosta paikalle. Edellytyksinä
yleiset edustuksellisuuteen liittyvät käyttäytymistavat kohderyhmän
huomioiden, palkintona (maahinkaisille) Gaalassa ihmeitä ja kummaa.
(muille lämmintä kättä)
Hei jälleen,
Eli koska synnyimme surullisen ja syrjäytyneen tähden alle, niin
häppening on niin paljon kuin peruttu, mutta Kiitos kaikille jotka
alustavasti kuitenkin olivat mukana meiningissä. Teidän nimenne
muistetaan.
(muutta, onneksi olitte Villeä lukuunottamatta kaikki
ei-maahinkaisia, niin muistaminen on puhtaasti sympolista.. ;) )

- N
Tutustu iloisiin miekkailukirjoihin:
https://forms.gle/iMUhVqe7vGBfzEFi8
Netin helmeilevin miekkailu blogi:
http://miekkailusta.blogspot.fi/
JP666
Sotalordi
Viestit: 1116
Liittynyt: Tiistai, 27.03.2007 17:48

Viesti Kirjoittaja JP666 » Sunnuntai, 16.12.2012 18:53

Tuli mieleen että mitä meillä on tarjota suurimalle ja potentiaalisimmille boffaajille eli 7,8 luokkalaisille nuorille. Jos kerran seurakunnalle pääsee vaan 6 luokkalaiset.
Avatar
ZamboNet
Rautasydän
Viestit: 3505
Liittynyt: Lauantai, 29.07.2006 14:37
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ZamboNet » Maanantai, 17.12.2012 00:52

Tällä hetkellä ei mitään. Tämä on juuri se väliinputoajaporukka, josta on paljon puhuttu. Jos tietäisi, että jostain saisi varmasti polkaistua riittävän määrän kyseistä ikäluokkaa, niin voisi ruveta järkkäämään nuorten vuoroa. Liian pienellä osallistujamäärällä homma kuivuu liian helposti kasaan. Mutta toisaalta jos mitään ei tehdä, niin ei mitään myöskään voida saavuttaa. Kinkkinen tilanne sinänsä.
Avatar
Triks
Herttua
Viestit: 956
Liittynyt: Torstai, 03.01.2008 02:42
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Triks » Maanantai, 17.12.2012 01:08

ZamboNet kirjoitti:Tällä hetkellä ei mitään. Tämä on juuri se väliinputoajaporukka, josta on paljon puhuttu. Jos tietäisi, että jostain saisi varmasti polkaistua riittävän määrän kyseistä ikäluokkaa, niin voisi ruveta järkkäämään nuorten vuoroa. Liian pienellä osallistujamäärällä homma kuivuu liian helposti kasaan. Mutta toisaalta jos mitään ei tehdä, niin ei mitään myöskään voida saavuttaa. Kinkkinen tilanne sinänsä.
Meillä pohdittiin ihan samaa ongelmaa Etsubon hallituksen kokouksessa menneenä perjantaina, mutta ratkaisuehdotuksia tuli aika nihkeänpuoleisesti. Kertokaa toki meillekin jos keksitte jotain toimivaa. :D
"Huhut kuolemastani ovat vahvasti liioiteltuja."
Kuva
Zenzu
Sotalordi
Viestit: 1017
Liittynyt: Keskiviikko, 29.08.2007 18:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Zenzu » Maanantai, 17.12.2012 23:29

Mä oon kanssa miettinyt että uusille nuorille boffaajille nää nykyiset maanantaitreenit ei oo mikään hedelmällisin paikka aloittaa. Vaikka tarjolla onkin opetusta ja mättämistä Suomen kovimpien matsaajien kanssa, ei jatkuva turpaanottaminen oo välttämättä niin motivoivaa. Ois hyvä saada pystyyn jotkut treenit jotka ois selkeesti kohdennettu nuorille. Vertaisten kanssa mättäessä saa oikeasti niitä onnistumisen hetkiä, jotka saa aloittelijan pysymään lajin parissa.

Mulla ois ainakin kiinnostusta lähteä vetämään tämmösiä nuorisotreenejä, jos semmoset saatais aikaseksi. Eka pitäis saada fiksusti koordinoitua rekrytointi niin, että sais jonkinlaisen aloitusporukan kasaan. Jos kasaan saa pienenkin porukan innokkaita yksilöitä, niin ne osaa värvätä kavereistaan niitä kiinnostuneita kavereita.

Jos saatais kasaan joku jokusen hengen työryhmä ajamaan tätä hommaa eteenpäin, niin siitä se lähtis!
Avatar
ZamboNet
Rautasydän
Viestit: 3505
Liittynyt: Lauantai, 29.07.2006 14:37
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ZamboNet » Tiistai, 18.12.2012 00:30

Zenzu kirjoitti:Just signed a contract with the devil.
Yritetään kokoustaa joulun jälkeen tai viimeistään aikaisin tammikuussa ensi kevään treenikuvioista, niin otetaan tämä asia käsittelylistalle! Eetu, tule sinäkin paikalle niin laitetaan tämä tapahtumaan!
Zenzu
Sotalordi
Viestit: 1017
Liittynyt: Keskiviikko, 29.08.2007 18:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Zenzu » Tiistai, 18.12.2012 01:52

Ei ees pelota.

En varmaan ole joulun jälkeen kovin Jyväskylässä, mutta koetan päästä paikalle.
Avatar
Peltokorppi
Marsalkka
Viestit: 2442
Liittynyt: Torstai, 14.06.2007 21:10
Paikkakunta: Jykylä

Viesti Kirjoittaja Peltokorppi » Tiistai, 18.12.2012 02:59

Mulla ois ainakin kiinnostusta lähteä vetämään tämmösiä nuorisotreenejä, jos semmoset saatais aikaseksi. Eka pitäis saada fiksusti koordinoitua rekrytointi niin, että sais jonkinlaisen aloitusporukan kasaan. Jos kasaan saa pienenkin porukan innokkaita yksilöitä, niin ne osaa värvätä kavereistaan niitä kiinnostuneita kavereita.

Jos saatais kasaan joku jokusen hengen työryhmä ajamaan tätä hommaa eteenpäin, niin siitä se lähtis!
Meitsi on messissä.
"Can you quack
Can you quack like a duck when you suck"
Avatar
Harmburger
Paroni
Viestit: 236
Liittynyt: Lauantai, 25.03.2006 14:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Harmburger » Tiistai, 18.12.2012 10:50

Jos on jotain nuorisotapahtumia, joissa voisi pistää pystyyn boffauspisteen, niin nuo taitaa olla melko hyviä menetelmiä saada lajia ylä-asteikäisten tietoisuuteen. Siellä kehtaavat helpommin kokella (kun usein on se oma kaveriporukka messissä tukemassa), kuin tulla suoraan treeneihin. Lappeenrannassa vedettiin Kaamospuhalluksessa pari kertaa boffausta ja siitä seurasi pienen porukan aktiiviset treenit ainakin pariksi vuodeksi.

Yläkaupungin yö tms.?
Avatar
ZamboNet
Rautasydän
Viestit: 3505
Liittynyt: Lauantai, 29.07.2006 14:37
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ZamboNet » Tiistai, 18.12.2012 11:17

Viime vuosina ollaan tyypillisesti pidetty standia/toimintapistettä "Koulut liikkeellä"- ja "Levels"-tapahtumissa, jotka ovat jokseenkin kohderyhmään osuvia. Sieltä on muutamia harrastajia löytynytkin.

Yläkaupungin yössäkin tainnut joinain vuosina olla toimintaa (Arto, Niko?), mutta ei ole tainnut olla kuitenkaan joka vuotista edustusta siellä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keski-Suomen boffaajat”